آیا برای شما هم پیش آمده که بعد از شستن حوله تن‌پوش، همچنان درگیر پرزها باشید یا بوی نامطبوع اذیتتان کند؟ از آنجایی‌که حوله‌ها اولین وسیله‌ای هستند که بعد از استحمام با بدن تماس دارند، باید پاکیزه و خوش‌بو باشند؛ اما رطوبت بالا باعث شده که حوله‌ها محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری باشند. در این مقاله با در نظر گرفتن این دغدغه، با نحوه شستن حوله تن پوش برای اولین بار و مراحل شست‌وشوی آن در ماشین لباس‌شویی آشنا خواهیم شد. همچنین به شما خواهیم گفت که کدام مواد شوینده برای شست‌وشوی حوله‌ها مناسب‌تر هستند؛ پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

برای از بین بردن پرز حوله‌های تن‌پوش، آن‌ها را با دست بشویید!

حوله‌های نو، به‌خصوص حوله عروس و داماد که از نوع تن‌پوش هستند، به‌خاطر نحوه برش و تولید، پرزهای اضافی فراوانی دارند که فقط بعد از شست‌وشو از بین می‌روند. اگر می‌خواهید زودتر از شر این مشکل خلاص شوید، بهتر است حوله‌های نو برای چند‌بار اول، با دست شسته شوند. برای شستن حوله تن‌پوش با دست، ابتدا حوله را دو دفعه با آب سرد شسته و به‌طورکامل آب‌کشی کنید. توجه داشته باشید که برای شست‌وشوی حوله نیازی نیست که از مواد شوینده استفاده شود؛ اما می‌توانید برای ایجاد لطافت و پاک‌کنندگی بیشتر، کمی سرکه سفید در آب بریزید. این‌کار به تثبیت رنگ حوله‌ها هم کمک می‌کند. اگر همچنان بعد از شست‌وشو، شاهد پرزهای اضافی بودید، شست‌وشو حوله با آب ولرم را امتحان کنید.

اهمیت شست‌وشوی صحیح حوله تن‌پوش برای از بین بردن پرزهای اضافی

چگونه حوله تن‌پوش را در ماشین لباس‌شویی بشوییم؟

غیر از دفعه اول که بهتر است حوله تن‌پوش با دست شسته شود، انجام این کار برای دفعه‌های بعد، باتوجه‌به ابعاد و وزن این حوله‌ها چندان آسان نیست. پس برای راحتی بیشتر و شست‌وشوی بهتر، باید با نحوه شستن حوله تن پوش در ماشین ‌لباس‌شویی آشنا باشیم. معمولا برای شستن پارچه‌ها و حوله‌ها در ماشین لباس‌شویی باید از دستورالعمل خاصی که برای هر محصول در نظر گرفته شده است، پیروی کرد. دستورالعمل‌ شست‌وشو، به‌طور معمول روی یک تیکت نوشته شده و داخل لباس‌ها و حوله‌ها چسبانده می‌شود. اگر برچسب راهنما را روی حوله یا بسته‌بندی لوازم حمام عروس پیدا نکردید یا برای خواندن آن مشکل دارید، این مراحل را برای شست‌وشوی حوله در ماشین انجام دهید:

  • حوله یا حوله‌هایی که قصد دارید شسته شود را داخل ماشین لباس‌شویی بیاندازید (توجه داشته باشید که هیچ لباس دیگری نباید همراه حوله باشد).
  • برای شست‌وشوی حوله تن‌پوش در ماشین‌لباس‌شویی از مواد شوینده بدون آنزیم و به میزان کم استفاده کنید.
  • دمای مناسب برای شستن حوله تن‌پوش در ماشین لباس‌شویی کمتر از 40 درجه سانتی‌گراد است.
  • اگر ماشین لباس‌شویی شما گزینه‌ای برای تنظیم میزان آب دارد، بهتر است که حوله تن‌پوش را با آب فراوان بشویید.

حوله‌ها به‌طور مستقیم با بدن ما در تماس هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفظ لطافت و نرمی آن‌ها، هنگام شست‌وشو با ماشین لباس‌شویی، از نرم‌کننده‌های مخصوص ماشین استفاده کنید.

شست‌وشوی حوله با آب گرم، روشی مناسب برای از بین بردن باکتری‌ها

نکات مهمی که برای شستن حوله تن‌پوش باید به آن توجه کنیم

وظیفه اصلی حوله حمام، خشک کردن بدن و جذب رطوبت است. به‌دلیل استفاده مکرر، حوله‌ها باید در بازه‌های زمانی کوتاه شسته شوند. اگر بعد از استفاده از حوله و شستن آن، محل مناسبی برای خشک کردن آن انتخاب نکنید، بستری مناسب برای رشد قارچ و باکتری‌ها فراهم خواهید کرد. همه شرایط لازم برای رشد و زندگی باکتری، یعنی آب، گرما، اکسیژن و PH خنثی، در یک حوله خیس وجود دارد.

برخلاف سایر لباس‌ها که معمولا برای شستن آن‌ها به استفاده از آب سرد توصیه می‌شود، بهتر است حوله‌های تن‌پوش را با آب گرم بشویید. این کار از رشد قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند. کلاه حمامی که برای جذب آب اضافی موها کاربرد دارند، رطوبت بسیاری را در خود نگه می‌دارند و دیرتر خشک می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، این حوله‌ها را در ماشین لباس‌شویی و با آب گرم و بالای 40 درجه بشویید.

دلیل اهمیت شستن حوله تن‌پوش قبل از اولین استفاده

توصیه بسیاری از کارشناسان این است که برای رعایت بهداشت و بالا بردن طول‌عمر حوله‌های تن‌پوش، آن‌ها را قبل از اولین استفاده بشویید. باتوجه‌به بالا رفتن قیمت حوله تن‌ پوش زنانه و مردانه و دشواری پیدا کردن محصولات با‌کیفیت، با انجام همین راه‌کار ساده و شست‌وشوی حوله قبل از استفاده، حوله تن‌پوش شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. علاوه‌براین مورد، بسیاری از منسوجات و لوازم پارچه‌ای نو، به‌دلیل نوع بافت و دوختشان، پرز فراوانی دارند که فقط بعد از شست‌وشو به‌طورکامل از بین می‌روند. شما می‌توانید حوله‌های نو و استفاده نشده را با ماشین لباس‌شویی یا با دست بشویید. موضوع شستن حوله تن پوش برای اولین بار، اهمیت بیشتری نسبت به سایر حوله‌ها و حوله دست و صورت دارد. چون این حوله‌ها با کل بدن تماس دارند و بعد از استفاده، چسبیدن پرز به مو و بدن بسیار آزاردهنده خواهد بود.

ماندگاری بیشتر حوله با اولین شست‌وشو قبل از استفاده

برای طول‌عمر بیشتر حوله‌ تن‌پوش از سفیدکننده‌ و شوینده‌ قوی استفاده نکنید

استفاده مداوم از شوینده‌های پودری برای شستن حوله، موجب زبر شدن این تن‌پوش حمام می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که حوله‌ها را به‌صورت جداگانه و با مایع لباس‌شویی بشویید. همچنین برای دوام و طول‌عمر بیشتر حوله، از ماده شوینده به میزان بسیار کم و نصف حالت عادی استفاده کنید. باتوجه‌به بالاتر بودن قیمت حوله تن‌پوش نسبت به قیمت حوله استخری، به هیچ عنوان برای پاکیزگی بیشتر از وایتکس و سفیدکننده‌ها استفاده نکنید. علاوه‌بر رنگ‌پریدگی، شستن حوله با سفیدکننده‌ها باعث می‌شود که حوله‌ها قدیمی و مندرس به‌نظر بیایند.

حوله‌های تن‌پوش رنگی و سفید را با آب سرد بشوییم یا آب گرم؟

معمولا در فصل‌های گرم سال، میزان استحمام و استفاده از حوله‌های تن‌پوش هم بیشتر می‌شود. در این مواقع بهتر است که هفته‌ای یک‌بار حوله‌های تن‌پوش را بشویید. برای شستن حوله‌های رنگی از ماده شوینده مخصوص لباس‌های رنگی و آب گرم استفاده کنید. البته اگر حوله شما از نوع حوله میکروفایبر است، باید با آب سرد شسته شود. همچنین توصیه می‌کنیم برای شستن حوله‌های سفید و جلوگیری از تغییر رنگ و ظاهر، آن‌ها را به‌صورت جداگانه یا همراه لباس‌های سفید دیگر بشویید.

شست‌وشوی جداگانه حوله‌های رنگی و سفید، راهی مناسب برای افزایش طول‌عمر حوله‌

خرید بهترین حوله تن‌پوش عروس و داماد از صفا‌هوم

در این مقاله صفا‌هوم با نحوه شستن حوله تن پوش و دلیل اهمیت آن آشنا شدیم. برای از بین بردن کامل کثیفی و باکتری‌ها، حوله‌های تن‌پوش را حتما با آب گرم و حدود 40 درجه سانتی‌گراد بشویید. همچنین فراموش نکنید که برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها باید حوله‌ها در فضای آزاد و به‌طورکامل خشک شوند. برای انجام این کار می‌توانید از خشک‌کن استفاده کنید یا حوله‌ها را در مقابل نور آفتاب بگذارید. فروشگاه صفا‌هوم با در نظر گرفتن دغدغه مشتریان در خصوص استفاده از محصولات باکیفیت، بهترین حوله‌های تن‌پوش از محبوب‌ترین برندهای داخلی و خارجی را در فروشگاه اینترنتی صفا‌هوم گرد آورده است. برای خرید از سایت می‌توانید به بخش فروشگاه اینترنتی صفا‌هوم مراجعه کنید. همچنین اگر برای خرید و تهیه حوله موردنظرتان به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، با شماره 32223334-031 تماس بگیرید.