بعضی از اتاق خواب ها  خیلی خوب طراحی شده و حس خیلی خوب و راحتی ویژه ای دارند که بیشتر افراد داشتن چنین محیطی را برای خواب آرزو می کنند. خوشبختانه شما برای داشتن اتاقی با این مشخصات نیاز به یک دکوراتور و طراح داخلی حرفه ای ندارید و با مطالعه این مقاله و پیروی از این 8 نکته که در ادامه بیان خواهد شد، می توانید اتاق خواب ایده آل خودتان را طراحی کنید.

  • رنگ

یک اتاق خواب عالی وابسته به یک طرح رنگی عالی است. منظور از طرح رنگ، همانند یک پالت رنگ برای طراحی یک تابلو نقاشی می باشد که ممکن است محدود به چند رنگ باشد و یا طیف وسیعی از رنگ ها را در بر بگیرد اما در کل ظاهر اتاق خواب وابسته به رنگ می باشد. برای انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب باید از قانون 60 30 10 پیروی کنید بدین معنا که شما باید 60% از فضای اتاق خواب مانند دیوار، کف، تخت، مبلمان و … را به یک رنگ اصلی ، 30% را به عنوان یک رنگ دوم برای وسایلی مانند روتختی، ملحفه ، پرده و … و 10% باقی مانده را به وسایلی مانند بالش، آباژور، قاب و … اختصاص دهید.

 

 

  • سرویس خواب زیبا

تخت و سرویس روتختی، ستاره اتاق خواب شماست! سرویس خواب نقش کلیدی برای طراحی اتاق خواب دارد و انتخاب یک سرویس خواب ایده آل می تواند کل فضای اتاق خواب شما را بهتر جلوه دهد. اما توجه کنید این بدین معنی نیست که شما باید بودجه زیادی را صرفا صرف تخت و روتختی کنید بلکه منظور این است که شما باید در عوض استفاده از روتختی های قدیمی و از ظاهر افتاده، ملحفه های لکه دار و پوسیده و همچنین بالش های تغییر شکل داده و دفرم شده از روتختی های به روز، جذاب و بالش های لطیف استفاده کنید تا تکمیل کننده رنگ اتاق خواب شما باشد. چون یک اتاق خواب علاوه بر ظاهری زیبا و چشم نواز، باید راحت و قابل استفاده باشد. که شما در این سایت می توانید بهترین محصولات را با اختصاص کمترین بودجه تهیه نموده و با راهنمایی مشاوران ما اتاق خواب ایده آل را طراحی کنید.

 

  • نور کافی

یکی از المان های طراحی اتاق خواب زیبا و راحت استفاده از نور پردازی متاسب است. یک اتاق خواب عالی اتاق خوابی با نور روشن است، خواه این نور از منابع طبیعی باشد و یا از نور های مصنوعی متعادل شده تعبیه گردد. شما حداقل به یک منبع نوری در کنار تختخواب خود نیاز دارید که معمولا با تهیه یک آباژور در یک طرف و یا دو آباژور در دو طرف تخت تامین میشود. همچنین بهتر از که یک منبع نور ثابت در سرتاسر اتاق خواب استفاده کنید و در صورتی که اتاق خواب شما بزرگ باید از یک منبع نور سومی هم در سقف و یا قسمت دیگری از اتاق بهره مند شوید.

 

  • شخصیت

یک سرویس تخت زیبا و یا مبلمان زیبا داخل اتاق می تواند یک فضای زیبا برای شما ایجاد کند اما باور کنید که اگر زیبا ترین وسایل را هم در اتاق استفاده کنید اما فاقد شخصیت باشد،اتاق خواب بی جان به نظر می رسد. اگر چه ممکن است ایجاد شخصیت برای اتاق خواب کمی دشوار باشد اما با رعایت موارد کوچک که مخ

تص به شخصیت و مورد علاقه شماست می توان این جان بخشیدن به اتاق خواب را ایجاد نمود برای مثال با استفاده از آثار هنری مورد علاقه خود و یا ترکیب های رنگی ویژه خود این مهم را انجام دهید. و اینجاست که شما می توانید با افتخار بگویید : “این اتاق مال من است”

 

  • گیاهان آپارتمانی

استفاده از چند گیاه آپارتمانی در اتاق خواب علاوه بر بر طرف نمودن آلودگی و ناخالصی های هوا، باعث ایجاد احساس لمس طبیعت هم می شود، چیزی که با ایجاد آن با با دکوراسیون ساخته بشر بسی دشوار است. قرار دادن یک گیاه آپارتمانی در گوشه ای جذاب از اتاق خواب، کمک می کند فضای شما بسیار عالی بنظر برسد.

 

 

  • مقیاس مناسب

در طرحی داخلی اتاق، رعایت مقیاس و ابعاد بسیار حائز اهمیت می باشد. به بیان دیگر یک اتاق خواب زیبای کوچک نباید با وسایل و مبلمان های بزرگ پر شود و همچنین اتاق خواب ایده آل بزرگ نباید با اسباب و وسایل خیلی کوچک تکمیل شود به نوعی که بشتر فضا خالی باشد.

 

  • ظاهر آراسته

همانند شخصیت، تعریف این معیار هم کمی مشکل به نظر می رسد و وابسته به جنبه معنوی طراحی اتاق خواب می باشد. یک اتاق خواب خوب اتاق خوابی است که از آن به خوبی مراقبت شود، تختخواب مرتب و آراسته باشد و همچنین همیشه اتاق خواب تمیز باشد.

 

  • سازماندهی

مهم نیست که مبلمان شما، تخت شما، محلفه شما چقدر زیبا باشد و یا چقدر رنگ آمیزی اتاق شما پر زرق و برق باشد، اگر اتاق خوابتان به هم ریخته و نامرتب و بدون سازماندهی باشد هرگز عالی به نظر نمی رسد. گاهی اوقات اوضاع زندگی آشفتگی به همراه می آورد و وضعیت اتاق شما خارج از کنترل می شود ولی یک آخر هفته می تواند زمان خوبی برای سازماندهی و مرتب نمودن اتاق خواب باشد. برای این منظور باید از وسایلی که دیگر از آن ها استفاده ای ندارید، دوست ندارید و یا مفید نیست خلاص شوید و یا از ابزار های سازماندهی اتاق و کمد استفاده کنید تا اتاق شما کاربردی تر شود.