حوله یکی از ملزومات شخصی است که برای رعایت بهداشت فردی مورداستفاده‌های گوناگونی قرار می‌گیرد. با توجه به نقش حوله در حوزه سلامت و در رعایت بهداشت، وسواس بسیاری برای خرید حوله وجود دارد. متأسفانه با اینکه یک وسیله بهداشتی است اما پرزهای حوله محلی امن و دنج برای جمع‌شدن میکروب‌ها و سایر آلودگی‌ها و باکتری‌ها هستند.

بهترین راه ازبین‌بردن آلودگی‌های پرزها شستشوی مدام حوله است. اما گاهی اوقات به دلیل وجود الیاف بی‌کیفیتی که در تولید حوله به کار گرفته شده، شستشوی حوله با دردسرهای مختلفی همراه است. برای مثال برخی از حوله‌ها بعد از شستن پرز می‌دهند و تاروپود آن‌ها روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود. به توجه به این دلایل روزانه مدل‌های مختلفی از پارچه‌ها برای تولید حوله به کار گرفته می‌شوند. دراین‌بین حوله‌های بامبو و حوله‌های میکروفایبر از جدیدترین انواع پارچه برای دوختن هال به شمار می‌روند. در ادامه این مقاله توضیح می‌دهیم که حوله میکروفایبر چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

دستمال میکروفایبر آشپزخانه

از دستمال میکروفایبر برای نظافت خانه و آشپزخانه می توانید استفاده کنید. به دلیل لطافتی که این محصول دارد به عنوان حوله آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه از الیاف میکروفایبر استفاده شده میزان جذب آب بسیار بالایی دارد.

خرید

حوله میکروفایبر چیست؟

حوله‌های میکروفایبر حوله‌هایی هستند که از پارچه‌هایی با الیاف پلی است و نایلون تولید شده‌اند. الیاف میکروفایبر بسیار نازک بوده و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها سازگاری با محیط‌زیست است. الیاف میکروفایبر یک شانزدهم موی انسان قطر دارند و در حدود ۲۰۰ هزار الیاف در یک مربعی به‌اندازه یک اینچ در یک حوله میکروفایبر وجود دارد. باتوجه‌به چنین ساختاری یکی از قابلیت‌های اصلی حوله‌های میکروفایبر جمع‌کردن باکتری‌ها و میکروب‌ها و حتی گردوخاک بیشتر از حد معمول و نسب به سایر حوله‌ها است.

همین ویژگی استثنایی حوله میکروفایبر باعث شده تا این روزها به یکی از پرفروش‌ترین کالای حمام در فروشگاه‌های منسوجات خانگی و جهیزیه تبدیل شود. حوله‌های میکروفایبر با توجه به کاربردی که دارند برای استفاده‌های مختلفی نیز طراحی و تولید شده‌اند.

قیمت حوله میکروفایبر

چند نوع حوله میکروفایبر وجود دارد؟

حوله‌های میکروفایبر باتوجه‌به این‌که از الیاف بسیار نازکی تهیه شده‌اند، قابلیت بسیار بالایی در جذب آلودگی‌ها و گردوخاک دارند. همچنین الیاف میکروفایبر باعث می‌شوند تا حوله قدرت جذب آب بالایی داشته باشد و با سرعت بیشتری نسبت به سایر دستمال‌ها و حوله‌ها خشک شود.

تا چند سال پیش از حوله‌های میکروفایبر فقط به‌عنوان دستمال‌های گردگیری و نظافتی استفاده می‌شد، اما این روزها از حوله‌های میکروفایبر به‌عنوان حوله دست و صورت، حوله مو و حوله سر نیز استفاده می‌شود. در ادامه با موارد مصرف بیشتری از حوله میکروفایبر آشنا خواهید شد.

حوله میکروفایبر صورت، پوست صورتتان را نوازش کنید

سالها از ورود حوله‌های میکروفایبر به بازار می‌گذرد و کم کم به یکی از کالاهای حمام پرفروش تبدیل می‌شوند. شاید در آینده‌ای نه چندان دور حوله‌هایی با سایزهای بزرگ‌تر مانند حوله تن پوش و زنانه یا حوله‌های استخری نیز با استفاده از الیاف میکروفایبر دوخته شوند.

