هر فردی برای خوابی عمیق و راحت احتیاج به یکسری ملزومات اولیه دارد. یکی از اصلی‌ترین اقلام کالای خواب، پتوها هستند. پتو‌ها نیز با توجه به الیاف به کار رفته به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. پتوهای ژله‌ای چند سالی است که وارد بازار شده‌اند و در همین مدت کوتاه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند نرمی و لطافت، طرفداران بسیاری را به دست آورده‌اند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که پتو ژله ای چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد و مزایا و معایب پتو ژله ای چیست؟ از شما همراهان همیشگی مجله اینترنتی صفاهوم هم دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

پتو ژله ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پتوهای ژله‌ای به پتوهای چهار فصل نیز شناخته می‌شوند و به پتوهایی نرم و لطیف گفته می‌شود که وزن بسیار سبکی نیز دارند. پتو‌های ژله‌ای از بافت بسیار نرمی برخوردار هستند و به دلیل حجم بسیار کمی که اشغال می‌کنند به عنوان پتوی مسافرتی نیز استفاده می‌شوند. اما پتوهای ژله‌ای علی‌رغم داشتن بافت نرم و وزن پایین، گرمای بسیار مناسبی دارند و به همین دلیل در همه روزهای سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

با وجود پتوهای ژله‌ای همه افراد در گروه‌های سنی مختلف احساس آرامش بیشتری در زمان خواب می‌کنند و دیگر از پتوهای زبر قدیمی با پرز‌های آزار دهنده خبری نیست. به همین دلیل حتی کودکان نیز تمایل به استفاده از پتوهای ژله‌ای برای خواب دارند. خوشبختانه پتوهای ژله‌ای در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود و با توجه به قیمت پتو برای جهیزیه نیز کاربرد دارد.

پتو ژله ای انتخاب مناسب برای چهار فصل

در کنار لحاف تشک عروس می‌توان با خریدپتو ژله‌ای در طرح و رنگ‌های شاد یک سرویس خواب کامل برای جهزیه تهیه کرد.

معرفی ویژگی‌های پتو ژله‌ای، پتویی نرم با ماندگاری بالا

پتوهای ژله‌ای به دلیل داشتن بافتی نرم و لطیف به فروش قابل توجهی در بازار دست پیدا کرده‌اند. اما همین یک ویژگی‌ تنها دلیل انتخاب پتوهای ژله‌ای نیست. پتوهای ژله‌ای از الیاف ضد حساسیت تولید می‌شوند. به همین دلیل افرادی که پوست‌های حساس یا آلرژی تنفسی دارند بدون بروز هیچ مشکلی امکان استفاده از پتوهای ژله‌ای را خواهند داشت.

طرح و رنگ پتوهای ژله‌ای قدرت انتخاب بیشتری در اختیارتان می‌گذارد

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پتوهای ژله‌ای ماندگاری و طول عمر این محصولات است. این پتوها را بدون اینکه به بافتشان آسیبی برسد می‌توان تا ده‌ها سال نگهداری و استفاده کرد. قابلیت شست‌وشوی آسان با دست و ماشین لباسشویی به دلیل داشتن وزن سبک هم از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های پتوهای ژله‌ای است. همچنین پتو‌های ژله‌ای از تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی برخوردار هستند و برای در هر سرویس روتختی قابل استفاده‌اند. پتوهای ژله‌ای را اگر برای جهیزیه خریداری کنید می‌توانید رنگ آن‌ها را با حوله تن پوش یا سرویس حوله عروس و داماد، فرش اتاق خواب یا پرده‌ها ست کنید.

پتوهای ژله‌ای به نوعی پتوی درجه یک به شمار می‌روند. این پتوها ضد چروک هستند و قابلیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی را دارند. همچنین پرزدهی بسیار اندک پتوهای ژله‌ای یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پتوها به شمار می‌رود.

قیمت پتو ژله‌ای، ارزان و به صرفه

پتوهای ژله‌ای بهترند یا پتوهای حوله‌ای؟

پتوهای ژله‌ای نسبت به پتوهای حوله‌ای از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. البته پتوهای حوله‌ای از گرمای بالاتری برخوردارند و برای مناطق سردسیر کاربرد بیشتری دارند. همین‌طور جنس پتوهای حوله‌‌ای از پتوهای ژله‌ای به مراتب بهتر است. همین موضوع یکی از معایب پتو ژله ای برشمرده می‌شود.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که پتوهای حوله‌ای ضخامت و تراکم الیاف بیشتری نسبت به پتوهای ژله ای دارند. اما پتوهای حوله‌ای به نرمی و لطافت پتوهای ژله‌ای نیستند و از نظر رنگ نیز آن درخشندگی را ندارند. همچنین با توجه به اینکه پتوهای ژله‌ای یا همان پتو مسافرتی فضای کمتری را اشغال می‌کنند برای افرادی که پتوهای متعددی را در خانه نگهداری می‌کنند بسیار مناسب و کاربردی است.

