عده بسیاری از مردم مرتب کردن روتختی را کار سختی می‌دانند و شاید از این کار به دلیل همین سختی‌ها منصرف شوند. اما باید بدانیم که روتختی نامرتب تاثیر مستقیم و ناخوشایندی در نظم اتاق خواب و دکوراسیون داخلی خانه ما دارد. به همین دلیل باید بدانیم که چگونه روتختی را فیکس کنیم که سخت نباشد و خیلی هم سریع انجام شود. در ادامه این مقاله از مجله صفاهوم قصد داریم با معرفی 4 روش به سوال «چکار کنیم روتختی جم نشه» که بارها از ما پرسیده‌اید پاسخ دهیم. اگر قصد آنکار کردن تخت را با استفاده از اصولی‌ترین طریقه استفاده از روتختی  و مرتب کردن تخت را دارید بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1- مرتب کردن تخت و روتختی شبیه به حرفه‌ای‌ها

مرتب کردن تخت به اندازه‌ای اهمیت دارد که هر فردی به دنبال یادگیری روش‌های مختلفی برای انجام این کار است. یکی از مهم‌ترین دلایل مرتب کردن روتختی ایجاد آرامش و حسی خوشایند در اتاق خواب و موقع استراحت است. هرچه اتاق خواب مرتب و منظم‌تر باشد و اصول چیدمان در آن رعایت شده باشد، خواب و استراحت کیفیت بالاتری خواد داشت. یکی از روش‌های مرتب کردن روتختی، روشی است که حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند. برای مرتب کردن روتختی شبیه به متخصصین باید برای رویه تشک از یک ملحفه کش دار به‌عنوان آستر استفاده کنید. در برخی از ملحفه‌ها نیز بندهایی به جای کش تعبیه شده است که فیکس کردن رویه تشک را راحت‌تر می‌کنند.

در 4 طرف ملحفه‌ها کش‌هایی وجود دارد که روی چهارطرف تشک قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این گوشه‌ها را به تنهایی و خیلی راحت روی تشک بکشید و ملحفه را فیکس کنید. بعد از این کار نوبت به مرتب کردن لحاف می‌رسد. فرقی نمی‌کند به‌عنوان رو انداز از پتو، شال تخت یا لحاف روتختی استفاده می‌کنید فقط باید آن‌ها را خیلی مرتب و آراسته با سلیقه خودتان روی تخت قرار دهید. بهتر است برای زیباتر شدن اتاق و تخت، لحاف یا شال تخت را با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید و مدل دهید. البته گاهی اوقات یک تا زدن ساده هم تاثیر فراوانی در مرتب‌تر شدن فضای اتاق خواب دارد. از مرتب کردن روتختی به شیوه افراد متخصص و حرفه‌ای می‌توانید برای آنکار کردن روتختی عروس جدید استفاده کنید. روتختی‌های عروس با توجه به اینکه فوق‌العاده شیک و جدید هستند باید در زیباترین حالت ممکن روی تخت قرار بگیرند.

چیکار کنیم روتختی جم نشه

2- طریقه انداختن روتختی شبیه به هتل‌های لاکچری فقط در چند دقیقه

آراسته بودن تخت موضوع بسیار مهمی در مکان‌هایی مانند هتل‌ها و بیمارستان‌هاست. چون باعث ایجاد آرامش، نظم و رضایت مراجعه‌کنندگان می‌شود. البته مرتب بودن اتاق و تخت خواب در خانه هم اهمیت بسیاری دارد و بهتر است از این کار سر باز نزنید. اگر تصور می‌کنید آنکارد کردن روتختی کار دشواری است یا قادر به تزیین روتختی به سبک‌ها و شکل‌های مختلف نیستید؛ فقط کافی است تا ملحفه رویه تشک را اتو بزنید تا صاف و بدون چروک باشد و آن را با استفاده از گیره‌های نگهدارنده روتختی فیکس و ثابت کنید. پدهای محافظ روتختی هم به مرتب شدن تخت به شما کمک می‌کنند تا تصویری از یک روتختی چروک و نامنظم نمایش داده شود.

برای اینکه روتختی را شبیه به تختی‌های هتلی مرتب کنید باید به تکنیک تا زدن آشنا باشید. در تکنیک تا زدن باید گوشه‌های ملحفه روی تخت را مانند گوشه‌های جلد کتاب صاف کنید و تا بزنید. بعد از مرتب کردن ملحفه یک روتختی ساده، روتختی پف دار، روتختی چهار فصل یا روتختی چهل تکه را روی تخت پهن کنید تا اتاق خوابی شیک و لوکس داشته باشید.

