اولین تصویری که از شنیدن نام بامبو در ذهن ما شکل می‌گیرد، گیاه سبز، زیبا و خوش قامتی است که در سال‌های اخیر نیز در آپارتمان‌ها به شکلی قابل توجه دیده می‌شود. اما آیا با ویژگی‌ها، خواص و محصولات کاربردی که از این گیاه زیبا به دست می‌آید آشنایی دارید؟ یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در سال‌های اخیر از فراورده‌های گیاه بامبو ساخته شده و توانسته با کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد محبوبیت زیادی کسب کند، منسوجاتی مانند حوله بامبو هستند. حوله ساخته شده از الیاف بامبو توانسته جایگزین مناسبی برای حوله‌های نخی شود. در این مطلب به شما می‌گوییم که حوله بامبو دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و چرا پرطرفدار است؟

الیاف بامبو چگونه به دست می‌آید؟

احتمالا اولین پرسشی که درباره منسوجاتی از جنس پارچه بامبو پیش می‌آید، این است که الیاف بامبو چگونه از این گیاه خوش تراش به دست می‌آید؟ برای ساخت فیبر بامبو ابتدا باید سلولز را از این گیاه جدا کرد. این کار با شکستن شاخه‌های بامبو و قرار دادن آنان در محلولی شیمیایی که آنزیم‌های خاصی مانند هیدروکسیم سدیم دارد انجام می‌شود.

با گذشت زمان و طی چند مرحله، رشته‌هایی ایجاد می‌شوند. این رشته‌ها در نهایت درون شیت‌های قرار گرفته و فشرده می‌شوند تا قابلیت ریسیدن پیدا کنند. بعد از تبدیل به رشته‌های نخ، از الیاف یا همان پارچه بامبو برای دوخت محصولاتی مانند انواع لباس و تن پوش و از همه مهم‌تر تولید انواع حوله استفاده می‌کنند. در حقیقت این جنس از حوله را می‌توان نسل جدیدی از کالای حمام با الیاف طبیعی و سازگار با پوست بدن دانست.

حوله بامبو چیست؟ بهترین حوله با الیاف طبیعی

مهم‌ترین ویژگی‌های حوله بامبو؛ حوله الیاف بامبو چه تفاوتی با حوله نخ دارد؟

حوله بامبو به دلیل استفاده از الیاف طبیعی حجم و ضخامت کمتری دارد. اما این نازکی نمی‌تواند به قابلیت جذب آب آن آسیبی وارد کند. برعکس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوله بامبو، قابلیت جذب آب بالای آن است. تا جاییکه می‌توان گفت قدرت جذب آب الیاف بامبو بیش از 3 برابر بیشتر از حوله نخی است. به همین دلیل از آن به عنوان حوله دست و صورت در سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های این حوله با الیاف طبیعی این است که به دلیل اینکه ساختاری عاری از مواد شیمیایی دارد، به راحتی در محیط زیست تجزیه می‌شود و بعد از استفاده نیز آسیبی به طبیعت نخواهد رساند.

همچنین حوله نخی ممکن است پرزدهی داشته باشد و گاهی اوقات نمی‌دانیم چه کنیم که حوله پرز ندهد. اما حوله بامبو هنگام استفاده هیچ پرزی ندارد و به همین دلیل می‌تواند برای حوله تن پوش نیز کاربردی باشد.

انواع حوله بامبو در اندازه های مختلف

مزایای حوله الیاف بامبو؛ چرا باید حوله بامبو بخرید؟

همه منسوجات خانه که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، نسبت به سایر کالاها با مواد اولیه صنعتی برتری دارند. اما در میان الیاف‌های طبیعی نیز ویژگی‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان مزیت‌های رقابتی هر محصول برای مشتریان نام برد. حوله بامبو با الیاف نرم و بافت سبک خود نیز مزیت‌هایی دارد که می‌تواند رضایت مصرف کننده را به خوبی جلب کند.

حوله مناسب کودکان و افرادی با حساسیت پوستی

علاوه بر قدرت جذب آب فوق العاده، این حوله را در شمار حوله‌های بسیار نرم قرار می‌دهند. به دلیل همین بافت یکدست، ساده و لطیف، حوله بامبو یکی از محصولات پیشنهادی به افرادی است که دچار حساسیت‌های پوستی یا خشکی پوست بدن هستند.

حوله با الیاف بامبو، بهترین حوله برای نوزادان

بهترین حوله بدون رنگ دهی

اغلب منسوجاتی که با الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، رنگ‌های طبیعی دارند. بنابراین امکان رنگ‌دهی در آن‌ها بسیار پایین است. این ویژگی باعث می‌شود که با شستشو نیز تغییر رنگ قابل توجهی نداشته باشد. بنابراین برای مدت طولانی‌تری ظاهر نو خود را حفظ می‌کند. با توجه به این موضوع، از این جنس حوله به عنوان ست حوله عروس و داماد نیز استفاده می‌شود.

وزن کم از مهم‌ترین ویژگی‌های حوله بامبو

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که در حوله بامبو قابل مشاهده است، سبکی و منعطف بودن بافت آن است. وزن کم حوله به دلیل استفاده از الیاف لطیف بامبو باعث می‌شود که این حوله برای سفر نیز انتخاب مناسبی باشد.

ضد باکتری و ضد بو؛ ویژگی خاص یک حوله استاندارد

یکی از مشکلاتی که به ویژه در استفاده از حوله آشپزخانه با آن روبرو هستیم، بو گرفتن حوله است. حوله بامبو به دلیل استفاده از الیافی به نام یشم بامبو مانع ورود قارچ و باکتری به بافت حوله می‌شود. به همین دلیل نفوذ باکتری‌ها به نسبت دیگر حوله‌ها به صفر نزدیک است و حوله بو نمی‌گیرد.

پارچه بامبو، بهترین جنس حوله برای آشپزخانه

نگهداری حوله تن پوش بامبو چگونه است؟

با توجه به اینکه الیاف این حوله بسیار لطیف است، برای نگهداری حوله تن پوش بامبو و حوله دست و صورت بامبو نیز باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید تا حوله طول عمر بالاتری داشته باشد. حتی اگر حوله بامبو از بهترین مارک حوله ایرانی است نیز مراحل زیر را برای شستشوی آن رعایت کنید.

  • هرگز حوله بامبو را با آب داغ نشویید. بهترین دمای آب برای شستن حوله 30 درجه سانی‌گراد است
  • در صورتیکه قصد شستشوی حوله با ماشین لباسشویی را دارید، از چرخش معمولی ماشین استفاده کنید
  • اگر به صورت دستی حوله را می‌شویید، از چنگ زدن حوله خودداری کنید
  • شوینده‌های ملایم بهترین انتخاب هستند. هرگز از شوینده آنزیم‌دار برای شستشو استفاده نکنید
  • حوله را روی بخاری یا شوفاژ قرار ندهید و اجازه دهید که با دمای محیط خشک شود
نحوه شستشوی حوله بامبو، حوله آشنا

بهترین حوله حمام و دست و صورت را از صفاهوم با گارانتی خریداری کنید

در این مقاله به‌طور کامل توضیح دادیم که حوله بامبو چیست و دلیل استفاده از الیاف بامبو در کالای حمام چیست. آیا می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات خرید حوله چیست؟‌داشتن ضمانت پس از فروش است. وجود ضمانت برای انواع کالا و منسوجات خانه باعث می‌شود که از کیفیت آن مطمئن شوید و به شرکت ارائه دهنده محصول اعتماد کنید. برای خرید انواع حوله و سایر کالاها و منسوجات خانه، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی صفاهوم مراجعه کنید.

ما در گروه صفاهوم در کنار شما هستیم تا ملزومات خانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و البته با گارانتی خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی صفاهوم منتظر شما هستیم.