سرویس روتختی نقطه عطف هر اتاق خواب به حساب می‌آید. در گذشته استفاده از لحاف‌‌های دست‌دوز بیشتر از سرویس روتختی کارخانه‌ای مرسوم بود. ولی با گذشت زمان و ماشینی شدن زندگی، افراد به سرویس‌ روتختی صنعتی رو آورده‌اند. به‌همین دلیل تنوع روتختی موجود در بازار بسیار بالا رفته است. در این مقاله به‌صورت‌ کامل به پاسخ سوال «سرویس روتختی شامل چیست» پرداختیم تا با آگاهی بیشتر روتختی مناسب خود را خریداری کنید. 

کاور لحاف؛ زیبا‌ترین اجزاء سرویس روتختی

مهم‌ترین بخش هر سرویس روتختی، کاور لحاف است. جنس کاور لحاف به‌دلیل تماس مستقیم با پوست اهمیت بالایی دارد. معمولاً نخ ابریشم، لینن یا کتان جزو پارچه‌های مناسب برای کاور لحاف سرویس خواب محسوب می‌شود که ضد‌حساسیت است و در عین حال زیبایی اتاق خواب را حفظ می‌کند. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کاور لحاف باعث می‌شود تا به‌راحتی با سرویس خواب ست شود و ترکیب زیبا و آرام‌بخشی را برای اتاق خواب به‌وجود آورد.

خرید روتختی و لحاف دخترانه و پسرانه

لحاف؛ جزو اختیاری در سرویس روتختی برای روز‌های سرد

برخی از برند‌های سرویس روتختی، لحاف و کاور را به‌صورت دوخته شده عرضه می‌کنند و به همین دلیل امکان جدا کردن لحاف از کاور آن وجود ندارد. ولی در سایر برند‌ها، فقط کاور لحاف را جزو سرویس روتختی قرار می‌دهند و لحاف باید به‌طور مجزا خریداری شود. جنس لحاف به دلیل برخورد مستقیم با پوست، اهمیت بالایی دارد. برخی از الیاف مصنوعی باعث بروز حساسیت و خارش پوست می‌شود. همچنین، جنس نامرغوب لحاف در مدت زمان کوتاهی خراب می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. ابعاد لحاف در سرویس روتختی دو‌ نفره با یک‌نفره متفاوت است. پس باید هنگام خرید لحاف به ابعاد تخت و کاور لحاف دقت بیشتری نشان داد. 

ملحفه رو‌انداز؛ مناسب برای فصول گرم سال

لحاف باتوجه‌به جنسی که دارد برای فصل‌های سرد سال مناسب است. ولی ملحفه روانداز سرویس روتختی، برای فصل گرم کاربرد دارد. البته برخی از جنس‌های سرویس روتختی مانند روتختی مخمل فقط برای زمستان استفاده می‌شوند. به همین دلیل ممکن است ملحفه روانداز نداشته باشند، زیرا مخمل گرما را جذب می‌کند و برای تابستان استفاده آن کاربرد ندارد. رو‌انداز از نظر رنگ و جنس، با سایر اجزاء روتختی یکسان است. برای افزایش عمر ملحفه، باید بهترین جنس خریداری شود تا هنگام شست‌وشو آب‌رفت نداشته باشد یا زود نپوسد. 

کاور تشک؛ محافظ تشک در برابر گرد‌و‌غبار

نگهداری از تشک از نظر نظافت به افزایش عمر آن و حفظ بهداشت پوست منجر می‌شود. از آن جایی که  تشک را نمی‌توان مانند سرویس روتختی هفته‌ای یک بار شست، باید از وسایل مختلفی در‌برابر لک‌شدن یا گرد‌و‌غبار از آن حفاظت کرد. کاور تشک، در سرویس روتختی به دو شکل ساده یا کش‌دار و زیپ‌دار وجود دارد که متناسب با سایز تخت یا تشک انتخاب می‌شود. رنگ آن مکمل یا مشابه سایر اجزا روتختی است و تشک را در برابر آلودگی حفظ می‌کند.

