خواب، زمانی برای فراغت از خستگی و استراحت است که در انتهای هر روز جسم و روحمان را برای روز بعد آماده می‌کند. متاسفانه گاهی اوقات با اینکه مدت زمان کافی استراحت کرده‌ایم اما یا خواب با کیفیتی نداریم یا اینکه بعد از بیداری از دردهای جسمانی شکایت می‌کنیم. کوفتگی بدن، سردرد، کمردرد، تنگی نفس، بی قراری در طول خواب و بدخوابی بخشی از عوارض استفاده از کالای خواب غیر استاندارد به شمار می‌روند. بالش و تشک بیشترین تاثیر را در کیفیت خواب و پیشگیری از مشکلات جسمانی دارند. در ادامه این مقاله قصد دارید بررسی کنیم که بالش چه تاثیری در خواب دارد؟ اگر می‌خواهید برای یک خواب با کیفیت آماده شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ارتفاع بالش زیر سر از گردن درد پیشگیری کنید

ارتفاع بالش زیر سر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که روی کیفیت خواب و بروز گردن درد تاثیر می‌گذارد. اگر در طولانی مدت و برای چندین ساعت سر را به حالت خم نگه دارید دچار گردن درد خواهید شد. برخی افراد از بالش‌هایی استفاده می‌کنند که ارتفاع بسیار بلندی دارد و به همین ترتیب در طول مدت خواب یعنی بین 7 تا 8 ساعت سر آن‌ها حالت خمیدگی خواهد داشت. بالش‌هایی هم ارتفاع بسیار کوتاهی دارند باعث آسیب رساندن به کتف‌ها و سرشانه‌ها می‌شوند؛ چون سر به سمت عقب برمی‌گردد و سنگینی آن روی شانه‌ها می‌افتد.

یک بالش استاندارد برای انواع تخت‌ها و تشک‌ها نباید ارتفاعی کمتر از 7.5 سانتی‌متر و بیشتر از 12.5 سانتی‌متر داشته باشد. البته بالش‌های بزرگ ارتفاعی بیشتر از دوازده و نیم سانتی‌متر دارند که برخی افراد با توجه به جثه‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند. افرادی که شانه‌های پهن و سرهای بزرگ‌تری نسبت به سایرین دارند بهتر است بالش‌های بزرگ و با ارتفاع بلندتر را برای خواب انتخاب کنند. همچنین افرادی که جثه‌های ریزی دارند و سایز سر و شانه‌های آن‌ها کوچک یا متوسط است باید برای خرید بالش‌های کوچک اقدام کنند.

خوشبختانه این روزها منسوجات و اقلام موجود در کالا و سرویس روتختی همگی در سایز و ابعاد استاندارد تهیه می‌شوند. برای مثال در یک سرویس روتختی عروس جدید بالش‌ها، ملحفه، رویه تشک و لحاف در اندازه استاندارد و از الیاف مناسب تولید می‌شود. این روزها تولیدی‌ها نکات مهم و قوانین استاندارد را در تولید سایر مدل‌های روتختی مانند روتختی نوزاد تا افراد بزرگسال نیز رعایت می‌کنند.

بی قراری در خواب، مضرات خوابیدن بدون بالش

عده بسیاری تصور می‌کنند استفاده از بالش باعث بی قراری در خواب یا گردن درد می‌شود. به همین دلیل از بالش استفاده نمی‌کنند. اما این کار توسط پزشکان تایید نشده است و باید بدانید که هیچ بالشی به تنهایی مضر نیست. بلکه بالش‌های غیر استاندارد باعث بروز مشکلات جسمانی متعدد می‌شود. اگر عادت به دمر خوابیدن دارید بهتر است از بالش‌های نازک استفاده کنید. اگر از افرادی هستید که به پهلو می‌خوابند باید از بالش‌های پهن ضخیم استفاده کنند. برای آن دسته از افرادی هم عادت دارند روی شکم بخوابند امکان استفاده نکردن از بالش هم وجود دارد.

یکی از مضرات خوابیدن بدون بالش بی قراری و بدخوابی است. چرخیدن‌های مکرر برای پیدا کردن یک زاویه و جهت درست برای خواب باعث می‌شود تا کیفیت خواب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. همچنین در صورت استفاده نکردن از بالش یا محصول غیر استاندارد بارها از خوابی بیدار می‌شوید و همین موضوع تنظیمات ساعت خواب را برهم زده و منجر به بی قراری و آشفتگی خواهد شد.

