دکوراسیون سبک روستیک قدمتی 200 ساله دارد و متعلق به کشورهای آمریکایی است. از سبک روستیک برای دکوراسیون و معماری سقف، دیوار و کف خانه و اتاق‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین اصل در دکوراسیون روستیک سادگی و استفاده از عوامل طبیعی است. در اتاق‌هایی که به سبک روستیک دیزاین شده‌اند خبری از تزیینات اضافه و مغایر با طبیعت وجود ندارد.

افرادی که به عناصر طبیعی علاقه دارند و از حامیان محیط زیست هستند دکوراسیون اتاق روستیک را نسبت سایر سبک‌های چیدمان ترجیح می‌دهند. اگر شما هم علاقه دارید که قسمتی از طبیعت را به اتاق خود بیاورید برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون اتاق روستیک همراه ما باشید.

سبک دکوراسیون روستیک چیست؟

دکوراسیون روستیک یا Rustic یکی از سبک‌های دکوراسیون است که در آن از عوامل طبیعی استفاده می‌شود. در سبک دکوراسیون روستیک مدرن خانه را به فضایی ساده و روستایی تبدیل می‌کنند و صنایع دستی روستاییان برای دکوراسیون و چیدمان خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صنایع دستی روستایی‌ها به راحتی می‌توان در چیدمان کالای حمام، کالای خواب، کالای خانه و آشپزخانه استفاده کرد.

مهم‌ترین هدف دکوراسیون اتاق روستیک نزدیک کردن انسان با طبیعت به دلیل شهرنشینی و دوری از عوامل طبیعی است. وارد کردن عوامل طبیعت به داخل محیط زندگی باعث افزایش آرامش و دوری از استرس و تنش‌های روزمره می‌شود؛ همین موضوع در بالا رفتن کیفیت زندگی و استقبال از دکوراسیون روستیک برای خانه موثر بوده است. دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو نیز از سبک‌های چیدمان پرطرفدار است.

اتاق خواب به سبک بوهو یا دکوراسیون روستیک؟

چوب، سنگ، فلز، در دکوراسیون روستیک مدرن طبیعت را به خانه بیاورید

در دکوراسیون سبک روستیک مواد خام و طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از تنه و شاخه درختان برای ساخت مبل و میز، استفاده از الوارهای قطور برای کف خانه، حتی استفاده از پشم بز و گوسفند و چیدمان وسایل بیرون از فضای خانه و در حیاط از جمله اقداماتی است که برای چیدمان خانه و اتاق در دکوراسیون Rustic در نظر گرفته می‌شود.

در برخی از کشورهای اروپایی دکوراسیون روستیک را با دکوراسیون‌های مدرن در هم آمیخته‌اند و شیوه‌ای نوین برای چیدمان خانه به وجود آورده‌اند. برا مثال اتاق خواب سبک مینیمال از شیوه‌های مدرن چیدمان است که در اروپا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در خانه‌های ایرانی و برای تزئینات جهیزیه عروس به راحتی می‌توان از تلفیق دکوراسیون روستیک با سبک‌های مدرن و امروزی استفاده کرد.  مهم‌ترین اصل در طراحی داخلی و چیدمان خانه ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای ساعت‌هایی است که در خانه و اتاق حضور دارید.

اتاق خواب سبک مینیمال یا دکوراسیون روستیک خانه

رنگ‌ها در سبک روستیک برای خانه، استفاده‌ از رنگ‌های خنثی با الهام از طبیعت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در دکوراسیون اتاق روستیک باید به آن توجه کرد رنگ دیوارها و وسایل است. با توجه به اینکه در چیدمان سبک دکوراسیون روستیک مدرن فقط از عوامل طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود رنگ اجسام، وسایل، درب و دیوارها نیز باید مطابق با طبیعت باشد.

رنگ‌های خنثی مانند کرم، ترکیب رنگ‌های روشن با سفید، زردهای ملایم و روشن، خاکستری، فیروزه‌ای، آجری، زیتونی، شکلاتی، قرمزهای شاتوتی و آلبالویی، آبی روشن برای چیدمان دکوراسیون روستیک انتخابی درست و الهام گرفته از طبیعت است. بسیاری از وسایل خانه مانند پادری حمام، قالیچه‌ها، پارچه مبلمان و روتختی را می‌توان با توجه به این رنگ‌ها تهیه کرد. باید در چیدمان اصولی اتاق روستیک هماهنگی بین رنگ و وسایل را فراموش نکنید.

رنگ‌ها در دکوراسیون سبک روستیک خانه ایرانی

اصول چیدمان مبلمان، شومینه و اشیا دکوراتیو در سبک دکوراسیون روستیک خانه

در همه خانه‌های امروزی استفاده از مبلمان متداول است. انتخاب جنس مبلمان مطبق با سبک روستیک باید با توجه به المان‌های طبیعی مانند چوب، کنف، بامبو، کتان، الیاف خیزان و پنبه باشد. شیشه، سنگ، خاک رس و فلزها نیز قابل استفاده در مبلمان سبک روستیک هستند.

برای دکوراسیون روستیک خانه ایرانی می‌توان از شومینه‌هایی که با چوب می‌سوزند نیز استفاده کرد. شومینه‌ها تداعی کننده سادگی و زندگی روستایی هستند. برای اشیا دکوراتیو هم می‌توانید از فلزهای براق که در خانه‌های روستایی به وفور یافت می‌شود استفاده کنید. قاشق، چنگال، دیگچه و ظروف مسی از بهترین وسایلی هستند با کمک آن‌ها می‌توان خانه را به شیوه‌ای روستایی و بی آلایش تزیین کرد.

دکوراسیون اتاق روستیک نیز مانند فنگ شویی اتاق خواب در اصل از سادگی و نظم پیروی می‌کند. در فنگ شویی اتاق خواب نیز خبری از لوازم دیجیتالی و برقی در اتاق نیست و تخت‌خواب‌های چوبی و نورهای طبیعی بیشترین کاربرد را دارند.

چیدمان مبلمان در دکوراسیون روستیک

سقف‌ها و دیوارهای چوبی، مهم‌ترین بخش دکوراسیون اتاق روستیک

در بیشتر خانه‌های روستایی سقف‌ها از جنس چوب هستند و روی دیوارها نیز دیوارکوب‌های چوبی به چشم می‌خورد. به همین دلیل در دکوراسیون سبک اتاق روستیک نیز سقف‌ها باید چوبی باشند. برای زیباتر شدن محیط خانه حتی می‌توانید روی سقف را هم با استفاده از الوارهای چوبی بپوشانید. البته در خانه‌های آپارتمانی تقریبا این کار غیر ممکن است.

به یاد داشته باشید باید تعادل استفاده از سنگ و چوب را به درستی رعایت کنید. برای اینکه در آپارتمان امکان استفاده بیش از اندازه از چوب یا سنگ وجود ندارد باید حتما نسبت مشخصی از سنگ و چوب در چیدمان روستیک را در نظر بگیرید. در خانه‌های روستایی از وسایلی مانند میز، صندلی و تخت در ابعاد بسیار بزرگ استفاده می‌شود. اگر در خانه خود فضای کافی برای وسایلی با سایزهای بزرگ‌تر از حد معمول دارید حتما از اندازه‌های بزرگ استفاده کنید.

سقف و کف چوبی،‌ از مهم‌ترین عناصر در چیدمان به سبک روستیک

چیدمان دکوراسیون‌های مدرن را به حرفه‌ای‌ها بسپارید

چیدمان دکوراسیون داخلی خانه یک علم به‌روز و جهانی است که اصول مدون و منحصربه‌فردی دارد. برای داشتن یک خانه زیبا و تماشایی باید از متخصصین دکوراسیون خانگی در زمینه انتخاب و چیدمان منزل خود کمک و مشورت بگیرید.

مجموعه صفائی اصفهان با بیش از 80 سال سابقه در زمینه فروش منسوجات خانگی از حضور متخصصین و کارشناسان دکوراسیون خانگی نیز بهره‌ می‌برد. اگر قصد چیدمان اصولی، مدرن و خاصی برای خانه یا جهیزیه عروس دارید فقط کافی است با شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید. کارشناسان صفاهوم آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در زمینه چیدمان و دکوراسیون خانه و جهیزیه هستند.