هنگامی که تصمیمی می‌گیرم تخت جدیدی بخریم این سوال در ذهن ما نقش می‌گیرد که: کفی تخت چوبی بهتره یا فلزی؟ دلیل این موضوع هم اهمیت تخت در سلامت ستون فقرات، مهره‌های گردن و کمر است. مدتی که در خواب هستیم در صورت غیر استاندارد بودن تخت یا تشک و بالش آسیب‌های جدی به اعضای بدن و خصوصا مهره‌های گردن و کمر وارد می‌شود. همچنین از نظر اقتصادی و ماندگاری هم کفی‌های تخت تفاوت‌های بسیاری با هم دارند که در ادامه این مقاله همه این نکات را بررسی خواهیم کرد.

معرفی انواع کفی تخت خواب، راهنمایی برای بهترین انتخاب

یک تخت خواب کامل از دو بخش اصلی و مهم ساخته می‌شود. چهارچوب‌ها که جزو اصلی‌ترین بخش تخت هستند و کفی که مهم‌ترین قسمت یک تخت را تشکیل داده است. دلیل اهمیت انتخاب انواع کفی تخت خواب این است که این وظیفه تحمل وزن تشک و افرادی که روی آن می‌خوابند را بر عهده دارد. البته وزن سرویس روتختی نیز اضافه می‌شود. برای مثال برخی از مدل‌های روتختی عروس به دلیل داشتن تزیینات وزن بیشتری نسبت به روتختی‌های معمولی دارند. بنابراین بهتر است از جنسی تولید شود که به مرور زمان دچار خمیدگی و شکستگی نشود و قدرت تحمل وزن تشک، روتختی و افراد را داشته باشد.

در بازار و فروشگاه‌های سرویس تخت خواب، کفی‌های متعدد و متنوعی وجود دارد که از نظر ضخامت با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. برای مثال می‌توان از یک ورقه فلزی نازک هم برای کفی تخت استفاده کرد اما اگر صبح‌ها با کمر درد شدیدی بیدار شدید به دنبال مشکلات فیزیکی نباشید. به همین دلیل انتخاب نوع کفی تخت اهمیت بسیار بالایی دارد.

کفی‌های تخت عمدتا در دو نوع کفی ساده و کفی جک دار تولید می‌شوند. کفی ساده تخت هم به دو نوع کفی چوبی و کفی فلزی تقسیم می‌شود. به همین دلیل بارها این سوال پرسیده می‌شود که کفی تخت چوبی بهتر است یا فلزی؟ برای رسیدن به پاسخ دقیق این سوال بهتر است ابتدا به بررسی ویژگی‌های انواع کفی‌های تخت بپردازیم و سپس برای خرید تصمیم بگیریم.

کفی تخت ساده، کفی تخت با دو عنصر چوب و فلز

کفی تخت ساده که از دو عنصر چوب و آهن ساخته می‌شود معمولا از متداول‌ترین نوع کفی تخت به شمار می‌رود. تخت‌های چوبی و آهنی از نظر مقاومت با توجه به کیفیت متریالی که در ساخته آن‌ها استفاده شود متغیر هستند. برای مثال اگر از یک تخته چوبی نازک برای کف تخت استفاده شود این کفی در مدت کوتاهی می‌شکند و همچنین ممکن است به تشک تخت و سرویس روتختی آسیب بزند. همچنین اگر یک ورقه نازک فلزی در کف تخت کار شود در فاصله بسیار کوتاهی قوس برمی‌دارد یا کج می‌شود. به همین دلیلی باید در هنگام خرید سرویس خواب به موارد بسیار مهمی از قیمت، کیفیت، ساختار استاندارد، جنس بدنه، نوع کفی، ابعاد کفی تخت چوبی یا فلزی، امکان تعمیر کفی تخت خواب فلزی و ابعاد کفی تخت خواب دقت کرد.

برای خرید بهترین مدل‌های سرویس روتختی، تشک تخت،‌ سرویس حوله و پادری حمام بازدید از قسمت فروشگاهی صفاهوم را از دست ندهید.

کفی تخت ساده به سرعت خراب میشود

بررسی تفاوت‌های بین کفی‌های چوبی و فلزی، کدامیک برنده این بازی هستند؟

کفی‌های چوبی از دو جنس چوب به نام‌های نئوپان و چوب سفید روسی ساخته می‌شوند. کفی‌های چوبی برای تخت‌های یک‌نفره از یک تکه و برای تخت‌های دونفره از دو‌ تکه تولید می‌شود. یکی از معایب کفی‌های چوبی این است که در صورت شکستن باید قطعا تعویض شوند و امکان تعمیر و استفاده مجدد آن‌ها تقریبا صفر است. یکی دیگر از معایب کفی‌های چوبی این است که در برابر حشرات مقاوم نیستند.

کفی‌های فلزی از کفی‌های چوبی محکم‌تر هستند و گاهی اوقات امکان تعمیر آن‌ها نیز وجود دارد. اما نباید از ورقه‌های نازک تولید شده باشند چون به سرعت خمیده خواهند شد. همچنین کفی‌های فلزی از تخت‌های چوبی به مراتب ارزان‌تر هستند و در برابر حرارت و آتش هم مقاوم‌اند.

اگر قصد خرید سرویس خواب برای جهیزیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین جنس و کیفیت را برای عروس و دامادها در نظر بگیرید تا در سال‌های اول زندگی دچار مشکلاتی مانند تعمیر وسایل جدیدشان نشوند. بعد از خرید تخت‌خواب و انتخاب یک کفی مناسب می‌توانید در قسمت فروشگاهی صفاهوم بهترین مدل‌های روتختی، لحاف، ست حوله تن پوش و حوله دست و صورت عروس را با قیمت‌های استثنایی برای جهیزیه خریداری کنید.

ابعاد کفی تخت چوبی، معیار مهم در خرید تخت

کفی جک دار، بهترین کفی تخت خواب

کفی جک دار برای تخت با کفی ساده که از جنس فلز و چوب کاملا متفاوت است. کفی جک دار به عنوان بهترین کفی تخت خواب در ساختار خود 2 پمپ یا جک وجود دارد که تخت را به قسمت رویی و زیرین تقسیم می‌کند. قسمت زیرین را می‌توان به یک کمد یا انباری کوچک و تمیز در ابعاد تخت‌های یک‌نفره و دو نفره تبدیل کرد. قسمت رویی تخت هم محلی برای استراحت و خواب است. وظیفه جک‌ها در چنین کفه‌هایی بالا و پایین بردن درب یا همان قسمت رویی تخت است.

خوشبختانه کفی‌های جک دارد با استفاده از یراق آلات بسیار مستحکم ساخته می‌شوند و توانایی تحمل 900 تا 1000 نیوتن را دارند. به همین ترتیب می‌توان از انواع تشک، روتختی دخترانه و پسرانه یک‌نفره تا روتخی عروس و لحاف برای روی تخت استفاده کرد. همچنین دو فرد بزرگسال با وزن بالا هم می‌توانند روی تخت بخوابند.

ابعاد کفی تخت خواب، مهمترین نکته در خرید تخت

کفی تخت چوبی بخریم یا فلزی؟ هیچکدام، کفی جک دار بهتر است

کفی‌های مختلف را از چوبی و فلزی تا جک دار بررسی کردیم. وقت آن رسیده که تصمیم بگیریم کفی تخت چوبی بخریم یا فلزی یا جک دار. پاسخ ما به این سوال خرید کفی های جک دار است. این کفی‌ها استحکام بسیار بالایی دارند و می‌توانند وزن بیشتری را نسبت به تخت‌های چوبی و فلزی تحمل کنند. همچنین برخی از کفی‌های جک دار به نحوی ساخته می‌شوند که می‌توان سایز آن‌ها را تغییر داد.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده کردن از کفی‌های جک دار این است که سر و صدای کفی‌های چوبی و فلزی را ندارند. قابل ذکر است که می‌توانید کفی‌ تخت جک دار را در اندازه‌های دلخواه سفارش دهید. تنها ایراد کفی‌های جک دار نسبت به مدل‌های ساده قیمت بالای این کفی‌هاست که با وجود اینهمه مزیت ارزش پرداخت هزینه لازم را دارد، چون تا سال‌ها نیازی به پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض تخت‌ها را نخواهید داشت.

کفی جک دار، بهترین کفی تخت خواب

کفی جک دار خراب نمی‌شود؛ اما اگر شد چکار کنیم؟

اگر بعد از خواندن این مقاله هنوز برای انتخاب بین انواع کفی تخت خواب سردرگم هستید و قانع نشده‌اید که بهترین کفی تخت خواب، کفی جک دار است؛ شاید به این دلیل است که در خصوص خراب شدن مکانیسم آن و دردسرهای پیش رو کمی استرس دارید. اگر اینطور است بگذارید اول این را بگوییم که کفی جک دار استاندارد تا مدت زیادی بدون هیچ اشکال و ایراد برای شما کار می‌کند و هیچ خرابی در آن نخواهید دید ولی اگر زمانی هم خراب شود، این خرابی از جک‌های آن ناشی می‌شود. در صورت خراب شدن جک کفی جک دار می‌توانید یک نمونه‌ از آن را در بازار یراق آلات خریداری کنید و خودتان به راحتی با یک آچار معمولی آن را تعویض کنید.

علاوه‌بر کفی تخت، نوع تشک هم تاثیر بسیاری در سلامت و کیفیت خواب دارد

در این مقاله درباره این سوال مهم که کفی تخت چوبی بهتر است یا فلزی صحبت کردیم. همچنین مقایسه جالبی هم بین کفی‌های چوبی و فلزی با کفی‌های جک دار داشتیم و معایب و مزایای آن‌ها را معرفی کردیم. امیدواریم اطلاعات این مطلب در هنگام نیاز کاربردی و مفید باشد. البته در مجله اینترنتی صفاهوم نکات آموزشی و ترفندهای خانه‌داری بسیاری را برای شما خوانندگان عزیز منتشر کرده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید در قسمت بلاگ صفاهوم مطالب جالب و نکات کاربردی فراوانی را درباره خرید بهترین مدل روتختی عروس تا نوزاد، تمیز کردن لباس‌های رنگی،‌ نحوه شستشوی روتختی، انتخاب پارچه مناسب برای رومیزی و راهنمای خرید انواع حوله، پتو، بالش و روتختی را مطالعه کنید.

همچنین در قسمت فروشگاهی سایت صفاهوم امکان سفارش آنلاین انواع منسوجات خانگی، آشپزخانه، کالای حمام و خرید کالای خواب برای همه اعضای خانواده از کودک تا سالمندان و جهیزیه عروس برای هم‌میهنان عزیز فراهم شده است. لطفا پس از مطالعه مطالب بلاگ و بررسی محصولات فروشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.