یکی از ترندهای جذابی که در سال‌های اخیر در دکوراسیون به وجود آمده و البته به یکی از محبوب‌ترین‌ها نیز تبدیل شده، استفاده از انواع شمع در دکوراسیون خانه است. به همین دلیل این روزها انواع مدل‌های شمع را با ابعاد، رایحه و رنگ‌های متفاوت در بازار پیدا خواهید کرد. استفاده از شمع تنها جنبه تزیینی ندارد. بلکه می‌تواند فضایی لطیف و آرامش بخش را نیز ایجاد کند. ترکیب زیبایی و آرامش باعث شده تا استفاده از شمع در دکوراسیون اتاق خواب یکی از پیشنهادات طراحان باشد. از آنجایی که این سبک از چیدمان برای عروس و دامادها و افرادی که به تازگی زندگی خود را شروع کرده‌اند جذابیت بیشتری دارد، در این مطلب ایده‌های جذاب برای تزیین اتاق خواب با شمع را برای شما آورده‌ایم. اگر در حال چیدمان جهیزیه هستید، ایده‌های این مطلب را از دست ندهید.

تزیین اتاق با شمع استوانه‌ای ساده؛ سبک مینیمال همیشه زیبا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که هنگام خرید تزئینات جهیزیه عروس وجود دارد، هماهنگ سازی رنگ جزییات با دکوراسیون کلی اتاق است. اگر این دغدغه را برای شمع آرایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهی ساده‌تر را انتخاب کنید. شمع‌های استوانه‌ای سفید ممکن است به صورت تکی چندان دکوراتیو و زیبا به نظر نرسند. اما کافی است این نوع از شمع را با یک تزیین ساده در اتاق قرار دهید یا یک محیط ساده اما خلاقانه برای آن فراهم کنید.

برای مثال قرار دادن تعدادی شمع استوانه‌ای روی یک طاقچه اتاق به تنهایی یا به همراه شاخه‌هایی از گل‌های مصنوعی، فضایی رمانتیک و مینیمال را برای شما ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید به این بخش یک یا دو قاب عکس با اندازه متوسط نیز اضافه کنید تا ترکیب دکوراسیون طاقچه اتاق خواب به یک بخش دوست داشتنی و همه پسند تبدیل شود.

شمع آرایی روی طاقچه

اگر اتاق شما طاقچه ندارد و علاقه‌ای به استفاده از طاقچه موقت نیز ندارید، یک ظرف پر از شمع درست کنید. برای این کار یک ظرف شیشه‌ای نازک با دهانه باز را انتخاب کنید و شمع‌های استوانه‌ای ساده با ارتفاع‌های متفاوت را در آن قرار دهید. انواع مروارید، سنگ‌ و شن‌های اکلیکی و رنگی می‌توانند تزیین ساده اطراف این شمع‌های ساده باشند. ظروف مورد نیاز و شن‌های تزیینی را نیز می‌توانید از بازار گل تهیه کنید.

تزیین اتاق با شمع

استفاده از انواع شمع در بخش‌های مختلف اتاق؛ کلکسیون شمع بسازید

برای اینکه یک دکوراسیون متفاوت داشته باشید، باید کلیشه‌ها را کنار بگذارید. پیروی از سبک‌های ترند، شما را در مسیر ایجاد یک چیدمان به روز راهنمایی می‌کند. اما برای ایجاد تمایز باید ایده‌های خود را نیز به این دکورها اضافه کنید.

یکی از راه‌های تزیین اتاق خواب عروس با شمع، به کارگیری انواع شمع است. در حقیقت بهتر است فضایی مانند پاتختی، کنسول یا کتابخانه را تنها برای قرار دادن انواع شمع در نظر بگیرید. با توجه به اینکه این روزها شمع‌هایی با شکل‌های متفاوت و زیبا نیز در بازار وجود دارند، انتخاب میان آن‌ها بسیار ساده است. در حقیقت ایجاد یک کلکسیون شمع متفاوت در کنار اکسسوری تزئینی مانند حلقه گل، گلدان و لوازم دکوراتیو شما را به یک سلیقه متفاوت و خاص تبدیل خواهد کرد.

استفاده از انواع شمع تزیینی

اگر فضای خالی اختصاصی برای جمع آوری انواع شمع ندارید، یک سینی چوبی یا استیل تهیه کنید و کلکسیون موردنظر خود را روی آن بچینید. همچنین می‌توانید از قطعات مربعی یا دایره‌ای آینه نیز برای این کار استفاده کنید. این کلکسیون را می‌توانید روی میز آرایش یا کنار پاتختی نیز قرار دهید.

چیدمان شمع در اتاق

استفاده از شمع هم رنگ با دکوراسیون اتاق خواب

رنگ‌ها می‌توانند تاثیرگذارترین بخش در دکوراسیون خانه باشند. بنابراین حتی اگر لوازم دکوری زیادی ندارید، به ترکیب رنگ‌ها در اتاق توجه کنید. انتخاب بهترین رنگ‌ها برای جزییات از مهم‌ترین اقداماتی است که هنگام چیدمان اتاق خواب عروس باید انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما این است که رنگ لوازم بزرگ و اصلی مانند سرویس خواب و میز آرایش را خنثی انتخاب کنید و سپس برای انتخاب روتختی، سطل و جای دستمال و آباژور به رنگ‌های تند توجه کنید. برای کامل کردن این اتاق خواب زیبا، شمع‌های وارمر و استوانه‌ای هم رنگ تهیه کنید. تاثیر این شمع‌های رنگی در دکوراسیون اتاق خواب آن قدر زیاد است که به طور حتم به یکی از اصلی‌ترین لوازم تزیینی اتاق شما تبدیل خواهد شد.