کاور تشک زیپ‌دار انتخابی ساده و بادوام

روبالشی؛ هماهنگ با رنگ سایر اجزاء روتختی

روبالشی نیز یکی دیگر از اجزا سرویس روتختی است. جنس روبالشی برای حفظ بهداشت مو و پوست صورت بسیار اهمیت دارد. اگر روبالشی طرح‌ برجسته یا گلدوزی داشته باشد، روی صورت رد می‌اندازد و به مرور زمان باعث ایجاد چین‌و‌چروک روی پوست می‌شود. بهترین جنس برای روبالشی، نخ ابریشم است که کمترین اصطکاک را با پوست صورت ایجاد می‌کند. معمولاً به ازای هر نفر یک رو‌بالشی در سرویس روتختی وجود دارد. ولی برخی از سرویس روتختی دو‌نفره، تعداد بیشتری از رو‌بالشی را در پکیج قرار می‌دهند. 

پارچه ابریشم برای روبالشی مناسب است

کاور کوسن؛ ابعاد مختلف روکش کوسن برای تزیین تخت

کوسن برای تزیین تخت خواب نقش پر‌رنگی دارد. ولی معمولاً همه سرویس‌های روتختی کاور کوسن ندارند. از آن‌جایی که کوسن فضای تخت را اشغال می‌کند، در سرویس‌ روتختی یک‌نفره قرار نمی‌گیرد. با این حال برخی از روتختی‌های دو‌نفره روکش کوسن را در ابعاد ۴۰×۴۰ یا ۵۰×۵۰ عرضه می‌کنند. افزایش هر قطعه از سرویس خواب باعث بالا‌رفتن قیمت نهایی آن می‌شود. پس هر‌چقدر تعداد اجزا سرویس خواب کمتر باشد، قیمت آن نیز کاهش می‌یابد. همچنین به دلیل کاربرد کوسن روی تخت خواب، معمولاً طرح و رنگی خاص دارد که تکمیل‌کننده زیبایی تخت خواب باشد.

کاور کوسن ساده، پتینه و فانتزی از انواع طرح‌های کوسن

تفاوت سرویس روتختی یک‌نفره با دو‌نفره چیست؟

سرویس روتختی یک نفره با دونفره در ابعاد و تعداد اجزا با یکدیگر متفاوت‌اند. برای مثال، در برخی از سرویس روتختی دونفره، ۴ روکش بالش و ۲ روکش کوسن قرار دارد. ولی اکثر سرویس روتختی یک‌نفره یک روبالشی دارد و روکش کوسن باید به‌طور جدا‌گانه خریداری شود. همچنین، هنگام خرید سرویس روتختی دو نفره باید به ابعاد تخت خواب بیشتر دقت کنید. تخت کینگ یا کویین از دو‌نفره معمولی بزرگ‌تر است. به‌همین دلیل به لحاف و روکش تشک بزرگ‌تری نیاز دارند. در بورس روتختی اصفهان انواع سرویس خواب با ابعاد مختلف عرضه می‌شود که شما می‌توانید سرویس روتختی مورد‌نظر خود را به‌راحتی خریداری کنید.

خرید روتختی یک نفره و دو نفره با‌کیفیت و متنوع

خرید زیبا‌ترین سرویس روتختی اسپرت و عروس در فروشگاه صفا‌هوم

در این مقاله به سوال «سرویس روتختی شامل چیست؟» پاسخی جامع و کامل دادیم. برای تجربه خرید هوشمندانه و انتخاب روتختی مناسب باید اطلاعات پایه در‌مورد اجزا روتختی و ابعاد آن داشته باشید. علاوه‌بر این، جنس روتختی نیز در انتخاب آن نقش پر‌رنگی دارد. در فروشگاه صفا‌هوم، بهترین برند‌ها را گرد هم آورده‌ایم تا با خیالی آسوده، انواع سرویس روتختی اسپرت تا مدرن یک‌نفره و دو نفره را خریداری کنید. اگر سوالی در خصوص خرید سرویس روتختی دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان صفاهوم در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.