تشک‌ها از مهمترین کالاهای خواب محسوب می‌شوند که تاثیر بسزایی روی سلامت جسم و به‌خصوص کمر انسان دارند. یکی از مشکلات رایج میان جوانان، قشر میانسال و سالمندان دیسک کمر و یا کمردردهای مزمن است. برای چنین افرادی خوابیدن و استراحت روی یک تشک مناسب بسیار مهم بوده و در انتخاب این نوع تشک باید دقت به‌خرج داد. به همین دلیل در این مقاله از صفاهوم به سراغ بررسی بهترین تشک طبی برای دیسک کمر رفتیم. در این مطلب مهم‌ترین انواع تشک‌‌های طبی را بررسی می‌کنیم تا تشک طبی مناسب برای دیسک کمر را بهتر شناخته تا انتخاب درستی داشته باشیم.

1.تشک طبی فنری؛ کیفیت و دوام بالا برای استفاده طولانی مدت

تشک طبی فنری یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین تشک‌های بازار کالای خواب است. این مدل تشک‌ها از لحاظ داشتن فنربندی، لایه‌های اسفنجی و میزان سفتی بسیار متعادل‌تر از بیشتر تشک‌های موجود در بازار هستند. تشک طبی فنری از استاندارد بسیاری خوبی بهره می‌برد و در ساخت آن از سیم‌های پیچی فنری استفاده شده است. دلیل انعطاف این مدل از تشک نیز وجود همین فنرها است.

تشک طبی برای دیسک کمر

به‌طور کلی این تشک‌ها از ستون فقرات به‌خوبی پشتیانی می‌کنند. اما سطح روی تشک فنری خیلی سفت است و وزن را به‌خوبی توزیع نمی‌کند، به همین دلیل شاید بهترین تشک طبی برای دیسک کمر نباشند. اگر روی یک تشک طبی فنری مدت طولانی خوابیده باشید، احتمالا دیده‌اید که بعضی از قسمت‌های آن اندکی گود می‌شود. دلیل این اتفاق عدم توزیع وزن به همه سطح تشک است. این تشک‌ها در دو مدل منفصل و متصل تولید و عرضه می‌شوند:

تشک فنری متصل: یک تشک طبی پرفروش

فنرهای تشک طبی فنری متصل، به شکل متصل و یکپارچه هستند. این نوع تشک از تشک طبی فنری منفصل سفت‌تر است و از فنرهای کربنی تولید می‌‌شود. در ساختار اسکلت این نوع از تشک‌ها یک میله برای حفظ حالت تشک وجود دارد. این نوع از تشک‌ها از پرفروش‌ترین انواع تشک طبی بوده و کاربرد بالایی دارند.

تشک فنری منفصل: انعطاف و راحتی بیشتر

از نام این مدل از تشک‌ها نیز می‌توان حدس زد که از فنرهای جدا از همه تشکیل شده است. قابلیت شکل‌پذیری این مدل تشک بسیار خوب بوده و هماهنگی خوبی با ستون فقرات شما خواهد داشت. از طرف دیگر اگر نوع دو نفره آن را بخرید، با حرکت کردن همسر یا فرزندتان روی تشک، بخش زیری شما تکان نخورده و احساس ناراحتی در کمرتان نخواهید کرد. البته این ویژگی‌ها مثبت باعث گران‌تر بودن تشک طبی فنری منفصل نسبت به نوع متصل آن شده است.

تشک مموری فوم؛ تشک طبی برای دیسک کمر

تشک‌ها طبی فنری بیش از صد سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و بدون شک از محبوب‌ترین انواع تشک هستند. شاید تشک طبی فنری بهترین انتخاب برای دیسک کمر نباشد، اما اگر مشکل جسمانی ندارید تشک طبی فنری یک انتخاب ایده‌ال برای شما خواهد بود.

2.تشک مموری فوم؛ تشک طبی برای دیسک کمر

ایده استفاده از تشک مموری فوم ابتدا در سال 1960 در ناسا مطرح شد. این مدل از تشک‌ها برای مقابله با فشار شدید وارد شده به فضانوردان هنگام خروج و ورود به جو زمین مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بعد از ورود این مدل تشک به بازار به سرعت تبدیل به یک گزینه عالی برای افرادی شد که دردهای عضلانی بسیاری داشتند.

