در دنیای بزرگ دکوراسیون داخلی هر روز یک اکسسوری جدید با متریال خاص و دیدنی اضافه می‌شود. شاید طراحان و تولیدکنندگان وسایل دکوری خانه می‌دانند که باید پاسخگوی میلیون‌ها سلیقه در سراسر جهان باشند و به همین دلیل روزانه طرحی جدید و خاص از انواع وسایل و اشیا دکوراتیو روانه بازار می‌شود. یکی از مهم‌ترین وسایلی که در همه خانه‌ها وجود دارد و به زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند، رومیزی است. انتخاب پارچه مناسب رومیزی گاهی اوقات با چالش‌های متعددی به همراه است و تشخیص بهترین پارچه برای رومیزی نیاز به شناخت بیشتری دارد. در این مقاله از صفاهوم می‌خواهیم به معرفی انواع پارچه مناسب رومیزی بپردازیم تا با خیال آسوده برای خرید رومیزی اقدام کنید.

1- پارچه مخمل مناسب رومیزی، یک رومیزی شیک و کلاسیک بخرید

پارچه مخمل یکی از زیباترین پارچه‌هایی است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. استفاده از پارچه مخمل برای رومیزی، مبل، روتختی و کوسن سال‌های طولانی است که رایج شده و در زیباتر شدن دکوراسیون خانه تاثیر چشمگیری دارد. اگر دکوراسیون خانه شما سبکی کلاسیک یا تلفیقی دارد خرید رومیزی مخمل یک انتخاب دقیق و هوشمندانه خواهد بود. پارچه مخمل مناسب رومیزی برای میزهای ناهارخوری و جلو مبلی است به راحتی می‌توان از آن در چیدمان اتاق نشیمن و سالن‌های پذیرایی استفاده کرد.

رومیزی‌های مخمل در حین سادگی برای دکوراسیون‌های شیک و مینیمال امروزی هم بسیار کارآمد خواهند بود. نکته مهم در استفاده از پارچه مخمل برای رومیزی شست‌وشوی این نوع از پارچه است. به یاد داشته باشید پارچه مخمل بسیار نرم و لطیف است و در زمان شست‌وشو نباید آن را چنگ بزنید. همچنین رومیزی‌های مخمل را نباید با ماشین لباسشویی بشویید چون امکان خراب شدن بافت‌های پارچه وجود دارد. بهتر است رومیزی‌ با پارچه مخمل را با دست و به آرامی شسته شود تا سلامت پارچه مورد آسیب قرار نگیرد.

مخمل، مناسب‌ترین پارچه روی میز عسلی

2- پارچه ساتن، پارچه مناسب دوخت رومیزی‌های لاکچری

برای خانه‌هایی که دکوراسیون لاکچری، تجملاتی یا کلاسیک دارند برای میزهای مختلف از جمله میز ناهارخوری و میز جلو مبلی باید از رومیزی ساتن استفاده شود. پارچه‌های ساتن ظاهری براق و چشمگیر دارد و به‌عنوان رومیزی ناهارخوری و رومیزی جلو مبلی شیک جلوه‌ای خاص و لوکس به چیدمان خانه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه به مراتب زیباتر دیده شود حتما از رومیزی‌های ساتن که تور تزئین شده‌اند استفاده کنید.

ساتن علاوه‌بر زیبایی، شست‌وشوی بسیار راحتی هم دارد و به همین دلیل به‌عنوان پارچه مناسب رومیزی شناخته می‌شود. رومیزی‌هایی که با پارچه ساتن دوخته می‌شوند وزن سبکی دارند و با دست هم می‌توان آ‌ن‌ها را شست. البته امکان شستن رومیزی‌های ساتن با ماشین لباسشویی هم وجود دارد. به یاد داشته  باشید که در زمان اتو کشیدن پارچه‌های ساتن از دمای بالا استفاده نکنید. پارچه‌های ساتن بسیار لطیف و ظریف هستند و با حرارت بالای اتو به راحتی آسیب می‌بینند. این نوع پارپه یک انتخاب جذاب برای رومیزی مربع مدرن است.

فروش اینترنتی رومیزی و رانر در صفاهوم

3- پارچه برای رومیزی کتان، پارچه مناسب برای رومیزی گلدوزی

افراد بسیاری به رومیز‌ی‌های گلدوزی علاقه دارند و اغلب وسایل دکوراتیو آن‌ها گلدوزی شده است. پارچه کتان یک پارچه مناسب برای رومیزی گلدوزی و یک پارچه مناسب برای رومیزی روبان دوزی شده به شمار می‌رود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارچه کتان دوام و ماندگاری این پارچه است. پارچه کتان به سادگی لک نمی‌شود و به دلیل ضخامتی که در تار و پود خود دارد به‌عنوان یک رومیزی ناهارخوری شیک قابل استفاده است. اگر رومیزی با پارچه کتان لک شد باید پیش از شست‌وشو آن را لکه‌گیری کنید.

به‌یاد داشته باشید رومیزی‌های کتان را باید با ماشین لباسشویی بشویید چون وزن بالایی بعد از خیس شدن پیدا می‌کنند و شستن آن‌ها با دست کار بسیار سختی خواهد بود. برای شستن رومیزی و انواع رانر رومیزی کتان با ماشین لباسشویی باید تنظیمات ماشین را روی آب گرم قرار دهید و از خشک کن نیز استفاده کنید. بعد از خشک شدن کامل رومیزی می‌توان آن را با اتو مرتب کرد تا چین و چروک‌های پارچه بعد از شست‌وشو برطرف شود.

کتان، پارچه مناسب برای رومیزی گلدوزی

4- پارچه ترمه، رومیزی مناسب برای میز ناهارخوری شیشه ای

اگر خانه‌ای با دکوراسیون سنتی و ایرانی دارید از پارچه ترمه برای رومیزی و تزئین منزل خود غافل نشوید. ترمه پارچه‌ای ایرانی است که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. البته عده بسیاری ریشه اصلی پارچه ترمه را متعلق به آسیای مرکزی می‌دانند. به هر حال ترم یک پارچه اصیل و قدیمی است که در دکوراسیون سنتی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

رومیزی ترمه از پارچه ترمه که انواع مختلفی از جمله اتابکی، کشمیری، زمردی،‌ یزدی، چهرقدی و راه راه دوخته می‌شود. یک نکته مهم در خرید رومیزی با پارچه ترمه این است که باید حتما از فروشندگان معتبر تهیه شود چون پارچه‌های ترمه تقلبی و غیرواقعی بسیاری در بازار وجود دارد و فروخته می‌شود که قیمت ارزان و کیفیت پایینی دارند. پارچه و رومیزی ترمه اصل یکی از صنایع دستی و سوغات اصلی شهرهای تاریخی ایران از جمله یزد و اصفهان محسوب می‌شود که به دلیل استفاده از ابریشم قیمت بالایی نیز دارد و از پارچه‌های گران قیمت شناخته می‌شود.

ترمه یک رومیزی مناسب برای میز ناهارخوری شیشه ای

5- رومیزی راه راه، یک رومیزی پارچه ای فانتزی

پارچه‌های رومیزی که راه راه یا چهارخانه هستند یک رومیزی فانتزی محسوب می‌شوند و قیمت چندانی ندارند. از رومیزی‌های راه راه برای دکورهای کلاسیک، مدرن و شیک استفاده می‌شود و بسیاری از خانه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها از رومیزی‌های راه راه به دلیل قیمت مناسب، ماندگاری بالا و شست‌وشو و نگهداری راحت استفاده می‌کنند. رومیزی با پارچه راه راه بیشتر برای میزهای ناهارخوری استفاده می‌شود به دلیل اینکه از نخ‌های رنگارنگ تولید شده‌اند ظاهری زیبا و شاداب برای خانه و محیط زندگی به وجود می‌آورند.

برخی از افراد برای میزهایی که در اتاق خواب مانند میز توالت یا میزهای پاتختی نیز اقدام به تهیه رویزی می‌کنند. اگر از رومیزی برای اتاق خواب استفاده می‌کنید حتما به رنگ سرویس خواب و فرش دقت کنید. برای مثال اگر به دنبال انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب هستید باید به فکر هماهنگی بین رومیزی و سرویس روتختی نیز باشید. پرده‌های اتاق خواب را هم می‌توانید با رومیزی و سرویس خواب ست کنید تا اتاق شیک و مرتب‌تری داشته باشید.

فروش اینترنتی رومیزی و رانر در فروشگاه صفائی اصفهان

در این مقاله به معرفی پارچه مناسب برای رومیزی پرداختیم و با چندین نوع پارچه آشنا شدیم. شما کدام‌یک از این پارچه‌ها را برای رومیزی انتخاب می‌کنید؟ یا اینکه رومیزی‌ای که الان استفاده می‌کنید چه جنسی دارد؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در پایین همین صفحه یادداشت کنید. ما و خوانندگان مجله صفاهوم از خواندن تجربیات شما در زمینه استفاده از رومیزی‌های متفاوت و نحوه نگهداری از آن‌ها خوشحال خواهیم شد.

مجموعه بزرگ صفاهوم علاوه‌بر فروش انواع منسوجات خانگی با بهره‌مندی از کارشناسان باتجربه و زبده دکوراسیون داخلی آماده ارائه مشاوره درباره چیدمان جهیزیه و منزل شما عزیزان است. فرقی نمی‌کند در کدام شهر زندگی می‌کنید همین حالا تلفن را بردارید و شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید تا با بهترین انواع سبک‌های چیدمان خانه و جهیزیه آشنا شوید.