لوازم روشنایی علاوه‌بر اینکه یکی وسایل ضروری در هر خانه هستند، در سال‌های اخیر و به ویژه در دکوراسیون مدرن به یکی از مهم‌ترین بخش‌های چیدمان نیز تبدیل شده‌اند. آباژور را می‌توان در شمار برترین لوازم روشنایی دانست. وسیله‌ای که هم در خانه نقشی کاربردی دارد و هم باعث می‌شود دکوراسیون خانه شما با هر سبک و شکلی، جلوه‌ای متفاوت به خود بگیرد. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود آباژور در چیدمان خانه و به ویژه اتاق خواب شما نقشی اساسی و تاثیرگذار داشته باشد، انتخاب درست است. در حقیقت هنگام خرید آباژور باید همه ویژگی‌های دکور اتاق را بسنجید و با توجه به آن بهترین مدل را انتخاب کنید. اگر قصد خرید آباژور برای اتاق خواب خود را دارید، قبل از تصمیم گیری این مطلب را بخوانید. در این مطلب انواع آباژور مناسب برای اتاق خواب را به شما معرفی می‌کنیم.

آباژور ایستاده؛ بهترین آباژور برای اتاق خواب بزرگ

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آباژور ایستاده برای اتاق پذیرایی و نشیمن است و استفاده از آن در فضای اتاق خواب کاربرد چندانی ندارد. حقیقت این است که برای انواع آباژور جای خاصی مشخص نشده و شما می‌توانید با توجه به فضای خانه، از هر مدل آباژور در اتاق خواب استفاده کنید. آباژور ایستاده نمونه‌ای از لوازم روشنایی دکوراتیو است که پایه بلندی دارد و روی زمین قرار می‌گیرد. ارتفاع این آباژورها متفاوت است. اما استانداردترین حالت آباژور ایستاده از 150 تا 165 ارتفاع دارد.

انواع آباژور ایستاده برای اتاق خواب

آباژور ایستاده را بیش از همه در اتاق خواب‌های تک نفره با متراژ بالا استفاده می‌کنند. بنابراین اگر فضای اتاق خواب شما باز است و چیدمان آن به نحوی است که آباژور با قرار گرفتن در کنج اتاق نمود زیبایی دارد، می‌توانید این مدل را خریداری کنید. برای اینکه فضای اتاق خواب شما مدرن‌تر شود، می‌توانید رنگ کلاهک آباژور را هم رنگ با پرده و فرش انتخاب کنید. با اینکه آباژور ایستاده برای اتاق‌های تک نفره کاربرد بیشتری دارد، استفاده از آن در اتاق دو نفره به ویژه برای تازه عروس و داماد نیز غیرممکن نیست. اما اگر قصد این کار را دارید، رنگ و مدل آباژور را با تزئینات جهیزیه عروس هماهنگ کنید تا دکوراسیون اتاق خواب حالتی همگن داشته باشد.

آباژور ایستاده با طرح خاص برای اتاق خواب

آباژور رومیزی؛ بهترین آباژور اتاق خواب عروس با مدل‌های متنوع

معمول‌ترین آباژوری که به عنوان ابزار روشنایی در اتاق خواب استفاده می‌شود، آباژور رومیزی است. این نوع از آباژورها هم کاربرد بیشتری نسبت به آباژور ایستاده در اتاق خواب دارند و هم با فضای کوچک اتاق خواب‌ها تناسب بیشتری دارند. از طرفی آباژورهای رومیزی تنوع مدل و اندازه بیشتری دارند و می‌توانید به خوبی آن‌ها را با فضای اتاق هماهنگ کنید.

اگر تازه عروس و در حال چیدن جهیزیه اتاق خواب هستید، پیشنهاد می‌کنیم چیدمان آباژور در اتاق را مطابق با ترندهای روز دکوراسیونی انجام دهید. یکی از مهم‌ترین این ترندها، استفاده از دو آباژور رومیزی یکسان در دو طرف تخت دو نفره است. در حقیقت می‌توانید با انتخاب دو آباژور یک شکل با اندازه کوچک یا متوسط، روی فضای پاتختی‌های دو طرف تخت را پر کنید. این کار باعث می‌شود تا اتاق خواب شما فضایی لوکس و همه پسند پیدا کند.

برای کامل کردن این دکوراسیون نیز کافی است اکسسوری تزئینی و جزئیات مدرن و لوکس مانند مجسمه، جاعودی، حلقه گل و شمع را متناسب با رنگ و سبک آباژور به اتاق اضافه کنید.

