در گذشته‌های نه چندان دور کالا خواب فقط به چند بالش، تشک و پتو محدود می‌شد و اجزای دیگری نداشت. اما این روزها با پیشرفت و گسترش زندگی انسان‌ها و به وجود آمدن نیازهای جدید لوازم خواب بسیاری به لیست‌های قبلی کالای خواب اضافه شده است. لحاف لایت یکی از کاربردی‌ترین لوازم و وسایل خواب است که امروزه در اکثر خانه‌ها وجود دارد. لحاف لایت به لحاف سفید هم معروف است و البته عده‌ای از افراد با نام لحاف لایکو نیز آن را می‌شناسند. لحاف لایت معمولا سفید رنگ است و البته با توجه به نیاز کاربران لحاف لایت رنگی نیز تولید شده و در بازار وجود دارد. لحاف لایت در ابعاد یک‌نفره  و دونفره تولید می‌شود و برای افرادی که به سرویس خواب بدون طرح علاقه دارند مناسب است.

کاربرد لحاف لایت چیست؟ لحافی ارزان و کم حجم برای هر اتاق خوابی

از لحاف لایت برای پر کردن ملحفه یا پوشاندن روتختی استفاده می‌کنند. لحاف لایت با استفاده از کاورهای مختلف که رنگ و طرح‌های متنوعی دارد پوشانده می‌شود و یک جایگزین مناسب برای لحاف اسپرت است. اما باز با این حال افراد بسیاری به استفاده از لحاف‌های لایت ساده و بدون کاور علاقه دارند. اما در مقابل افراد بسیاری به تغییر دکوراسیون و تغییر حال‌وهوای اتاق خواب علاقه دارند و به جای خرید روتختی با قیمت گران می‌توانند از لحاف لایت استفاده کنند.

لحاف‌های لایت حجم کمی هم دارند و فضای زیادی را در اتاق خواب اشغال نمی‌کنند و می‌توان با یک هزینه مقرون به صرفه و خرید کاور با طرح‌های مختلف تغییرات مورد نظر را ایجاد کرد. از لحاف لایت می‌توان به جای پتو یا روتختی مهمان نیز استفاده کرد چون هم سبک هستند و به راحتی شسته می‌شوند و با تعویض کاور یا استفاده از لحاف لایت رنگی ظاهر خوبی به سرویس خواب می‌دهند.

خرید لحاف لایت ترک از صفاهوم

معرفی سایز‌های لحاف لایت برای سرویس خواب‌های مختلف

خوشبختانه لحاف‌های لایت نیز همان‌طور که در مدل‌های سفید و رنگی تولید می‌شوند ابعاد و سایزهای متفاوتی نیز دارند. لحاف لایت هم مانند لحاف اسپرت دونفره و یک‌نفره برای تخت‌هایی با سایزهای مختلف دوخته شده است.

لحاف لایت در دو اندازه یک‌نفره و دونفره دوخته می‌شود که سایز دقیق این اندازه‌ها به شرح زیر است:

سایز یک‌نفره : 160*200 سانتی‌متر

سایز دونفره: 220*200 سانتی‌متر که برای‌ تخت‌های دونفره با عرض 160 سانتی‌متر مناسب است و سایز 220*240 سانتی‌متر که برای تخت‌های دونفره کنگ یا عرض 180 سانتی‌متر مناسب است.

حتما پیش از خرید لحاف لایت ابعاد تخت را به درستی به‌یاد داشته باشید تا از خرید لحاف با سایز اشتباه پیشگیری کنید.

لحاف لایت بامبو بهتر است یا میکرو

مزایای استفاده از لحاف لایت، لحافی برای شست‌وشوی راحت و بدون دردسر

یکی از مهم‌ترین دلایل و مزایای استفاده از لحاف لایت امکان جدایی آسان از کاور لحاف است که برای روتختی استفاده می‌شود. اما مزیت‌های استفاده از لحاف لایت همین جا تمام نمی‌شود. لحاف لایت با توجه به اینکه به راحتی از روتختی یا لحاف جدا می‌شوند به سادگی نیز مورد شست‌وشو قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی نیز شست. جنس لحاف لایت به‌گونه‌ای است که در برابر شست‌وشو با ماشین لباسشویی مقاومت خوبی دارد و دچار خرابی یا پارگی و فرسودگی در تار و پود نمی‌شود.