بهترین مارک پتو ژله ای چه نام دارد

انواع حوله تن پوش مردانه، زنانه و بچگانه را در فروشگاه اینترنتی صفاهوم با قیمت مناسب خریداری کنید.

جنس پتو ژله‌ای چیست؟

پتوهای ژله‌ای از الیاف مصنوعی به نام پلی استر تولید می‌شوند و به همین دلیل بافتی بسیار نرم و ماندگاری طولانی دارند. ظرافت الیاف پلی استر به خوبی در پتوهای ژله‌ای مشهود است. می‌توان پتوهای ژله‌ای را به دلیل بافت ظریف و سبکی که دارند با روتختی چهل تکه ست کرد و در هنگام خواب مورد استفاده قرار داد. روتختی‌های چهل تکه معمولا از نخ پنبه تولید می‌شوند و مانند پتوهای ژله‌ای وزن بسیار سبک و مناسبی دارند.

انواع پتو ژله ای کدامند؟ پتویی مناسب برای همه گروه‌های سنی

مهم‌ترین ویژگی‌های پتو ژله ای یعنی بافت سبک و وزن کم باعث شده است تا این پتو مورد استفاده همه گروه‌های سنی قرار گیرد. پتوهای ژله ای به دلیل اینکه حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کنند از دوران نوزادی و کودکی تا سالمندی قابل استفاده هستند. به همین دلیل در انواع مختلفی به شرح زیر تولید می‌شوند:

پتو ژله‌ای یک‌نفره

پتو ژله‌ای دو‌نفره

پتو ژله‌ای مسافرتی

پتو نوزادان و کودکان

پتو نوجوانان و جوانان

پتو بزرگسالان و سالمندان

پتو ژله‌ای سه بعدی

پتو ژله‌ای گل برجسته

انتخاب نوع پتو نیز باید بر حسب سن و با توجه به سایز افراد صورت بگیرد. برای مثال پتو دوران نوزادی برای دوران خردسالی مناسب نیست و در روزهای سرد باعث بیماری کودکان می‌شود. انتخاب حوله نیز مانند پتو دقیقا باید متناسب با سایز افراد صورت بگیرد. برای مثال سایزبندی حوله تن پوش کودک با بزرگسالان به‌طورکل متفاوت است. حوله را دقیقا باید در اندازه مشخص و استاندارد برای کودکان تهیه کرد تا در هنگام استفاده دچار دردسر نشوند. همچنین انتخاب روتختی یک نفره یا دو نفره یک انتخاب جذاب برای تخت شما خواهد بود.

پتو ژله ای یعنی چی

معایب پتو ژله‌ای، پتوهایی از الیاف مصنوعی

پتوهای ژله‌ای از الیاف مصنوعی تولید می‌شوند و از پنبه خالص نیستند. همین موضوع یکی از مهم‌ترین معایب پتو ژله‌ای محسوب می‌شود. همچنین پتوهای ژله‌ای برای مناطق بسیار سرد مناسب نیستند و متاسفانه افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند امکان استفاده از این پتوهای لطیف را ندارند. اما با این وجود باز هم پتوهای ژله‌ای از محبوب‌ترین پتوهای چند سال اخیر به شمار می‌روند.

معرفی معایب پتو ژله‌ای

بهترین انواع پتو را برای خانه یا مسافرت از فرشگاه صفاهوم بخرید

در این مقاله سعی کردیم درباره اینکه پتو ژله چیست، از چه الیافی تولید شده و مزایا و معایب پتو ژله‌ای صحبت کنیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله به اندازه کافی مفید بوده باشد. درصورتی‌که به خرید انواع پتو با کیفیت بالا و قیمت مناسب تمایل دارید همین حالا وارد قسمت فروشگاهی سایت صفاهوم شوید و بعد از بررسی انواع پتوها، محصول مورد نظرتان را سفارش دهید. همچنین می‌توانید در فروشگاه صفاهوم سایر ملزومات و کالای خواب مثل روتختی و تشک طبی فنری را در جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌ها به‌صورت اینترنتی برای سراسر ایران خریداری کنید.