انتخاب رنگ فرش همیشه با چالش‌های مختلفی همراه بوده است. کافی است تصمیم بگیرید که فرش جدیدی بخرید، نگرانی‌های متعددی از جمله شناخت رنگ فرش سال، انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب، ست کردن رنگ فرش با وسایل و سرویس خواب و انتخاب یک رنگ مناسب برای پوشاندن آلودگی‌ها ذهن شما را به خود مشغول می‌کند.

اما نگران نباشید، در این مقاله نکات مهم و کاربردی برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب را معرفی خواهیم کرد. قول می‌دهیم بعد از خواندن این مقاله برای همه نگرانی‌های خود پاسخ درست و کاملی به دست آورده باشید.

1. انتخاب رنگ فرش سال، برای انتخاب بهترین رنگ فرش با صنعت مد پیش بروید

در صنعت طراحی دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب رنگ و نحوه چیدمان، مد سال و استایل‌هایی است که ترند می‌شوند. با استفاده از مجلات مختلف، ژورنال و سایت‌های طراحی دکوراسیون از رنگ، طرح و استایل مد سال باخبر شوید. رنگ سال که توسط شرکت پنتون (Panton) انتخاب می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید فرش یا کالای خواب اتاق خواهد بود.

نحوه انتخاب بهترین رنگ فرش اتاق خواب عروس

2. با سلیقه شخصی تصمیم بگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب وسایل وجود دارد سلیقه شخصی افراد است. طرح و مدل وسایل کاملا وابسته به روحیات و خواسته شخصی باید انتخاب شوند. برای مثال، شاید افرادی خرید فرش مدرن را به تهیه یک فرش دستی با طرح سنتی را به ترجیح بدهند. ما نیز پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب سلیقه و خواسته خود را در نظر بگیرید. انتخاب و خرید وسایل با سلیقه شخصی حال‌و‌هوای خوبی به شما می‌دهد.

3. در جدیدترین رنگ فرش، هارمونی و پالت رنگی حرف اول را می‌زند

در صنعت دکوراسیون انتخاب پالت رنگی مهم‌ترین بخش کار محسوب می‌شود. فرش به‌عنوان یک عنصر بزرگ در دکوراسیون اتاق خواب به دلیل ویژگی‌های ظاهری تاثیر شگرفی در زیبایی محیط می‌گذارد. برای انتخاب رنگ فرش می‌توانید از یک یا ترکیبی از چند رنگ که در پالت رنگی اتاق خوابتان قرار دارد ایده بگیرید.

رنگ‌های متضاد یا رنگ‌هایی که در یک تناژ رنگی قرار دارند هم گزینه خوبی برای رنگ فرش اتاق خواب به شمار می‌روند. به عبارت دیگر ایجاد هارمونی بین رنگ فرش با وسایل اتاق خواب به زیباتر شدن محیط و ایجاد آرامش کمک بسیاری می‌کند.

جدیدترین رتگ فرش جهیزیه برای اتاق خواب عروس

4. ست کردن جدیدترین رنگ فرش با وسایل اتاق خواب؛ ایده‌ای خاص و بی‌نظیر

ست کردن وسایل با هم، زیبایی خاصی به محیط اتاق یا فضایی که وسایل را در آن می‌چینید خواهد داد. در چیدمان اتاق خواب عروس ایده ست کردن کالا خواب و کالای حمام یک شیوه متداول در تزیین جهیزیه است. برای مثال برخی از کالاهای حمام مانند آینه، استند، سطل و جزییاتی مثل حوله تن‌پوش مردانه و زنانه را می‌توانید با رنگ فرش، روتختی، دیوارها یا پرده های اتاق خواب ست کنید.

بیشتر در اتاق خواب کودکان از یک طرح یا عکس برای ست کردن فرش، روتختی و پرده استفاده می‌کنند. ایده ست کردن رنگ و طرح پرده و فرش نیز می‌تواند جدابیت خاصی به اتاق خواب شما بدهد. بهتر است در هنگام انتخاب رنگ برای ست پرده و فرش از رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ استفاده نکنید.

روانشناسی رنگ فرش و انتخاب بهترین رنگ فرش اتاق خواب

5. بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ فرش در سبک‌های مختلف دکوراسیون

هر سبک دکوراسیون، ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. نحوه چیدمان وسایل، انتخاب رنگ و ست کردن جزییات و اکسسوری‌ها برای هر سبک دکوراسیونی از پیش تعیین شده است.

برای مثال در سبک دکوراسیون مدرن نباید از فرش‌های دستی با رنگ شلوغ و روشن استفاده کرد. قبل از انتخاب رنگ فرش، با پالت رنگی سبک دکوراسیون اتاق خود آشنا شوید و از میان رنگ‌ها مناسب‌ترین رنگ را برای فرش اتاق خواب انتخاب کنید.

6. رنگ فرش، مهم‌ترین معیار برای تعیین رنگ سایر وسایل اتاق خواب

در هر دکوراسیونی، اولویت انتخاب رنگ و طرح با وسایل بزرگ‌تر و حجیم‌تر است. سعی کنید رنگ فرش و وسایل بزرگ را ملاکی برای انتخاب رنگ سایر وسایل قرار دهید.

توجه کنید که فرش نسبت به سایر وسایل اتاق خواب مثل آباژور، صندلی و پاتختی اهمیت بیشتری دارد. بهتر است وسایل مانند دکوری‌ها، تابلو، آباژور اتاق خواب و وسایل کوچک‌تر را به زمانی بعد از خرید فرش و اکسسوری‌های مهم‌ انتقال دهید.

انتخاب بهترین رنگ فرش اتاق خواب عروس

7. انتخاب فرش با رنگ تیره، ترفندی عالی برای پنهان کردن کثیفی آن

میزان روشن بودن رنگ فرش در میزان کثیفی و کثیف دیده شدن آن تاثیر دارد. فرش‌هایی با رنگ روشن نیاز به شست و شوی مداوم دارند و با توجه به هزینه بالای قالیشویی ممکن است دردسر زیادی برای شما داشته باشند. اگر دوست دارید که دیر به دیر فرش اتاق خود را بشویید از فرش‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید.

خرید فرش مدرن و بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب در صفاهوم

خرید بهترین فرش اتاق خواب عروس از فروشگاه اینترنتی صفائی

انتخاب رنگ فرش اتاق خواب و پذیرایی برای همه خانم‌ها به‌خصوص عروس خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. فرش به عنوان بزرگ‌ترین وسیله در هر فضایی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن می‌گذارد. به همین دلیل عروس خانم‌ها برای انتخاب رنگ فرش معمولا حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و قابل توجهی که برای انتخاب رنگ فرش اتاق خواب باید در نظر بگیرید را به شما آموزش دهیم.

برای رفاه حال مشتریان در فروشگاه صفایی اصفهان، بهترین کالای خواب و منسوجات را با شرایط ویژه و خدمات پس از فروش در اختیار هم‌وطنان عزیزمان قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به صفحات مختلف سایت با تنوع طرح و رنگ محصولات ما آشنا شوید. در صورت تمایل برای گرفتن مشاوره طراحی و چیدن دکوراسیون به صورت رایگان می‌توانید از طریق شماره 322233341 -031 با ما در ارتباط باشید.