پس از ورود حوله‌های میکروفایبر به بازار و بررسی نتایج به دست آمده از این حوله‌ها به‌عنوان حوله دست و حوله مسافرتی نیز استفاده شد. حوله میکروفایبر صورت این روزها به دلیل جنس مناسب و ابعاد کوچکی دارد به راحتی در چمدان‌ها قرار می‌گیرد و به یکی از ملزومات سفر تبدیل شده است.

خرید حوله میکروفایبر صورت

حوله میکروفایبر مو، بدون آسیب‌رسانی موهایتان را خشک کنید

حوله‌های میکروفایبر الیافی بسیار نازک‌تر از موی سر دارند. به همین دلیل می‌توانیم بدون این‌که به موهای سر یا ریشه آن آسیب برسانیم نم و رطوبت موها را پس از استحمام یا شنا با کمک این حوله‌ها از بین ببریم. حوله‌های میکروفایبر با سرعت بیشتری نسبت به حوله‌های دیگر موهای سر را خشک می‌کنند در حال حاضر حوله‌های میکروفایبر فقط برای استفاده سروصورت وجود دارند و نمی‌توان از آنها به‌عنوان حوله تن پوش مردانه یا زنانه استفاده کرد. شاید با پیشرفت تکنولوژی بتوان از پارچه‌های میکروفایبر برای دوخت حوله‌های تن پوش در سایز های مختلف نیز  بهره برد.

حوله سر میکروفایبر، حوله‌ای برای یک سال استفاده

حوله‌های میکروفایبر قابلیت بالایی در جذب آب دارند. به همین دلیل از آن‌ها برای خشک‌کردن سر به‌راحتی می‌توان استفاده کرد. فقط کافی است حوله سر میکروفایبر را با ابعاد مناسب خریداری کنید و به مدت بیشتر از یک سال از هیچ حوله دیگری برای خشک‌کردن سر استفاده نکنید. شاید نتوان از پارچه‌های میکروفایبر در تولید حوله تن پوش زنانه یا مردانه استفاده کرد اما مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع حوله، آسیب نرساندن به موهای سر است.

حوله میکروفایبر مو

راهنمای شست‌وشوی حوله میکروفایبر بزرگ و کوچک

برای نگهداری و ماندگاری بیشتر حوله‌های میکروفایبر باید با روش‌های مختلف شستشو یا به عبارت دیگر با راه‌های صحیح شست‌و‌شوی حوله میکروفایبر آشنا باشیم. آیا میدانید بهترین راه شستن حوله میکروفایبر چیست؟ عجله نکنید. در همین ابتدا باید بگوییم که شستن حوله‌های میکروفایبر با توجه به لطافت و حجمی که دارد اصلاً کار سختی نیست.

برای شستن حوله هایی با الیاف میکروفایبر بهتر است از آب سرد استفاده کنید و همچنین اگر آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید آب روی ۹۰ درجه تنظیم کنید. بهترین ماده برای تمیز کردن حوله‌های میکروفایبر پودر لباسشویی ساده است. به‌یاد داشته باشید از مواد شوینده غلیظ و همچنین از مواد نرم کننده‌ در شست‌وشوی حوله‌های میکروفایبر خودداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم حوله‌های میکروفایبر را به صورت جداگانه از سایر حوله‌ها و حتی البسه شستشو دهید تا کیفیت آن‌ها دچار تغییر نشود.

راهنمای شستن حوله میکروفایبر بزرگ

حوله میکروفایبر یکی از محبوب‌ترین انواع حوله به شمار می‌رود. اما حوله بامبو که از الیاف طبیعی تهیه شده است یک رقیب اصلی برای این نوع حوله‌ها به شمار می‌رود. الیاف حوله‌های بامبو به مراتب لطیف‌تر از حوله‌های میکروفایبر هستند و برای دوخت حوله‌های تن پوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با این نوع حوله مقاله حوله بامبو چیست را مطالعه کنید تا اطلاعات جالب و جذابی به دست آورید.

خرید بهترین انواع حوله برای همه اعضای خانواده از فروشگاه اینترنتی صفاهوم

در این مقاله به‌طورکامل توضیح دادیم که حوله میکروفایبر چیست و چه کاربردی دارد. آیا شما پس از مطالعه این مقاله تمایلی به استفاده از حوله‌های میکروفایبر دارید؟ یا اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از این نوع حوله داشته‌اید در انتهای همین مقاله تجربه خود را یادداشت کنید. ما و خوانندگان مجله اینترنتی صفاهوم از مطالعه تجربیات ارزشمند شما خوشحال خواهیم شد.