چقدر به جزئیات در دکوراسیون خانه توجه می‌کنید؟ گاهی برای داشتن یک خانه شیک و ایده‌آل، صرف هزینه‌های بالا و خرید لوازم گران‌قیمت، راهکار درستی نیست. کافی‌ است اکسسوری‌های خلاقانه‌ای مانند رومیزی، رانر و شال مبل را در دکوراسیون منزل خود جای دهید تا نتیجه‌ای خارق‌العاده بدست آورید!

احتمالا شما هم بارها در مجلات و تصاویر دکوراسیون خانه، با تصاویر شال مبل روبه‌رو شده‌اید. در ادامه این مقاله از صفاهوم به‌طوراختصاصی بررسی می‌کنیم که شال مبل چیست؟ کاربرد شال مبل چیست؟ قیمت شال مبل چقدر است؟‌ و بهتر است شال مبل و تخت را از چه متریالی تهیه کنیم؟

آشنایی با تاریخچه استفاده از شال مبل، وسیله‌ای ارزان برای دکوراسیونی شیک

زادگاه شال مبل یا روکش مبل، کشورهای اروپای شمالی‌ است و این اکسسوری زیبا در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای گرم‌کردن محل نشیمن افراد در فصول سرد سال و یا افزایش راحتی آنان در گفت و گوهای خانوادگی بوده، کاربرد داشته است. اما با افزایش دانش دکوراسیون در جوامع مدرن، اکسسوری‌های کم‌اهمیت‌تر منزل نظیر شال مبل، رومیزی، کوسن‌ها و حتی دستمال‌های پارچه‌ای مخصوص نظافت خانه، جنبه‌ای تزئینی پیدا کردند.

شال مبل علاوه‌بر آن که کاربردی دکوراتیو دارد، به‌عنوان محافظی از مبلمان در برابر آلودگی و گرد و غبار و همچنین رو اندازی گرم و دنج برای روزهای سرد زمستانی به کاربرده می‌شود.

آیا میدانید کاربرد شال مبل چیست؟

بهترین مدل شال مبل برای خانه شما کدام است؟ راهنمای انتخاب شال مبل

چند سالی‌ست که شال‌های مبل‌ با اندازه‌، شکل‌، طرح و جنس‌های مختلف راه خود را به دکوراسیون خانه‌های ایرانی، باز کرده است. بهتر است برای خرید شال مبل، به طرح و رنگ دیگر اکسسوری‌های منزل توجه کنید. البته لازم نیست حتما طرح یکسانی را برای پارچه‌های مختلف خانه در نظر بگیرید، مثلا می‌توانید برای انتخاب شال مبل، از رنگ رانر رومیزی یا سرویس آشپزخانه خود کمک بگیرید.  بهترین محل برای قرارگرفتن شال مبل‌های نازک، کف و پشتی صندلی شماست چون کاربردی مانند یک روکش مبل دارند. برای استفاده از شال مبل‌های نازک می‌توانید آن‌ها را سه یا چهار بار تا بزنید تا کمی حجم بیشتری بگیرند و زیبایی مبلمان را دو چندان کنند.

اگر در انتخاب طرح و رنگ شال مبل مردد هستید، سفید، طوسی، کرم و رنگ‌های طبیعی دیگر، انتخاب مناسبی برای خانه‌های ایرانی هستند. معمولا این رنگ‌های خنثی، با طیف گسترده‌ای از دکوراسیون‌ها ست می‌شوند و انتخابی بی‌خطر هستند. با توجه به اینکه شال مبل یک اکسسوری تزیینی مدرن است پیشنهاد می‌کنیم رنگ آن را با رنگ رانر رومیزی ست کنید. در مقاله رانر چیست به‌طور کامل درباره خرید رانر رومیزی صحبت کرده‌ایم.

قیمت شال مبل در صفاهوم، فروشگاه کالای خواب

شال مبل‌های بافتنی و کلفت، بهتر است روی دسته مبل شما قرار بگیرند. آن‌ها را آزادانه بر روی دسته یا قسمت کوچکی از مبل‌های تک‌ یا چندنفره خود رها کنید تا اتاق نشیمنی مدرن اما دنج داشته باشید. با این کار، می‌توانید هر زمان که بخواهید از شال مبل خود استفاده کنید، بدون آن که از بهم‌ریختگی خانه کلافه شوید. همچنین می‌توانید شال مبل‌های بزرگ و زیبا را به عنوان یک کاور یا محافظ، بر روی مبلمان خود بکشید. با این کار هم وسایل خانه را از کثیفی در امان گذاشته‌اید و هم فضا را زیبا و غیرمنتظره کرده‌اید. پوشاندن مبل با شال مبل، یکی از کاربردهای سنتی این پارچه‌های زیباست. ممکن است شما هم در خانه‌ مادربزرگ و یا اقوام سالخورده‌تان، روکش‌های قلاب‌بافی‌شده را بارها دیده باشید. استفاده از این دسته از شال مبل‌ها، فرهنگ ایرانی و دکوراسیون مدرن غربی را با یکدیگر پیوند می‌زند و فضایی بی‌نظیر برای شما ایجاد می‌کند.