سایر مزایای استفاده از لحاف لایت یا لحاف لایکو به شرح زیر است:

  • وزن سبک، گرم و لطیف
  • دوخته شده از الیاف ضد حساسیت و مناسب برای همه
  • حجم کم و اشغال فضای بسیار کم
  • دوخته شده از پارچه‌هایی با ماندگاری و دوام بالا
  • مناسب برای تغییر و تحول دکوراسیون اتاق خواب با هزینه‌ای بسیار کم

راهنمای شست‌وشو و نگهداری لحاف لایت رنگی و سفید

نحوه شستن و مراقبت از روتختی، پتو، ملحفه و لحاف اسپرت یک نفره و دونفره از مهم‌ترین سوال‌های افرادی است که به نظافت و پاکیزگی کالای خواب خانه خود اهمیت می‌دهند. اگر از مصرف کنندگان لحاف لایت هستید، نکاتی که در ادامه می‌گوییم را در زمان شستن این محصول به‌صورت دقیق رعایت کنید تا عمر و ماندگاری لحاف سفید شما چند برابر شود.

  1. استفاده از آب داغ با دمایی بیشتر از 30 درجه سانتی‌گراد برای شستن لحاف لایت ممنوع است.
  2. برای تمیز شدن لحاف لایت از پودرهایی که حاوی دانه‌های آنزیم‌دار هستند استفاده نکنید.
  3. برای شستن لحاف لایت می‌توانید از مایع لباس‌های رنگی کمک بگیرید.
  4. از خشک کن ماشین لباسشویی یا دستگاه‌های خشک کن استفاده نکنید. همچنین لحاف لایت را بعد شستن آویزان نکنید یا برای گرفتن آب، آن‌ها را نچلانید.
  5. بهترین راه برای گرفتن آب و خشک‌ کردن، لحاف را داخل یک سبد بگذارید تا آب اضافی به‌طورکامل خارج شود و سپس لحاف را روی یک سطح صاف پهن کنید تا با کمک نور خورشید و به مرور زمان خشک شود.
راهنمای شستن لحاف لایت لایکو

لحاف لایت ترک بخریم یا ایرانی؟

محصولات یا کالای خواب ترکیه‌ای در بازارهای داخلی ایران طرفدارن بسیاری دارند. دلیل این محبوبیت علی رغم قیمت بالا، کیفیت محصولات، پارچه و الیاف استفاده شده در تولید انواع لحاف، بالش،‌ تشک، روتختی و ملحفه است. برای مثال کاور لحاف دو رو ترک یکی از پرفروش‌ترین محصولات در فروشگاه‌های کالای خواب است. اما خوشبختانه محصولات ایرانی نیز در سال‌های اخیر با کیفیت بالایی تولید می‌شوند و با محصولاتی وارداتی رقابت قابل توجهی از نظر قیمت، کیفیت و ماندگاری دارند. با توجه به این موارد خرید لحاف لایت ترک یا ایرانی بستگی به سلیقه و بودجه هر فردی دارد.

لحاف لایت ترک بخریم یا ایرانی

بهترین جنس پارچه برای لحاف لایت چیست؟ رقابتی نزدیک بین لحاف لایت بامبو و لحاف لایت میکرو

لحاف لایت از پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود که بهترین نوع پارچه برای انواع کالای خواب پارچه‌هایی‌اند که از پنبه خالص تولید شده‌اند. همچنین لحاف لایت بامبو و لحاف لایت میکرو نیز از پرطرفدارترین جنس‌هایی هستند که در بازار وجود دارند.

لحاف لایت هتلی چیست

خرید انواع کاور لحاف از فروشگاه اینترنتی صفاهوم

در این مقاله گفتیم که لحاف لایت چیست و استفاده از این محصول چه مزایایی دارد. آیا شما در منزل خود از لحاف لایت استفاده می‌کنید و بیشترین کاربردی که دارد برای مهمان است یا اعضای خانواده؟ در انتهای این مقاله برای ما و خوانندگان درباره اینکه نظرتان درباره استفاده از لحاف لایت چیست یا اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید یادداشت کنید. ما از خواندن نظرات شما خوشحال می‌شویم.

همچنین می‌توانید در صفحات فروشگاه صفاهوم انواع کاور لحاف، ملحفه و لحاف اسپرت را با قیمت مناسب برای جهیزیه عروس، مهمان یا اعضای خانواده خریداری کنید. چنانچه سوالی درباره نحوه ثبت سفارش یا ارسال خریدتان دارید با شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید.