همه والدین در زمان خرید وسایل مورد نیاز برای نوزاد خود دقت و وسواس بسیار بالایی دارند. تقریبا اغلب پدر و مادرها به دنبال خرید زیباترین وسیله با کیفیت بالا هستند و موضوع مهم‌تری مانند سلامت نوزاد برای آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. کالای خواب از جمله لحاف، بالش و تشک نوزاد باید با دقت و تمرکز بالایی انتخاب شود چون در صورت نامناسب بودن آسیب‌های متعددی را برای پوست و استخوان ستون فقرات و مهره‌های گردن کودکان به وجود می‌آورد. شکل ظاهری، ابعاد و الیاف تشکیل دهنده کالای خواب نوزاد باید به درستی بررسی شده تا محصول باکیفیت و مناسبی خریداری شود. در ادامه این مقاله بهترین الیاف برای تشک نوزاد را معرفی می‌کنیم که نرم و راحت و بدون هرگونه آسیبی برای سلامت کوچک‌ترین عضو خانواده باشد.

1- الیاف پنبه، محصولی خالص و طبیعی

این روزها خرید تشک برای نوزاد اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل تشک‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. برای مثال برخی از والدین تشک‌های آنتی رفلکس را خریداری کرده و برخی دیگر اقدام به تهیه تشک‌های دست‌دوز می‌کنند. اما بهتر است پیش از هر اقدامی برای تهیه تشک به فکر انتخاب یک محصول با الیاف مناسب باشند. برخی از تشک‌ها به دلیل پارچه و الیافی که دارند باعث تعریق و ایجاد آلرژی در نوزادان می‌شوند. به همین دلیل باید از خرید هر نوع محصولی خودداری کرد.

تشک‌هایی که با الیاف پنبه صد در صد خالص تهیه شده‌اند معمولا برای نوزادان ایجاد مشکل نمی‌کنند. حتی مادر و پدرها هم برای انتخاب جنس کالای خواب باید دقت کنند، خرید روتختی پنبه دوزی برای افزادی که حساسیت دارند انتخاب مطمنی خواهد بود. تشک‌های پنبه‌ای ضد تعریق و ضد حساسیت هستند و از الیاف طبیعی به دست آمده‌اند. همچنین تشک‌های که از پنبه هستند نرمی و راحتی قابل توجهی دارند و نوزادان خوابی با کیفیت و عمیق را تجربه خواهند کرد.

الیاف پنبه یکی از بهترین انواع الیاف برای استفاده در کالای خواب به شمار می‌رود. به همین دلیل از پنبه در تولید لحاف روتختی، تشک نوزادان و کودکان، بالش، روتختی عروس و تشک‌های بزرگسالان استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های الیاف‌های پنبه‌ای قابلیت شست‌وشو و ماندگاری محصولاتی است که با این الیاف دوخته شده‌اند.

پنبه،‌ بهترین الیاف برای تشک بچه

2- الیاف پشم شیشه، الیافی نامناسب برای نوزادان

خانواده‌های بسیاری با استفاده از الیاف پشم شیشه و ترکیبی از پنبه و پشم شیشه اقدام به دوخت یا تهیه تشک نوزاد می‌کنند. آیا پشم شیشه را می‌توان به عنوان بهترین الیاف برای تشک و روتختی نوزاد در نظر گرفت؟ پاسخ این سوال خیر است. پشم شیشه از الیاف مصنوعی است که به دلیل مشکلات بهداشتی برای نوزادان و کودکان توصیه نمی‌شود.

پشم شیشه قابلیت جذب دمای بسیار بالایی دارد و در روزهای گرم باعث افزایش تعریق و دمای بدن نوزادان خواهد شد. همچنین با توجه به گفته متخصصین در الیاف پشم شیشه پودرهای بسیار ریزی وجود دارد که بر اثر مرور زمان و تنفس باعث ایجاد آلرژی در دستگاه تنفسی و تنگی نفس می‌شود. با توجه به این توضیحات و حساسیت‌هایی که درباره پوست و سلامت نوزاد وجود دارد، بهتر است از تهیه تشک نوزاد با الیاف پشم شیشه یا حتی ترکیب پنبه و پشم شیشه خودداری کنید.

خرید بهترین سرویس خواب نوزاد از صفاهوم

3- الیاف لایکو، بهترین نوع الیاف برای تشک بچه

با شنیدن نام لایکو به یاد حوله تن پوش کودک یا افراد بزرگسال می‌افتیم. چون الیاف لایکو به دلیل ویژگی‌هایی مانند نرمی و لطافت، انتخاب بسیار درستی برای تهیه حوله به شمار می‌رود. الیاف لایکو به‌عنوان بهترین نوع الیاف برای تشک بچه هم شناخته می‌شود، چون محصول نهایی فوق‌العاده نرم و راحت خواهد بود.

لایکو از الیاف طبیعی است که به‌صورت رشته‌های باریک و بلند و با رنگ سفید یافت می‌شود. با توجه به ساختاری که الیاف لایکو دارد، به‌عنوان بهترین الیاف در تولیدی‌ها و کارخانجات تولیدکننده کالای خواب برای تهیه تشک، لحاف و بالش شناخته می‌شود. الیاف لایکو علاوه‌بر نرمی و لطافت، دوام و ماندگاری بالا، خاصیت ضد رطوبت، ضد باکتری، ضد تعریق و وزن بسیار سبکی دارد. همچنین الیاف لایکو به مرور زمان و بعد از مدت‌ها استفاده هیچ بویی را از خود جذب یا پخش نمی‌کند.

لایکو، مناسب‌ترین الیاف داخل تشک نوزاد

4- الیاف میکروفایبر،‌ بهترین الیاف برای تشک نوزاد

افراد بسیاری پس از سال‌ها تجربه به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند که الیاف میکروفایبر بهترین الیاف برای تشک نوزاد است. بهتر از پیش از انتخاب، کمی بیشتر درباره الیاف میکروفایبر بدانیم. میکروفایبرها الیافی نرم و لطیف به رنگ سفید هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های الیاف میکروفایبر می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد حساسیت آن‌ها اشاره کرد. با توجه به این ویژگی‌ها میکروفایبر به‌عنوان یک الیاف بهداشتی شناخته می‌شود که از آن حتی برای تولید حوله دست و صورت نیز استفاده می‌کنند.

الیاف میکروفایبر به‌طورکل قابلیت جذب آلودگی ندارد و به همین دلیل برای استفاده در تشک نوزادان کاملا مناسب است. میکروفایبرها جزو الیاف مصنوعی هستند که مواد اولیه آن‌ها درجه کیفی بسیار بالایی دارد. وجود تارهای نازک در کنار ویژگی‌هایی مانند لطافت و نرمی الیاف میکروفایبر را به بهترین الیاف برای تشک نوزاد تبدیل کرده‌اند.

میکروفایبر،‌ بهترین مواد داخل تشک نوزاد

تشک یکی از اجزای کالای خواب نوزاد است و الیاف لحاف و روتختی که بخشی دیگر از سرویس خواب نوزاد را تشکیل می‌دهند نیز باید ویژگی‌هایی مانند تشک داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله الیاف داخل روتختی چیست را نیز مطالعه کنید تا یک سرویس خواب مناسب برای نوزادان در نظر بگیرید.

تشک نوزاد را از فروشنده‌های معتبر بخرید

در این مقاله به بررسی و معرفی الیاف مختلف و در نتیجه شناخت بهترین الیاف یا مواد داخل تشک نوزاد پرداختیم. آیا شما برای نوزادان الیاف دیگری را می‌شناسید که مناسب و بدون هر آسیبی برای پوست حساس کودکان باشد؟ آیا می‌دانید سرویس خواب و رو تختی نوزاد که از بهترین الیاف با کیفیت بالا تولید شده‌اند را از کجا باید تهیه کنید؟

فروشگاه اینترنتی صفاهوم با 80 سال سابقه درخشان در زمینه کالای خواب، عرضه کننده بهترین انواع سرویس خواب نوزادان و کودکان در سراسر ایران است. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به قسمت فروشگاهی صفاهوم پس از بررسی مشخصات، قیمت و نحوه ارسال، محصولات مورد نظرتان را سفارش دهید. مجموعه صفاهوم کلیه سفارشات را ظرف مدت 3 روز کاری به آدرس معرفی شده از طریق پست با بسته بندی استاندارد ارسال می‌کند.

برای تشک نوزاد از چه الیافی استفاده کنیم؛ جمع‌بندی پایانی!

در این مقاله با انواع الیاف مناسب برای تشک و بالش نوزاد آشنا شدید و مزیت‌های هر کدام را دانستید. تنها نکته مهم به عنوان جمع‌بندی این است که هرگز از الیاف پشم شیشه برای سرویس خواب کودک استفاده نکنید. انواع الیاف پنبه، لایکو و میکروفایبر می‌توانند به عنوان بهترین الیاف برای بالش کودک و یا تشک آن مورد استفاده قرار بگیرند. تفاوت بین آن‌ها زیاد نیست و خیالتان راحت باشد که با انتخاب هر کدام شما قطعا بهترین الیاف برای بالش نوزاد خود را انتخاب کرده‌اید.