تشک مموری‌فوم وقتی گرم می‌شود نرم‌تر شده و حالت بدن را به خود می‌گیرد. به همین دلیل به‌خوبی از ستون فقرات و استخوان‌بندی پشت بدن محافظت می‌کند تا در حالت درستی قرار بگیرد. اما همین انعطاف‌پذیری در مقابل گرما به یک نقطه ضعف نیز تبدیل شده است، چرا که به محض سرد شدن سطح تشک، مموری فوم سفت می‌شود. البته این مشکل بیشتر در نواحی کویری که اختلاف دمای شب و روز زیاد است، بیشتر خودنمایی می‌کند.

بدون شک مموری فوم یک تشک طبی برای دیسک کمر است که فرد بیمار به‌راحتی می‌تواند روی آن استراحت کند. هرچند برای اینکه بدن و سر در بهترین حالت خود قرار بگیرند باید از یک بالش طبی نیز استفاده کرد.

تشک ارتوپدیک

3.تشک ارتوپدیک؛ یک تشک مدرن با ساختار علمی

ساختار تشک‌های ارتوپدیک به تشک‌ها مموری‌فوم نزدیک بوده و یک تشک مناسب برای دردهای عضلانی و مفصلی است. میزان سفتی تشک‌های ارتوپدیک استاندارد بوده و از چند لایه مواد باکیفیت تشکیل می‌شوند. تشک ارتوپدیک چند مدل مختلف دارد که در آن‌ها فلزهای نوع پاکتی یا منفصل بکار می‌رود.

فوم ژلی درون این نوع تشک‌ها باعث گردش خوب جریان هوا در لایه‌ها تشک می‌شود تا از نظر بهداشتی نیز با یک محصول با کیفیت روبه‌رو باشیم. این تشک‌ها نیز مانند مموری‌فوم به خوبی با حالت بدن و ستون فقرات هماهنگ می‌شوند تا فرد به‌راحتی به استراحت بپردازد. نکته قابل توجه در این است که تشک‌ها مموری‌فوم که امروزه شهرت و فروش خوبی دارند، از فناوری ساخت تشک‌ها ارتوپدیک بهره می‌برند. به همین دلیل تشک مموری‌فوم را به نوعی از زیر مجموعه‌ها تشک ارتوپدیک می‌دانند.

تشک‌ها با کمک طراحی‌های متنوع و پژوهش‌ها علمی واقعا تنوع خوبی دارند و باید از هر کدام از آن‌ها با توجه به موقعیت مناسب آن استفاده کرد. از این کالاهای خواب مفید و کاربردی باید در همه خانه‌ها یا استراحتگاه‌ها بهره برد. حتی با خرید تشک مهمان می‌توان این کالا را در مسافرت‌های کوتاه یا بلند نیز به همراه داشت. تشک مهمان در کنار استفاده‌ای که برای مهمان‌ها دارد، به دلیل وزن و ابعاد مناسب به راحتی قابل حمل و نقل است.

4.تشک طبی اسفنجی؛ بدون فنر اما سفت و مناسب برای درمان

از رایج‌ترین تشک‌های بازار تشک‌های اسفنجی هستند که نوع طبی آن‌ها سفت‌تر بوده و خواص درمانی نیز دارد. در تشک‌های اسفنجی بر خلاف دیگر تشک‌های طبی از هیچ فنری استفاده نشده است و ساختار آن‌ها با توجه به مدل‌شان از اسفنج، یونولیت و فوم شکل می‌گیرد. این مدل تشک نیز در هنگام خوابیدن دو نفر روی آن، کمتر تکان می‌خورد و از راحتی مناسبی نیز برخوردار است.

تشک طبی اسفنجی

البته تشک اسفنجی حالت سفت و ایستا دارد و نمی‌توان چندان آن را یک تشک طبی برای دیسک کمر عنوان کرد. هرچند از این تشک برای دردهای مفصلی مختلف استفاده می‌شود و یکی از گزینه‌های خوب میان کالاهای خواب است.

به هر حال استفاده از تشک در گام نخست برای خواب و استراحت راحت است و این موضوع برای همه ما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که حتی به فکر خرید تشک مهمان هم هستیم تا به خوبی از آن‌ها پذیرایی کنیم. اگر نمی‌دانید چه تشکی برای مهمانان شما مناسب است، حتما مقاله راهنمای خرید تشک مهمان را مطالعه بفرمایید.

5. تشک لاتکس؛ در مدل‌های طبیعی و مصنوعی و مناسب برای دیسک کمر

تشک لاتکس در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود. در ساختار نوع طبیعی آن از درخت کائوچو والکانیزه و شیره کفدار بهره برده می‌شود، به همین دلیل از نوع مصنوعی آن گران‌تر است. این تشک‌ها از انعطاف و پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار بوده و واکنش‌پذیری و دوام خوبی دارند. اما نکته قابل‌توجه در تشک‌های لاتکس این است که آن‌ها گرما را نگه نمی‌دارند و باید در هنگام خرید به موقعیت جغرافیای نیز دقت کرد. برای مثال اختلاف دمایی بیش از حد مانند مناطق کویری برای این تشک مناسب نیست.

از طرف دیگر لاتکس با جنس مصنوعی از پترولیوم تشکیل شده و قیمت پایین‌تری دارد. در موارد خیلی کم بعضی از افراد نسبت به بافت تشک‌های لاتکس حساسیت نشان می‌دهند که این اتفاق تقریبا نادر است. اما به‌طور کلی تشک لاتسک یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب در هنگام خرید تشک طبی برای دیسک کمر خواهد بود.

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر کدام است؟ یک انتخاب عالی در کنار چند گزینه دیگر

انتخاب یک تشک طبی برای دیسک کمر چندان آسان نیست. خوشبختانه با کمک تحقیقات علمی محصولات بسیار خوب و باکیفیتی برای انواع دردهای عضلانی، مفاصل و البته دیسک کمر طراحی و تولید شده است. اما با بررسی عملکرد تشک‌های مختلف و سابقه خرید مشتریان و میزان رضایت آن‌ها، باید گفت که تشک مموری فوم یک انتخاب ایده‌ال برای بیماران مبتلا به دیسک کمر است.

تشک لاتکس

بنابراین افرادی که به‌دنبال خرید تشک طبی برای دیسک کمر می‌گردند، چند گزینه خوب برای آن‌ها وجود دارد که تشک مموری فوم یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌ها برای این افراد است. اگر قصد خرید تشک مموری فوم را دارید پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله تشک مموری فوم با آگاهی کامل نسب به خرید آن اقدام کنید.

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را کدام برند تولید می‌کند؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر کدام است، و در خصوص بهترین برند تشک طبی برای دیسک کمر پرس و جوی زیادی کرده باشید؛ اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم، شما فقط کافی است ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله را در مورد تشک انتخابی‌‏تان مدنظر قرار دهید و با خیالی آسوده خرید کنید. در واقع اختلاف کیفیت بین برندهای موجود در بازار به حدی نیست که گزینه‌ای را برای شما خیلی ویژه کند ولی اگر خیلی حساس هستید توصیه می‌شود از بین برندهای رویا، خوشخواب، رویال، میترانیک و یا کارن یکی را انتخاب کنید. همین که بدانید یک تشک طبی برای دیسک کمر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد کافی است که بتوانید با خیالی آسوده بهترین تشک طبی برای کمردرد را بخرید.

خرید بهترین انواع تشک طبی و کالای خواب در فروشگاه صفاهوم

در این مقاله به بررسی موضوع تشک طبی برای دیسک کمر دپرداختیم که دغدغه‌ افراد بسیاری در جامعه است. کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، همیشه به دنبال خرید یک تشک مناسب برای استراحت هستند. خرید تشک باکیفیت در کنار فراهم آوردن راحتی در هنگام خواب، می‌تواند جزئی از فرآیند درمان نیز باشد.

در فروشگاه اینترنتی صفاهوم مدل‌های مختلف تشک برای انواع نیازها و سلیقه‌ها با قیمت‌های متنوع وجود دارد. ما در فروشگاه اینترنتی صفاهوم مرغوب‌ترین اجناس از بهترین برندها را به شما ارائه می‌کنیم. برای خرید از سایت صفاهوم به بخش فروشگاهی ما مراجعه کنید و کالاهای موردنظر خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با شماره 32223334-031 تماس حاصل فرمایید.