در قسمت فروشگاه صفاهوم می‌توانید انواع بالش‌های استاندارد، روتختی و انواع کالای حمام از جمله تن پوش حوله ای، ست حوله عروس و داماد و حوله دست و صورت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مضرات خوابیدن بدون بالش

بالش سفت خوبه یا نرم؟ بالشی انتخاب کنید که باعث گرفتگی بدن نشود

تا به حال پیش آمده که بعد از ساعت‌ها خواب و استراحت بیدار شوید و احساس کوفتگی و گرفتگی در بدن داشته باشید؟ یکی از دلایل گرفتگی بدن در طول خواب ایجاد محدودیت‌های حرکتی در خواب توسط عضلات است. وقتی از بالش‌های خیلی سفت یا خیلی نرم استفاده کنیم، سر و گردن به لحاظ راحتی و ارتفاع حالت استانداردی نخواهند داشت و دچار انقباض‌های عضلانی می‌شوند. همچنین عضلات گردن، پشت و کتف ها در طول شب کشیده می‌شوند و در نهایت منجر به دردهای عضلانی در گردن و کمر می‌شود.

هر فردی با توجه به طریقه خوابیدن خود باید بالش سفت یا بالش نرم انتخاب کند. اگر از افرادی هستید که عادت دارید روی پهلو بخوابید، بالش‌های سفت را انتخاب کنید. اگر روی شکم می‌خوابید، بالش‌های نرم‌تر برای شما مناسب است. اگر هم عادت به خوابیدن روی کمر را دارید بهتر است از بالش‌های سفت و محکم استفاده نکنید چون باعث فشار به گردن و عدم تعادل بدن در طول خواب می‌شود.

مضرات خوابیدن بدون بالش

از شما دعوت می‌کنیم برای بررسی مشخصات، قیمت و خرید انواع پادری وارد قسمت فروشگاهی صفاهوم شوید.

با استفاده از یک بالش استاندارد از کمردرد پیشگیری کنید

بالش‌های غیر استاندارد فقط باعث بروز گردن درد و بی قراری در خواب نمی‌شود. کمردرد هم یکی از مهم‌ترین عوارض استفاده از بالش‌های نامناسب است. قرار دادن بالش به‌صورت نامناسب و اشتباه زیر سر، گردن و شانه‌ها منجر به کمردرد می‌شود. برای اینکه دچار کمردرد هم نشوید باید متناسب با شیوه خوابیدن خود، بالشتان را انتخاب کنید.

افرادی که روی شکم می‌خوابند باید بالشی صاف داشته باشند. همچنین برای آن گروهی که روی پهلو می‌خوابند باید بالشی داشته باشند که به اندازه کافی بلند باشد تا گردن و ستون فقرات را در یک خط نگه دارد. اگر هم به خوابیدن روی شکم عادت دارید باید بالش‌هایی را استفاده کنید که از منحنی طبیعی گردن حمایت کند.

در قسمت فروشگاهی صفاهوم به غیر از انواع کالای خواب و حمام می‌توانید انواع منسوجات خانگی مانند رومیزی، انواه پادری و ست سرویس بهداشتی را خریداری کنید.

ارتفاع بالش زیر سر

مشکلات تنفسی یکی از مهم‌ترین مشکلات استفاده از بالش غیر استاندارد

حتما بارها با افرادی که در خواب مشکلات تنفسی مانند خروپف دارند. برخی از این افراد به آپنه خواب مبتلا هستند. آپنه یک بیماری تنفسی است که افراد در خواب دچار توقف‌های پی در پی در تنفس می‌شوند. بالش‌های استاندارد و طبی می‌توانند تا حدودی این آپنه خواب را کنترل کند چون در این نوع از بالش‌ها گردن و سرشانه در زاویه‌ای مناسب قرار می‌گیرد و باعث انسداد مجاری تنفسی و هوایی نمی‌شود.

اگر قصد خرید بالش‌های طبی و هوشمند را برای پیشگیری از آپنه خواب دارید بهتر است بالش را مطابق با اندازه استاندارد تخت خواب انتخاب کنید. بالش‌های طبی را هم باید با توجه به جثه و شیوه خوابیدن خریداری کنید.

خرید بهترین انواع بالش پر، الیاف و طبی از فروشگاه صفائی اصفهان

در این مقاله درباره عوارض خوابیدن بدون بالش و تاثیر بالش بر کیفیت خواب صحبت کردیم. آیا شما به مشکلاتی که در این مقاله نام بردیم مانند گردن درد، سردرد، آپنه خواب یا بی قراری داشته‌اید؟ برای برطرف کردن این مشکلات چه کاری انجام داده‌اید؟ لطفا تجربیات خودتان را در زمینه مشکلات و عوارضی که براثر استفاده از بالش‌های غیر استاندارد برایتان پیش آمده در انتهای این مقاله برای ما و خوانندگان صفاهوم یادداشت کنید.