انتخاب مدل شال مبل متناسب با فصل‌های سال

اگر مایل به خرید شال مبل هستید در ادامه شما را با چند نمونه از بهترین پارچه‌های شال مبل، نحوه شست و شو و کاربرد آن‌ها در فضای خانه آَشنا شویم.

شال مبل پارچه‌ای از پشم و پنبه، سبک‌ترین پارچه شال مبل برای تابستان

به دلیل جنس‌های متعدد شال‌ مبل، لازم است به کاربرد آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. بهتر است شال‌ مبل‌ تابستانی را کمی نازک‌تر و خنک‌تر انتخاب کنید؛ چرا که برای گرم‌کردن فضا بکار نمی‌روند و شست و شوی آسان‌تری دارند.

شال مبل‌های پشمی با وزنی بسیار سبک و جنسی لطیف، اغلب عنصری جدا نشدنی از خانه‌های مدرن هستند. تمیز‌کردن شال مبل پشمی، چندان پیچیده نیست و با استفاده از ماشین لباسشویی هم به خوبی تمیز و درخشان خواهد شد. البته در نمونه‌های خزدار و با موهای بلند، بهتر است از آب سرد و مقداری مایع لباسشویی استفاده کنید تا شال مبل شما به خوبی پاکیزه شود. پنبه نیز یکی دیگر از بهترین متریال‌ها برای شال مبل تابستانی است. پارچه پنبه چروک نمی‌شود و وزن کمی دارد. به همین دلیل اگر به فکر خرید یک شال مبل سبک و باکیفیت هستید. به‌طورکل می‌توان گفت پنبه یکی از بهترین الیاف طبیعی است که در تولید منسوجات خانگی داخلی و خارجی از جمله روتختی و روبالشی تا شال مبل و حوله تن پوش ترک و ایرانی کاربرد دارد.

شال مبل پارچه‌ای، مناسب‌ترین شال مبل برای تابستان

شال مبل بافتنی و مخمل، گرم‌ترین مدل‌های شال مبل زمستانی

برای تهیه شال مبل‌های زمستانی، بهتر است به گرما و اندازه پارچه شال، توجه فراوانی داشته باشید. شال مبل‌های زمستانی با پارچه‌های مختلف و زیبایی مانند مخمل و بافتنی در بازار وجود دارند. بهتر است برای انتخاب روکش مبل، ابتدا به پارچه‌های مختلفی که در دکوراسیون خانه شما بکار رفته است، نگاهی بیندازید. شال مبل بافتنی، با پرده‌های ضخیم و سلطنتی سازگار نیست و شال مبل مخملی، ممکن است با خانه‌ کوچک و صمیمانه شما چندان همخوانی نداشته باشد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث ماندگاری و طول عمر منسوجات خانگی می‌شود نحوه شست‌وشو این لوازم است. برای مثال رومیزی ترمه را هرگز نباید با ماشین لباسشویی شست. یا پارچه‌های پنبه‌ای و نخی را نباید همراه با الیاف مصنوعی شست‌وشو داد. درباره شال مبل هم به همین صورت است. برای مثال پارچه‌های مخمل بسیار آسیب‌پذیر اما باکیفیت هستند. شال مبل مخمل را باید با دست بشویید و پس از آبکشی کامل، آن را روی سطح صافی قرار دهید تا خشک شود.

شال مبل بافتی،‌انتخاب مناسب برای فصل زمستان

شال مبل تریکو، اسپرت و جذاب

شال مبل‌های تریکو، دسته‌ای از شال مبل‌های زمستانی هستند که این روزها طرفداران زیادی در میان جوانان پیدا کرده‌اند. متاسفانه به دلیل کم‌یاب بودن این کامواهای غول‌پیکر، عرضه شال مبل تریکو در فروشگاه‌های زیادی صورت نمی‌گیرد. اما شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی، شال مبل تریکو دلخواه خود را ببافید! شال تریکو را در رنگ‌های متنوع ببافید و با قرار دادن در کنار یک صندوقچه عروس زیبایی خانه خود را چند برابر کنید.

به دلیل بافت خاص پتو و شال مبل تریکو، در خانه به شست و شوی آن اقدام نکنید و در صورت امکان از خشک‌شویی‌ها کمک بگیرید.

شال مبل تریکو، بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه ایرانی

شال مبل از کجا بخرم؟ خرید انواع شال مبل ترک و ایرانی از صفاهوم

شال مبل به دلیل کاربرد تزئینی و دکوراتیو خود، کمتر دچار کهنگی و یا فرسایش می‌شود. به همین دلیل بهتر است در خرید شال مبل و رو مبلی دقت کنید تا با انتخاب محصولی با کیفیت بالا، از صرف هزینه‌های اضافی بپرهیزید. آیا تا به حال تجربه استفاده از شال مبل در دکوراسیون خانه خود را داشته‌اید؟ آیا می‌توانید کاربردهای دیگری از شال مبل را برای خوانندگان مجله اینترنتی صفاهوم بنویسید؟

فروشگاه صفاهوم با بیش از 80 سال تجربه به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز خرید روتختی در اصفهان شناخته می‌شود. اگر مایل به خرید و سفارش اکسسوری‌های منزل از برندهای معتبر هستید، پیشنهاد می‌کنیم از قسمت فروشگاهی صفاهوم دیدن کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر، کارشناسان ما از طریق شماره تلفن 09214542214 آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.