آباژور برای خانه عروس

آباژور مدرن؛ طرح خاص برای دکوراسیون اتاق خواب خاص

یکی از رایج‌ترین چیدمان‌هایی که در سال‌های اخیر میان افراد و به خصوص جوان‌ترها محبوبیت بیشتری پیدا کرده، دکوراسیون مدرن و مینیمال است. در این سبک‌های دکوراسیونی، آباژور یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را به عهده دارد. اما خبری از آباژورهای کلاسیک با کلاهک‌های پارچه‌ای طرح دار نیست. اگر نگاهی به فروشگاه‌های لوازم روشنایی بیندازید، متوجه می‌شوید که سهم زیادی از اجناس عرضه شده در این روزها، مربوط به آباژور مدرن است.

آباژور مدرن طرح ثابت و قابل حدسی ندارد و می‌تواند با توجه به سلیقه شما و فضای مدرن اتاق انتخاب شود. برای مثال معیار انتخاب شما می‌تواند هماهنگی تقریبی آباژور با فرش مدرن در اتاق باشد. انتخاب و خرید آباژور مدرن با توجه به تفاوت‌های ظاهری ممکن است در ابتدا مورد پسند شما نباشد. اما با قرار گرفتن آن در چیدمان اتاق خواب، متوجه تاثیر این وسیله بر جلوه اتاق خواهید شد.

ظرح‌های آباژور مدرن

آباژور سه بعدی نمونه‌ای بهترین آباژور مدرن

اگر فضای کافی برای آباژور مدرن ایستاده در اتاق خواب ندارید، از آباژورهای سه بعدی رومیزی استفاده کنید. آباژورهای سه بعدی از نظر ظاهری با دیگر آباژورهای رومیزی متفاوت هستند و می‌توان گفت که حالت فانتزی‌تری نیز دارند. بنابراین استفاده از این سبک چراغ خواب باعث ایجاد تفاوت در اتاق شما خواهد شد. بعد از بررسی تفاوت رانر با رومیزی متوجه خواهید شد برای خانه‌ها مدرن رانر انتخاب مناسب‌تری است. از رانر و آباژورهای مدرن برای دکوراسیون‌های امروزی در فضای خانه خود کمک بگیرید.

چراغ خواب سه بعدی برای تزئین اتاق

آباژور دیواری؛ ساده‌ترین و پر استفاده‌ترین آباژور در دکوراسیون اتاق خواب

تا چند سال قبل استفاده از آباژور دیواری تنها جنبه کاربردی داشت. در حقیقت افراد با انتخاب‌های ظاهری محدودی برای این آباژور مواجه بودند و به همین دلیل اهمیت دکوراسیونی چندانی نداشت. اما این روزها با سر زدن به فروشگاه‌های لوازم روشنایی می‌توانید دنیایی از طرح و رنگ‌های متنوع از آباژور دیواری را ببینید. آباژورهایی که نه تنها در اتاق خواب بلکه به عنوان چراغ دیواری نشیمن یا تزئین آشپزخانه عروس نیز کاربرد دارند و می‌توانند با فضای کلی به صورت ست انتخاب شوند.

اما استفاده از آباژور دیواری از گذشته در اتاق خواب وجود داشت. این آباژورها می‌توانند علاوه بر زیباتر کردن دیوار اتاق خواب، در ساعت‌های شب شما را از نور زیاد و مستقیم لامپ حفاظت کنند و با نور ملایم خود یک فضای شبانه و آرام را در اتاق به وجود آورند. این این آباژور به ویژه در اتاق کودکان و نوزادان استفاده می‌شود تا در ساعت‌های تاریکی به راحتی به آن‌ها سر بزنید و از خواب راحت آنان مطمئن شوید. آباژورهای دیواری این روزها در طرح‌های فانتزی متنوع نیز تولید می‌شوند.

آباژور دیواری فانتزی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک

هماهنگی آباژور با رنگ و طرح اتاق؛ راز زیبایی دکوراسیون اتاق خواب

برای اینکه خرید رضایت بخشی داشته باشید، باید قبل از هرچیز به رنگ، طرح و جزئیات و تزئینات اتاق دقت کنید. انتخاب بدون بررسی می‌تواند باعث ایجاد شلختگی و ناهماهنگی آباژور با محیط اتاق باشد. گاهی با اضافه کردن یک رانر یا قالیچه مدرن در کنار آباژور می‌توانید زیبایی اتاق را چند پله بالاتر ببرید.

ما در گروه صفاهوم راهنمای شما در ایجاد یک دکوراسیون شیک برای اتاق خواب و سایر فضاهای خانه هستیم. همچنین می‌توانید تزئینات مورد نظر خانه و آشپزخانه و تزئینات لازم برای جهیزیه عروس را نیز از فروشگاه اینترنتی صفاهوم به سادگی خریداری کنید.