بخش مهمی از تزئینات خانه را جزئیات دکوراسیونی پارچه‌ای تشکیل می‌دهند. رومیزی، کوسن و دیوارکوب‌های پارچه‌ای در نگاه اول ممکن است جزئیات بی اهمیتی به نظر برسند. اما استفاده درست از هریک از این جزئیات در دکور بخش‌های مختلف خانه، می‌تواند یک دکوراسیون لوکس و شیک و البته متفاوت با چیدمان کلیشه‌ای بسازد. رانر یکی از این جزئیات پارچه‌ای است که در سال‌های اخیر نام آن را زیاد شنیده‌اید. رانرها را می‌توان نسل جدیدی از رومیزی با طراحی خاص و منحصر به فرد دانست. اگر انتخاب رانر مناسب برایتان اهمیت دارد این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که رانر چیست و چه تفاوتی با رومیزی دارد و چرا باید یک رانر مناسب با میز را انتخاب کنید.

رانر شیک و مدرن؛ یک پوشش مدرن و زیبا برای روی میز شما

اگر نگاهی به فضاهای مدرن و امروزی در دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه بیندازید، تزئینات پارچه‌ای را می‌بینید که روی میز را پوشانده‌اند و بخش از هویت مدرن فضا را به وجود آورده‌اند. این پارچه‌های مستطیل شکل و باریک از کالا و منسوجات خانه، همان رانرها هستند که با رنگ، جنس و طرح‌های متفاوت، می‌توانند نمایی کاملا منحصر به فرد و به روز را در خانه شما ایجاد کنند. رانرها معمولا عرض زیادی ندارند. اما طول آن‌ها می‌تواند به گونه‌ای باشد که تنها نقطه مرکزی میز یا سراسر طول آن را بپوشاند. بنابراین انتخاب طول رانر به شکل میز، سلیقه شما و طرح رانر وابسته است.

رانر شیک و مدرن، بهترین رانر برای میز چوبی

تفاوت رانر و رومیزی؛ کدام یک کاربرد بیشتری در فضای خانه دارند؟

رانرها در حقیقت نوعی از رومیزی هستند که به ویژه در چیدمان خانه مدرن کاربردی‌تر هستند. مهم‌ترین تفاوت رومیزی با رانر در این است که رومیزی معمولا پوشش کاملی برای میز است. همچنین انواعی از رومیزی که به طور کامل روی میز را نمی‌پوشانند، می‌توانند در اشکال هندسی متفاوتی مانند دایره و مربع نیز تولید شوند.

اما رانرها باریک هستند و طول بیشتری از عرض آن دارند. ابعاد رانر می‌تواند بسته به طرح و شکل میز متفاوت باشد. اما معمول‌ترین اندازه رانر 50 در 170 سانتی متر است که می‌تواند برای هر شکل میز مناسب باشد.

تقاوت رانر با رومیزی چیست؟

کاربرد رانر؛ فضایی شیک و لوکس بسازید

مهم‌ترین استفاده رانر، جلوه بخشیدن به انواه سطوح مانند میز در خانه است. اگر میز ناهارخوری شما در یک زاویه پر رفت و آمد جای گرفته، می‌توانید یک رومیزی ناهارخوری برای استفاده روزانه و یک رانر شیک و هماهنگ با دکوراسیون برای ایجاد فضایی کلاسیک هنگام مهمانی داشته باشید.

علاوه بر میز، رانرها برای پوشاندن سطوحی مانند میز عسلی، رانر روی اپن آشپزخانه و روی کنسول نیز کاربرد دارند.

مهم‌ترین نکات خرید رانر؛ هنگام انتخاب رانر باید به چه چیزهایی توجه کنید؟

از آنجایی که رانرها بیشتر جنبه تزئینی دارند، در بسیاری از موارد می‌توان ترکیب شیک و کاربردی از رومیزی و رانر را در کنار هم داشته باشید. بنابراین برای انتخاب رانر باید همه پیش فرض‌ها را در نظر بگیرید و با توجه به موارد زیر، خرید خود را انجام دهید.

1- محبوب‌ترین سبک رانر چیست؟ رانر برای اپن آشپزخانه، پرطرفدارترین مدل رانر

انتخاب سبک و مدل رانر بیش از هرچیز به چیدمان خانه، سبک دکوراسیون و رنگ غالب در فضای اتاق شما وابسته است. برای اینکه بدانید محبوبترین رانر چیست باید بدانید رانرها انواع متفاوتی از رانر ترمه تا رانر پولکی و ساده دارند و به همین دلیل انتخاب آن‌ها چندان ساده نیست. برای انتخاب رانر هماهنگ با محیط خانه، قبل از هرچیز سبک خانه را در نظر بگیرید. برای مثال اگر چیدمان نشیمن خانه شما مینیمال است، انتخاب رانر ترمه چندان کاربردی نیست. همچنین اگر یک فضای سنتی دارید، رانر پولکی نمی‌تواند جلوه مناسبی به میز در خانه شما بدهد.

