اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که بعد از شلوغی و خستگی یک روز سخت کاری برای رفع خستگی و  احساس آرامش به آن‌جا پناه می‌بریم؛ بنابراین نورپردازی اتاق خواب اهمیت زیادی دارد.

نورپردازی اتاق خواب یکی از مهم‌ترین نکات چیدمان اتاق خواب است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.  در این مقاله از صفاهوم قصد داریم با معرفی 6 ایده جذاب به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای نورپردازی اتاق خواب‌تان داشته باشید. همراه ما باشید.

1- نور مخفی اتاق خواب، بهترین انتخاب برای فضای آرامش‌بخش اتاق

از آنجا که اتاق خواب اغلب محل استراحت و انجام کارهای روزمره است، بهتر است حتما یک نور ملایم مانند نور مخفی سقفی در اتاق به کار گرفته شود. برای اتاق‌ خواب‌هایی با ابعاد کوچک علاوه بر خرید کالای خواب مناسب و ساده، بهتر است برای تامین نور اتاق از نورهای مخفی استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید تا حد ممکن از لوسترهای بزرگ و چراغ های آویزان استفاده نکنید.

این نورها علاوه بر صرفه جویی در فضا، ایده‌های خلاقانه‌ای برای جذابیت چیدمان اتاق خواب به شما می‌دهند. از نورهای مخفی می‌توانید در سقف دیوار، کف اتاق، اطراف تاج تخت و داخل کمدهای دیواری استفاده کنید. این نورها بهترین انتخاب برای سقف‌های کاذب هستند. جدا سازی فضای اتاق خواب به کمک نورهای مخفی از نکات جذاب دیگر استفاده از این نورها هستند.

استفاده از نور مخفی بهترین گزینه برای اتاق‌خواب‌های کوچک

2- استفاده از اکسسوری‌های نورپردازی، ایده‌ای جذاب و خلاقانه

 اکسسوری‌های نورپردازی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بهترین انتخاب برای نورپردازی اتاق خواب هستند. البته این نکته را فراموش نکنید که این اکسسوری‌ها نورهای فرعی اتاق خواب به شمار می‌روند. لازم است برای هر اتاق حتما از یک منبع نور مرکزی استفاده کنید. چیدمان درست و اصولی اتاق خواب تاثیر شگرفی در کیفیت و عمق خواب هر فرد خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم در کنار اکسسوری‌های نورپردازی با خرید روتختی چهارفصل جلوه زیبایی در همه فصل‌های سال به اتاق خواب خود ببخشید. چیدمان درست و اصولی اتاق خواب تاثیر شگرفی در کیفیت و عمق خواب هر فرد خواهد داشت.

کاربرد اکسسوری‌های نورپردازی در بالا بردن جذابیت اتاق خواب

اگر اهل مطالعه کتاب هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک چراغ مطالعه در کنار تخت‌خواب‌تان استفاده کنید. شمعدان‌های پایه‌دار و سلطنتی نمونه‌ای دیگر از اکسسوری‌های تولید نور هستند که در چیدمان اتاق خواب‌های بزرگ استفاده می‌شوند. آباژورهای هماهنگ با طرح تخت و میز توالت بهترین انتخاب برای استفاده در چیدمان اتاق خواب برای ایجاد نور بیشتر در فضای اتاق هستند.

یکی دیگر از اکسسوری‌های ارزان و کاربردی برای ایجاد یک نور ملایم در اتاق خواب، شمع‌ها هستند. شمع‌های عطری با ایجاد یک نور ملایم و عطری آرامش‌بخش بهترین انتخاب برای رفع خستگی در اتاق خواب به شمار می‌روند.

3- نورپردازی اتاق خواب با ریسه، ایده‌ای آسان و کم هزینه

اگر می‌خواهید یک اتاق خواب با نورپردازی جذاب داشته باشید، استفاده از ریسه‌هاس نوری را حتما به خاطر داشته باشید. ریسه‌های نوری تقریبا در همه بخش‌های اتاق قابل استفاده‌اند. برای زیبایی بیشتر اتاق ریسه‌ها را از چوب پرده آویزان کرده و یک پرده نورانی جذاب داشته باشید.