شمع رنگی در دکوراسیون خانه

استفاده از جاشمعی دیواری؛ تحولی در دکوراسیون اتاق خواب

آپارتمان نشینی باعث شده تا استفاده از تزیینات در اتاق خواب به دلیل کمبود فضا کمرنگ‌تر از همیشه باشد. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید اما دلتان می‌خواهد از انواع شمع در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید، جاشمعی دیواری بهترین انتخاب خواهد بود.

این جاشمعی‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و اغلب باید از شمع وارمر یا شمع استوانه‌ای با سایز کوچک در آن استفاده کرد. مهم‌ترین نکته در استفاده از جاشمعی دیواری این است که هرگز نباید در آن شمع دودزا قرار دهید. چرا که رد دود روی دیوار باقی می‌ماند.

جاشمعی دیواری در دکوراسیون مدرن اتاق

بهترین روش شمع آرایی؛ ساده و خلاق باشید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای شمع آرایی باید ایده‌های عجیب را اجرا و جایگاه‌های گران قیمت را تهیه کنند. در حالی که این شیوه از تزیین اتاق خواب عروس، ساده‌ترین و زیباترین روش تزیین است. همچنین هزینه بالایی ندارد و می‌توانید با کمترین قیمت‌ها زیباترین فضا را در اتاق ایجاد کنید. بنابراین برای تزیین اتاق با شمع به راه‌های عجیب فکر نکنید. گاهی با ساده‌ترین ایده‌ها می‌توان مدرن‌ترین اتاق خواب را ساخت.

درست کردن شمع در ظروف قدیمی ترک دار، قرار دادن انواع عود و خوشبو کننده در کنار شمع‌های کاسه‌ای و استفاده از ظروف قدیمی برای نگهداری شمع‌ها از ساده‌ترین و البته شیک‌ترین ایده‌هایی هستند که می‌توانید برای تزیین اتاق خواب عروس با شمع از آن استفاده کنید.

اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است، می‌توانید یک میز گرد کوچک برای قرار دادن لوازم دکوری، کلکسیون شمع و عود، قاب عکس عروسی و گیفت‌ها تهیه کنید. برای زیباتر شدن میز، رنگ رانر روی آن را روشن انتخاب کنید و سایر لوازم و شمع‌ها را به رنگ مکمل آن بخرید.

اگر با انواع رانر آشنایی ندارید می‌توانید مطلب تفاوت رانر با رومیزی را در بلاگ صفاهوم مطالعه کنید.

استفاده از شمع و عود در کتابخانه

تزیین اتاق خواب عروس با شمع و گل

اگر استفاده از شمع‌های دکوراتیو در اتاق را دوست ندارید، می‌توانید تنها در چیدمان جهیزیه برای تزیین اتاق از شمع وارمر استفاده کنید. ترکیب گل طبیعی به صورت کامل و پرپر شده روی تخت، میز آرایش و پاتختی با تعداد زیادی وارمر اتاق شما را رویایی‌تر جلوه خواهد داد.

تزیین اتاق عروس برای جهیزیه

همچنین می‌توانید گلدان‌های شیشه‌ای استوانه‌ای را انتخاب کنید. داخل این گلدان‌ها تزییناتی مانند سنگ‌های مرمر، گل مصنوعی یا طبیعی و مروارید قرار دهید. بعد از آب کردن ظرف، تعدادی وارمر روی آب قرار دهید و شمع‌ها را روشن کنید. این ترکیب زیبا می‌تواند برای روی پاتختی یا میز آرایش یک تزیین شیک و کم هزینه باشد.

برای تزیین اتاق عروس از وارمرهایی به رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی استفاده کنید تا جلوه آن‌ها بیشتر باشد.

نحوه شمع آرایی برای مهمانی

خرید بهترین اکسسوری تزئینی برای جهیزیه از صفاهوم

برای اینکه یک خانه رویایی داشته باشید، می‌توانید با انتخاب جزئیات خاص هویتی مدرن و زیبا به فضا ببخشید. ما در فروشگاه اینترنتی صفاهوم در کنار شما هستیم تا با خرید بهترین کالای خانه، آشپزخانه و تزئینات جهیزیه عروس، آغاز زندگی را به زیبایی طی کنید.

همچنین با خرید آسان اینترنتی از صفاهوم دیگر دغدغه زمان خرید لوازم و تزئینات جهیزیه را نخواهید داشت. برای مشاهده همه محصولات، از بخش فروشگاهی ما دیدن کنید. همچنین می‌توانید با مشاوران ما با شماره 32223334-031 تماس بگیرید تا به شما راه‌های متفاوتی برای ایجاد یک دکوراسیون خاص را با توجه به فضای اتاق پیشنهاد کنند.