اشنایی با روش آنکارد تخت هتل ها

3- مرتب کردن تخت خواب با تور بالای تخت

یکی دیگر از شیوه‌های مرتب کردن تخت خواب استفاده از وسایلی مانند تور بالای تخت است. دامن تخت به شما کمک می‌کند تا در زمان بسیار کوتاهی و بدون استفاده از وسایل گران‌قیمت، روتختی و تخت را آراسته و مرتب کنید. بعد از اینکه دامن را به چهار طرف تخت وصل کردید از یک روتختی هم‌رنگ با دامن برای روی تخت استفاده کنید تا اتاق خوابتان نظم بهتری پیدا کند. برای اینکه تخت از حالت ساده درآید و زیباتر دیده شود از چند بالش و کوسن با اشکال هندسی مختلف کمک بگیرید.

شال‌های تخت هم یکی دیگر از وسایل جدید و مدرن هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اتاق خواب و تختی شیک و خاص داشته باشید. انتخاب رنگ و مدل شال را هم با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون سرویس خواب، روتختی و اتاقتان انجام دهید تا هماهنگی و یک دستی فوق‌العاده‌ای در چیدمان اتاق با هارمونی رنگ‌ها بسازید.

انواع شال تخت و مبل و سرویس‌های مختلف روتختی را می‌‌توانید با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی صفاهوم مشاهده و بررسی کنید. همچنین در کنار جدیدترین مدل‌های کالای خواب انواع کالای حمام مانند حوله تن پوش، حوله استخری و حوله صورت در مجموعه صفاهوم به فروش می‌رسد. برای بازدید از این محصولات و ثبت سفارش فقط کافی است همین حالا وارد بخش فروشگاهی سایت شوید و محصول مورد نظرتان  را جستجو و به سبد خریدتان اضافه کنید.

شال روتختی،‌ برای بهترین مدل انداختن روتختی

4- معرفی ساده‌ترین روش آموزش انکارد کردن تخت

اگر هنوز به دنبال پیدا کردن آسان‌ترین روش یادگیری و آموزش آنکارد کردن تخت هستید این قسمت از مطلب را مطالعه کنید. برای اینکه تخت و روتختی مرتبی داشته باشید،‌ قبل از هر کاری تخت را مرتب کنید. ملحفه رویه تخت را اتو کرده و سپس روی تشک پهن کنید. سعی کنید چهار طرف ملحفه را حتما زیر تشک فرو کنید تا نامرتب نشود. سپس بالش‌ها را روی تشک قرار دهید و در آخر روتختی،‌ لحاف یا پتو را روی تخت پهن کنید. قسمت‌های پایینی روتختی را به خوبی به قسمت انتهایی تخت هدایت کرده و قسمت بالایی که نزدیک بالش‌ها است را یک تا کوچک مستطیلی یا مثلثی بزنید. اگر لحاف روتختی دو رو باشد این کار به زیباتر شدن تخت کمک می‌کند.

برای اینکه نظم و هارمونی رنگ مناسبی در اتاق خواب داشته باشیم سعی کنید برخی از ملزومات شخصی مانند حوله تن پوش، دمپایی حوله‌ای، حوله عروس و داماد یا وسایلی مانند فرش، پادری و پرده‌های اتاق خواب را در رنگ‌های نزدیک و مربوط با سرویس روتختی انتخاب کنید.

آموزش طریقه استفاده از روتختی در صفاهوم

مرتب کردن تخت خواب؛ آرامش در اتاق خواب!

بعد از اینکه فهمیدیم روی تشک تخت چی بندازیم، باید طریقه انداختن روتختی را هم یاد بگیریم. آنکارد تخت جدا از اینکه نمایانگر نظم است، یک حس آرامشی هم به اتاق خواب ما می‌دهد. اینکه احساس کنیم همه چیز کاملا مرتب سر جای خودش است، ناخودآگاه در ما حس آرامش ایجاد می‌کند. پس طریقه استفاده از روتختی را نه فقط برای رعایت نظم، بلکه برای ایجاد حس آرامش در اتاق خوابتان یاد بگیرید.

در این مقاله درباره اینکه چیکار کنیم روتختی جمع نشود و روش‌های مختلف مرتب کردن روتختی صحبت کردیم. آیا شما روش‌های دیگری را امتحان کرده‌اید و نتایج رضایت‌بخشی گرفته‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را درباره روش‌های مختلف انداختن روتختی با ما و خوانندگان صفاهوم به اشتراک بگذارید.

در مجله اینترنتی صفاهوم می‌توانید مفیدترین و کاربردی‌ترین نکات را درباره راهنمای خرید انواع کالای خواب و کالای حمام، دکوراسیون منزل و نکات خانه‌داری مطالعه کنید. در مجله صفاهوم از معرفی اینکه حوله میکروفایبر چیست و چه حوله‌ای برای نوزاد بخریم تا معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون خانه را برای استفاده شما عزیزان نگارش و به اشتراک گذاشته‌ایم.