رانر سنتی

جنس میز نیز می‌تواند یک معیار مناسب برای انتخاب رانر باشد. برای مثال اگر جنس میز شما شیشه‌ای است، رانر ساتن یک انتخاب مطلوب برای شما به شمار می‌آید. برای رانر روی اپن هم از رانرهای کتان استفاده کنید. رانر برای میز گرد هم از جمله‌ مدرن‌ترین سبک‌های رومیزی و رانر محسوب می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال یک رانر و رومیزی شیک برای میز ناهار خوری هستید، فقط به ترند و مد توجه نکنید. ممکن است ترندهای دکوراسیونی تاثیری منفی بر چیدمان خانه شما داشته باشند.

رانر پولکی برای میز ناهارخوری

2- قابلیت شستشوی رانر؛ امکانی که نباید نادیده بگیرید

میز ناهارخوری، اپن آشپزخانه و میز عسلی از غالب فضاهایی هستند که بیش از هر فضای دیگری به غبارروبی و تمیزی نیاز دارند. به همین دلیل اغلب منسوجاتی که برای این سطوح انتخاب می‌شود، کالاهایی با قابلیت شستشوی ساده هستند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب رانر نیز رعایت کنید.

برای مثال اگر جنس پارچه رانر، نخ نامرغوب باشد، ممکن است با یک بار شستشو به سادگی کیفیت و نمای زیبای خود را از دست بدهد. همچنین بسیاری از رانرهای سنگ‌دوزی شده، شرایط شستشوی خاص دارند و قراردادن آنان در ماشین لباسشویی ممکن است باعث از بین رفتن بافت آن‌ها باشد. بنابراین هنگام خرید این مدل از رانرها، حتما نحوه صحیح شستشو را از فروشنده بپرسید. با مطالعه روش‌های شست‌وشوی انواع رومیزی می‌توانید از آسیب‌های احتمالی بر اثر شستن رومیزی‌های جلوگیری کنید.

رانر مخمل برای اپن

3- چگونه بهترین ابعاد و چیدمان رانر را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم ابعاد مناسب به فضای خانه، شکل و اندازه میز و از همه مهم‌تر سلیقه شما وابسته است. اما رعایت بعضی نکات در انتخاب ابعاد مناسب رانر، به شما کمک می‌کند تا چیدمان جذاب‌تری داشته باشید.

اگر برای سطح اپن به دنبال خرید رانر هستید، توجه کنید که رانرهایی با طول کمتر در مرکز فضای اپن آشپزخانه، انتخاب مناسب‌تری هستند. در حقیقت رانرهایی با طول کم تنها وظیفه جلوه بخشیدن به سطوح با ساده‌ترین حالت را دارند. از این رانرها روی میزهای که ترکیب چوب و شیشه دارند نیز استفاده می‌شود.

چیدمان رانر در خانه، رانر برای اپن آشپزخانه

اگر رومیزی ساده و بدون طرح روی میز ناهارخوری دارید و به دنبال رانر برای جلوه دادن به میز هستید، رانرهای طرح‌دار، سنگ‌دوزی و پولک‌دوزی را انتخاب کنید که از دو طرف میز آویز شوند.

یکی از ترندهای استفاده از رانر روی میز، قراردادن دو رانر در عرض میز در کنار هم است. این شیوه می‌تواند برای میزهای چوبی مناسب باشد و فضایی منحصر به فرد را بسازد.

رانر مبل چیست

کلاسیک یا مدرن؛ مسئله این است!

حالا که دانستید رانر چیست و فرق رانر و رومیزی را هم متوجه شدید، وقت انتخاب است! در کنار همه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که برای رانر برشمردیم، بهتر است به این نکته توجه کنید که در نهایت انتخاب بین رانر و رومیزی کاملا باید منطبق بر سبک و حال و هوای خانه شما باشد. به هر حال رانر یک المان نسبتا مدرن به حساب می‌آید که در ترکیب با چیدمان‌های مینیمال و امروزی جلوه‌ی زیبایی به خانه شما می‌دهد. پس اگر چیدمان کلاسیک یا نئوکلاسیک را برای منزل خود انتخاب کرده‌اید ما رانر را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم، بهتر است سراغ رومیزی بروید. اما اگر یک خانه مدرن دارید، شک نکنید که تنها چیزی که کم دارید یک رانر مناسب و زیباست!

خرید جدیدترین طرح‌های رومیزی و رانر از صفاهوم

خرید از برندهای معتبر با طراحی منحصر به فرد، می‌تواند فضای خانه شما را کاملا تغییر دهد. اگر برای خرید منسوجات خانه مثل انواع رومیزی جلو مبلی و میز ناهار خوری و تاثیر آن در چیدمان دکوراسیون دچار تردید هستید، بهتر است از متخصصان دکوراسیونی کمک بگیرید که به خوبی سبک‌های چیدمان خانه را می‌شناسند و از جدیدترین کالاها مطلع هستند.

ما در فروشگاه اینترنتی صفاهوم، با ارائه یک مشاوره دکوراسیون کامل و کاربردی، لیستی از بهترین جزئیات و منسوجات خانه را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. همچنین می‌توانید برای دیدن انواع کالاهای خانه به بخش فروشگاهی سایت مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و گپ و گفت با مشاوران صفاهوم همین حالا با شماره 32223334-031 تماس بگیرید.