 ساخت قاب‌های نورانی با استفاده از ریسه‌ها نیز یکی دیگر از ایده‌های جذاب و کاربردی برای اتاق خواب است. یک چیدمان رومانتیک با استفاده از یک روتختی ترمه و ریسه‌های آویز از تخت، فضایی آرامش‌بخش و احساسی را برای اتاق‌تان رقم خواهند زد. از ریسه‌های نوری برای ساخت یک آینه نوری بسیار مناسب نیز می‌توان استفاده کرد.

نورپردازی اتاق خواب با استفاده از ریسه نوری، جذاب و خلاقانه

4- رنگ‌های ملایم و لطیف، انتخابی برای نورپردازی اتاق‌خواب خواب دخترانه

شاید مهم‌ترین نکته در اتاق خواب دخترانه نور مناسب برای آینه اتاق و کمدهای لباس است. برای نور مناسب آینه می‌توان از رینگ لایت‌های مخصوص آینه استفاده کرد. ریسه‌های نوری نیز در اینجا می‌توانند بسیار کاربردی باشند. استفاده از ریسه‌های رنگی و صورتی تاثیر ویژه‌ای در نورپردازی اتاق خواب‌ دخترانه و زیباتر و لطافت بیشتر محیط دارد. چراغ خواب‌های طرح دار و جذاب، لامپ‌های آویز مدرن و نور مخفی‌های رنگی نیز از گزینه‌های مناسب و کاربردی برای اتاق خواب دخترانه محسوب می‌شوند.

نورپردازی اتاق خواب دخترانه، رنگی و خاص

5- نورپردازی بخش اتاق کار، مهم‌ترین اصل تمرکز بر کار

اغلب افراد بخشی از فضای اتاق خواب‌شان را به میزکار اختصاص می‌دهند. نور اتاق رابطه مستقیمی با میزان تمرکز شما در کار دارد. اگر اتاق خواب و فضای کارتان یکی شود باید نوری متعادل برای فضای اتاق در نظر بگیرید که هم متناسب با فضای آرامش‌بخش اتاق خواب باشد هم باعث اختلال در کارتان نشود.

بهتر است میز کار را در گوشه‌ای از اتاق خواب قرار دهید و با استفاده از یک مهتابی در دیوار پشت میز و یا یک چراغ مطالعه با نور سفید، نور مورد نیاز میز کار را فراهم کنید. فراموش نکنید حتما از نور سفید در قسمت اتاق کار استفاده کنید تا چشم‌هایتان در حین کار کمتر خسته شوند. همان قدر که تزیین میز ناهارخوری هنگام آمدن‌ها مهمان‌ها برایتان مهم  و با اهمیت است، در چیدمان میزکار اتاق خواب نیز برای سلامتی و آرامش خود، دقت و حساسیت لازم را داشته باشید.

6- نورپردازی اتاق خواب کودک، اصل فراموش شده در چیدمان اتاق کودک

در نور پردازی اتاق خواب کودک، ابتدا مشخص کنید که کودک چند ساعت از روز را در اتاق خوابش می‌گذراند. اگر فرزندتان فقط برای خواب به اتاق خواب می‌رود بهتر است از یک نور بسیار ملایم و چراغ‌خواب‌های فانتزی استفاده کنید.

اگر کودکتان اکثر تایم روز را در اتاق خوابش مشغول بازی و سرگرمی است از دو نور متفاوت (معمولا زرد و سفید) برای نورپردازی اتاق استفاده کنید تا چشم‌هایش اذیت نشوند. استفاده از چراغ‌خواب‌های فانتزی و گردان، لوسترهای انیمیشنی و ریسه‌های رنگی جذاب انتخاب بسیار خوبی برای نورپردازی اتاق خواب کودکان هستند.

استفاده از چراغ خواب‌های فانتزی برای نورپردازی اتاق خواب کودک

 صفاهوم، همراه شما در چیدمان جذاب و اصولی خانه و جهیزیه

همانطور که در این مقاله خواندید نور مناسب در کنار گزینه‌های دیگر تاثیر شگرفی در تغییر حال و هوای شما و جذابیت اتاق خواب‌تان دارد. یکی از بهترین راه‌های برای داشتن یک اتاق خواب آرامش‌بخش با نورپردازی اصولی و مناسب مشورت با متخصصین دکوراسیون داخلی است.

درصورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با متخصصین داخلی طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل خود هستید با شماره تلفن 32223334-031  تماس بگیرید. کارشناسان صفاهوم با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه تزیین جهیزیه و دکوراسیون داخلی آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند.