چه معیاری به اندازه یک خواب خوب و عمیق در میزان انرژی و روحیه ما در طول روز اثرگذار است؟ اما برای اینکه خوب و راحت بخوابیم نیاز به کالای خواب با کیفیت و مناسب داریم. پتو و لحاف از مهم‌ترین لوازم خواب هر خانه‌ای هستند و اعضای خانواده از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما شاید خیلی از افراد فرق لحاف و پتو را نداند و از کارایی، جنس، مزایا و معایب این دو محصول با خبر نباشند. بنابراین در این مقاله صفاهوم به سراغ بررسی پتو و لحاف رفتیم، درباره فرق این دو صحبت کردیم و در نهایت با مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم.

لحاف چیست؟ روانداز زیبا، پرکاربرد و راحت

لحاف‌ها از پرکاربردترین و زیباترین لوازم خواب میان اعضای یک خانواده هستند. برای تعریف این نوع از روانداز باید گفت که اگر میان پارچه ملحفه را با الیاف پشم شیشه یا هر الیاف دیگر پر کنیم و به خوبی بدوزیم، یک لحاف خواهیم داشت. لحاف‌ها از پرطرفدارترین رواندازها میان کالاهای خواب هستند و در هر خانه‌ای حداقل یک سرویس از آن را می‌توان پیدا کرد. در قدیم الیاف داخل لحاف‌ها بیشتر از پشم، پر و الیاف طبیعی بود، ولی در حال حاضر از الیاف مصنوعی بدون حساسیت برای پوست انسان در دوخت لحاف‌ها استفاده می‌شود.

لحاف چیست؟

تنوع لحاف‌ها از نظر طرح و اندازه بسیار خوب است و آن‌ها را برای همه اعضای خانواده از بزرگ تا کوچک می‌توان خریداری کرد. این کالای خواب به دلیل وجود انواع الیاف بیشتر در ایام سرد سال کارایی دارد. البته به دلیل وجود طرح‌های زیبا و متنوع، فارغ از درجه حرارت هوا، از لحاف‌های روتختی برای تزئین و زیبایی اتاق نیز استفاده می‌شود. از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین انواع سرویس لحاف باید به لحاف روتختی اسپرت اشاره کرد. البته برای جنبه‌های تجملاتی‌تر بیشتر از روتختی‌ها به‌خصوص روتختی عروس و دیگر انواع آن استفاده می‌شود. ولی لحاف‌ها به‌طورکلی به دلیل جذابیت و سادگی دوخت طرفدارن بسیاری دارند.

پتو چیست؟ همراهان همیشگی از خانه تا مسافرت

پتوها نوعی از بافته‌های پشمی هستند که در هنگام خواب روی خود می‌کشیم و معمولا از چند لایه تشکیل می‌شوند. بعضی از این لایه برای افزایش قطر پتو استفاده می‌شوند و بعضی از آن‌ها نیز برای طرح دادن به پشت و رو این روانداز کارایی دارند. پتو با توجه به حجم پشم بکارفته و میزان سنگینی که دارد، قابلیت گرمایی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

معمولا در هر خانه بیشتر از یک عدد پتو وجود دارد تا هنگام مهمان داشتن هم مشکلی وجود نداشته باشد. از پتوها در خانه، زمان یک تفریح کوچک مانند پیک‌نیک و حتی مسافرت‌های طولانی مدت می‌توان به خوبی استفاده کرد. پتو را کمتر برای تزئین یا دکوراسیون اتاق  بکار می‌برند، هرچند این نکته همیشگی نبوده و به سلیقه افراد نیز بستگی خواهد داشت. اما تولیدکنندگان کالاهای خواب اجناس پرفروشی که جنبه تزئینی آن‌ها نیز مهم است، مانند سرویس روتختی نوزاد را معمولا از جنس پتوها نمی‌دوزند. پتو به نسبت دیگر رواندازها جنبه تزئینی کمتری داشته و تمرکز روی کارایی و کاربرد متنوع آن است.

پتو چیست؟

فرق لحاف و پتو چیست؟ هر گلی یک بویی دارد!

هرچند لحاف و پتو هر دو از رواندازهای مناسب ایام سرد سال هستند، اما لحاف‌ها از گرمایش بیشتری برخوردار هستند. البته در پتوها وزن بالا که از حجم پشم خوبی برخوردار هستند مشکلی از نظر حفظ گرمای بدن انسان دیده نخواهد شد. دومین نکته جنبه تزئینی بیشتر لحاف است. تنوع سرویس و طرح و نقش لحاف‌ها معمولا آن‌ها را به گزینه بهتری برای دکوراسیون یک اتاق تبدیل می‌کند.

بسیاری از پتوها وزن خیلی مناسبی دارند و به راحتی قابل حمل و نقل خواهند بود، یکی از مشهورترین انواع پتوها که کارایی بالایی نیز دارد، پتو مسافرتی است. اما در طرف مقابل لحاف‌ها حجم بالایی دارند و اصلا حمل و نقل آن‌ها ساده نیست. یک دلیل این امر وجود الیاف داخل لحاف است و باید  به این نکته توجه کرد که وقتی کالایی جنبه تزئینی بیشتری دارد، حمل و نقل بیش از حد آن نیز چندان کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

به‌طور کلی باید گفت از دلایل محبوبیت پتوها آسانی بودن استفاده از آن‌ها بدون نگرانی بابت آسیب دیدن به طرح یا جنبه تزئیناتی آن‌ها است. در نقطه مقابل لحاف‌ها علاوه بر گرمایش و کارایی خوبی که دارند به دلیل زیبایی و جذابیت‌شان همیشه فروش خوبی خواهند داشت. به هرحال تزئین خانه همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتی می‌توان با ساده‌ترین وسیله‌ها مانند پادری حمام به ایجاد دکوراسیون چشم‌نواز خانه کمک کرد.

فرق پتو و لحاف

مزایا و معایب پتو؛ قیمت پتو در کنار دردسر پرز دادن!

بهترین کالا را نیز که خریداری کنیم، حتما با تعدادی مزایا و معایب روبه‌رو خواهیم شد. پتوها نیز در کنار مزایای خود تعدادی عیب هم دارند که به هردوی آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای پتو چیست؟ قیمت مناسب و کارایی بالا

کارامدی پتوها و سهولت استفاده از آن‌ها در هر موقعیتی بهترین ویژگی این رواندازها است. هنگام خواب، در حال دیدن تلویزیون وقتی کمی احساس سرما می‌کنید و حتی در سفر به راحتی می‌توان از پتوها استفاده کرد. دومین مزیت قابل توجه پتوها قیمت مناسب آن‌ها به نسبت دیگر کالاهای روانداز است. معمولا محدوده قیمتی پتوها پایین‌تر از کالاهایی مانند لحاف یا روتختی‌ها است.

به‌طورکلی باید گفت که پتو از ملزومات خواب مهمی است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. در واقع پتوها نیز مانند حوله‌ها از پر استفاده‌ترین وسایل خانه هستند، برای مثال همان‌طور که به خرید حوله تن پوش اهمیت می‌دهیم، باید به‌فکر خرید چند پتو مناسب برای خانه نیز باشیم.

مزایا و معایب پتو

معایب پتو چیست؟ جلوگیری از پرز دادن پتو را بخاطر بسپارید!

یکی از مواردی که گاهی خریداران در هنگام خرید پتو، به‌خصوص پتوهای مسافرتی با آن برخورد می‌کنند، کوچک بودن پتوهای یک‌نفره است. البته با خرید پتو از یک مارک معتبر بعید است با چنین مشکلی مواجه شوید. نکته منفی دیگر درباره پتو میزان پرز دادن آن‌است که در پتوهایی که با پشم بیشتری بافته شده‌اند بیشتر دیده می‌شود.

مزایا و معایب لحاف؛ زیبایی و قیمت لحاف برای داشتن یک کالای خواب با کیفیت

لحاف‌ها نیز در کنار داشتن چند مزایای خوب، موارد منفی نیز دارند که در اینجا هر دوی آن‌ها را مطرح می‌کنیم:

مزایای لحاف؛ یک تیر و چند نشان؛ زیبایی، تنوع طرح و گرمایش خوب

میزان گرمایش خوب و حفظ گرمای بدن از ویژگی‌های مثبت لحاف‌ها است. دومین نکته تنوع طرح و رنگ آن‌ها است که همیشه طرفداران زیادی را برای آن‌ها جذب می‌کند. سومین مزیت این روانداز‌ها نیز به جنبه تزئینی آن‌ها برمی‌گردد تا از آن‌ها بتوان به‌خوبی در هنگام دکوراسیون اتاق‌خواب استفاده کرد. در هر صورت فاکتور زیبایی همواره روی فروش و محبوبیت کالا تاثیرگذار بوده است. طراحان دنیای کالا و منسوجات خانه، بیشتر از هر زمان دیگری به فکر زیباسازی فضاهای منزل هستند، تا جایی که با خرید پادری ورودی آپارتمان می‌توان چیدمان را از بیرون خانه شروع کرد.

مزایای لحاف

معایب لحاف؛ قیمت لحاف در کنار حجم بالا

الیاف موجود در لحاف موجب حجم بالای این کالای خواب می‌شود. به همین دلیل زمانی که از لحاف استفاده نمی‌کنید فضای زیادی از کمد را اشغال خواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به نوع الیاف لحاف باید خیلی در هنگام شست‌وشو آن‌ها توجه کرد تا آسیبی به بافت این روانداز وارد نیاید.

آشنایی با انواع لحاف و پتو؛ در اندازه، طرح و مدل‌ها مختلف

لحاف‌ها به چند نوع مختلف تقیسم بندی می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • لحاف اسپرت یک نفره
  • لحاف اسپرت دونفره
  • لحاف هتلی
  • لحاف روتختی
  • لحاف لایت
  • لحاف کرسی

پتوها نسبت به لحاف‌ها تنوع و تقیسم‌بندی کمتری دارند، ولی به سه دسته کلی شناخته می‌شوند:

  • پتو خانگی
  • پتو مسافرتی
  • شال مبل

خرید بهترین و متنوع‌ترین انواع لحاف و پتو در فروشگاه صفاهوم

در این مقاله به بررسی کامل فرق لحاف و پتو پرداختیم تا به خوبی با تفاوت‌ها، کاربرد و انوع این دو روانداز پرطرفدار آشنا شوید. پتو و لحاف هرکدام در جای خود کارایی و کاربرد خواهند داشت و لازمه‌ی هر خانه‌ای خواهند بود. درهنگام خرید هر کالای خوابی به فروشنده، برند و کیفیت الیاف باید توجه کرد. شناخت انواع الیاف بکار رفته در کالای خواب در هنگام خرید به ما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم. برای مثال اگر به فکر خرید سرویس خواب نوزاد هستید، حتما مقاله بهترین الیاف برای تشک نوزاد را مطالعه کنید.

در فروشگاه اینترنتی صفاهوم مدل‌های مختلف لحاف و پتو برای انواع سلیقه‌ها با قیمت‌های متنوع وجود دارد. ما در فروشگاه اینترنتی صفاهوم مرغوب‌ترین اجناس از بهترین برندها را به شما ارائه می‌کنیم. برای خرید از سایت صفاهوم به بخش فروشگاهی ما مراجعه کنید و کالاهای موردنظر خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با شماره 32223334-031 تماس حاصل فرمایید.