در ابتدا رومیزی یک پارچه معمولی بود که برای پوشاندن، میز ناهارخوری و جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به آن استفاده می‌شد. اما بعد‌ها این وسیله پرکاربرد، در دکوراسیون خانه و آشپزخانه، به یک المان مهم و چشمگیر تبدیل شد.

وقتی پای رومیزی به میان می‌آید، شما با طیف وسیعی از محصولات در رنگ‌ها، سایز‌ها و متریال مختلف روبرو می‌شوید. این تنوع محصولی ممکن است کار شما را برای انتخاب رومیزی مناسب، سخت و دشوار کند، اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله قصد داریم، با چند نکته به پرسش روی میز ناهار خوری چی بندازم پاسخ بدهیم.

انتخاب رومیزی براساس شکل و ابعاد میز ناهارخوری؛ رومیزی گرد بهتر است یا مربع؟

مهم‌ترین قانون در زیبایی یک خانه، توجه به جزئیات و المان‌های کوچک است. جزئیاتی ظریف، که شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نیایند، اما تغییر آن‌ها می‌تواند ظاهری جذاب برای خانه بسازد. جزئیاتی مثل رومیزی که برای تغییر نیازی به بودجه هنگفت ندارند. رومیزی ناهارخوری، به عنوان کالای خانه و آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود. اما برای انتخاب بهترین رومیزی فقط نقش و رنگ مهم نیست و باید، شکل و اندازه میزناهارخوری را هم در نظر گرفت.

رومیزی ناهار خوری چی بندازم؟

جدیدترین طرح های رومیزی ناهارخوری

برای مشاهده رومیزی ناهار خوری شیک و جدید بر روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده محصولات

میز‌های ناهارخوری در اندازه‌های مختلف و در شکل‌های دایره‌ای، مربعی و مستطیلی تولید می‌شوند. برخی از خریداران برای انتخاب رومیزی مناسب، توجهی به اندازه و شکل میز ناهارخوری ندارند. این بی‌توجهی باعث می‌شود که رومیزی اندازه مناسبی نداشته و خیلی کوتاه یا بلند از آب در بیاید. اگر میز ناهار خوری گرد یا مربع دارید و از رومیزی خود راضی نیستید، به شما خواهیم گفت چه رومیزی مناسب میز شما خواهد بود.

روی میز ناهار خوری چی بندازم

روی میز ناهار خوری گرد چی بندازم؟

در گذشته نبود رومیزی‌های متنوع در بازار باعث می‌شد، خریداران حق انتخاب زیادی نداشته باشند. اما حالا با وجود رومیزی‌های ایرانی و رومیزی ترک جدید، خریداران دیگر چالشی در مورد زیبایی محصول نداشته و حتی رومیزی را متناسب با شکل ظاهری میز ناهار خوری انتخاب می‌کنند. اگر شکل ظاهری میز ناهار خوری شما گرد است، باید انتخابی درست داشته و رومیزی هماهنگ با آن انتخاب کنید.

بهترین روش انتخاب رومیزی برای میزهای گرد

در اولین قدم برای خرید رومیزی، باید طرح و نقش آن را براساس جنس و متریال میزتان انتخاب کنید. اگر یک میز چوبی گرد گران قیمت دارید، از یک رومیزی قلاب بافی استفاده کنید؛ تا زیبایی چوب و قلاب بافی در کنار هم کامل شوند. اگر میز ناهارخوری شما قدیمی بوده و دوست ندارید ظاهر آن مشخص شود، از یک رومیزی ساتن بلند استفاده کنید.

رومیزی گیپور، فانتزی و قلاب بافی برخی از طرح‌های پرفروش برای روی میز ناهار خوری گرد هستند. شما می‌توانید بهترین رومیزی را از فروشگاه صفاهوم، با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. پس تا اینجا می‌توان نتیچه گرفت تنها نکته‌ای که می‌تواند خرید رومیزی را سخت کند، بی‌توجهی به ابعاد و اندازه آن خواهد بود. در ادامه قصد داریم، راه‌ها و روش‌های مختلفی را برای اندازه گرفتن رومیزی گرد به شما معرفی کنیم.

روش اندازه گیزی رومیزی برای میز ناهار خوری گرد

برای میز ناهار خوری گرد، شما به یک رومیزی دایره‌ای شکل نیاز دارید. رومیزی مربعی شاید در نگاه اول انتخابی جسورانه به نظر برسد، اما در هنگام آویزان شدن از لبه‌های میز گرد (افتادگی رومیزی) شکل زیبایی نخواهد داشت. برای بدست آوردن اندازه استاندارد رومیزی، ابتدا باید قطر میز ناهاری خوری را بدست آورید. اگر رومیزی کوتاه یا متوسط می‌خواهید، 30 الی 40 سانت به میزان قطر اضافه کنید. اگر دوست دارید لبه رومیزی به سطح زمین برسد، به اندازه قطر در حدود 50 الی 60 سانت اضافه کنید.

یک راه دیگر برای اندازه گرفتن رومیزی، توجه به ظرفیت و تعداد نفرات میز است. به عنوان مثال برای میز ناهاری خوری گرد 2 تا 4 نفره، می‌توانید رومیزی با ابعاد 180 سانت انتخاب کنید. برای میز ناهار خوری 6 تا 8 نفره، رومیزی که انتخاب می‌کنید باید 228 سانت باشد.

البته علاوه بر تهیه رومیزی مناسب و استاندارد، باید به فکر تهیه سایر اقلام مورد نیاز آشپزخانه مانند سرویس آشپزخانه دست دوز هم باشید. سرویس پارچه‌ای دست دوز آشپزخانه، از مهم‌ترین اقلام دکوری و کاربردی این فضا است. پس به شما پیشنهاد می‎‌کنیم، سری به محصولات این بخش زده و با بهترین سرویس دست دوز آشپزخانه آشنا شوید.

میز ناهار خوری قشنگ

رومیزی برای میز ناهارخوری مربعی، خاص و متفاوت انتخاب کنید

یک میز ناهارخوری مربعی، به یک رومیزی مربعی هم نیاز دارد؛ پس رومیزی‌های گرد و مستطیلی را از لیست خود خط بزنید. بعد از اندازه گرفتن میز، رومیزی انتخاب کنید که حداقل 30 و حداکثر 50 سانت از لبه‌های میز آویزان باشد.

رومیزی مناسب برای میز ناهار خوری مربعی را هم می‌توانید، براساس تعداد نفرات انتخاب کنید. به عنوان مثال برای میز ناهار خوری مربعی 2 تا 4 نفره، به یک رومیزی با ابعاد 170 سانت نیاز دارید. برای یک میز 6 نفره، باید رومیزی با ابعاد 228 سانت انتخاب کنید؛ برای میز ناهار خوری 8 نفره، رومیزی با ابعاد 270 سانت مناسب خواهد بود.

میز ناهار خوری کجا بزارم

معرفی مدل‌های مختلف رومیزی، دکوراسیونی زیبا و جدید مناسب افراد باسلیقه

رومیزی‌ها با جنس و متریال‌های مختلف، در طرح‌ها و شکل‌های گوناگون ساخته می‌شوند. هر کدام از این متریال‌ها ویژگی، مزایا و معایب خاص خود را داشته و با انداختن روی میز ناهار خوری، شکل جذابی به آن می‌دهند. حالا وقت آن رسیده که با انواع متریال و مدل‌های پرطرفدار و پرفروش رومیزی آشنا شوید.

پرفروش ترین و جدید ترین رومیزی های سال

رومیزی های متنوع، زیبا و جدید را در فروشگاه صفاهوم مشاهده کنید!

مشاهده رومیزی ها

رومیزی‌های پارچه‌ای، بهترین رویه میز ناهار خوری

اگر بودجه مناسبی برای خرید رومیزی کنار گذاشته‌اید، می‌توانید به سراغ رومیزی‌های پارچه‌ای بروید. پارچه رومیزی باید با جنس میز ناهار خوری، هماهنگی و تناسب داشته باشد؛ در غیر اینصورت تنها در دکوراسیون خانه شما وصله‌ای ناجور محسوب می‌شود. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، می‌خواهیم 3 پارچه مناسب برای رومیزی میز ناهارخوری را به شما معرفی کنیم.

متریال کتان؛ مناسب‌ترین رومیزی را انتخاب کنید!

اگر برای استفاده روزمره، به دنبال یک رومیزی شیک و مناسب هستید و سبک دکوراسیون خانه شما سلطنتی نیست، از رومیزی با متریال کتان استفاده کنید. هیچ چیز نمی‌تواند، سادگی و ظاهر زیبای متریال کتان را از بین ببرد.

اکثر رومیزی‌های از جنس کتان، قابلیت شستشو داشته و در ماشین لباسشویی به راحتی تمیز می‌شوند. گرچه ممکن است برخی از آن‌ها، بعد از اولین شستشو، رنگ پس داده و کمی کمرنگ شوند. اما به طور  کلی نباید نگران، افتادن لکه‌های چربی و غذا روی رومیزی کتان باشید. بسیاری از این لکه‌ها، به دلیل متریال کتان نیازی به شستشو ندارند و با یک پارچه نمناک پاک می‌شوند.

اگر انتخاب شما رومیزی پارچه‌ای کتان است، برای حفظ هارمونی دکوراسیون آشپزخانه، مابقی لوازم پارچه‌ای مانند سرویس آشپزخانه پارچه ای را هماهنگ با رومیزی انتخاب کنید.

پلی استر؛ مناسب برای رستوران‌ها و هتل‌ها

در هنگام خرید رومیزی، اولین پیشنهاد فروشنده به شما رومیزی از جنس پلی استر خواهد بود. این پیشنهاد بی‌دلیل نیست و به ویژگی‌های مثبت رومیزی پلی استری برمی‌گردد. الیاف مصنوعی به کار رفته در این متریال، از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر لکه‌ها و چین و چروک بسیار مقاوم هستند. پس اگر در خانه کودکی کم سن و سال دارید، با رومیزی از جنس پلی استر دیگر نگرانی بابت لکه‌ها نخواهید داشت. اگر می‌خواهید میز ناهارخوری را در فضا‌های باز قرار دهید، پارچه‌های رومیزی از جنس پلی استر برای شما بهترین گزینه خواهند بود. اما با این وجود، رومیزی‌های پلی‌استری چندان محبوب نبوده و از آن‌ها بیشتر در رستوان‌ها، تالار‌های پذیرایی یا سمینار‌ها استفاده می‌شود.

ساتن؛ برای سلیقه‌های رسمی و سلطنتی!

اگر خانه را به سبک سلطنتی دیزاین کرده‌اید، باید همین روال را برای آشپزخانه و عناصر دکوری آن نیز در نظر بگیرید. در چنین شرایطی پیشنهاد ما به شما، رومیزی ساتن است. ساتن یک پارچه براق بوده که از ابریشم یا مواد مصنوعی چون پلی استر، ساخته شده و بسیار گران قیمت است.

پارچه براق ساتن، نور فضا را منعکس کرده و حالتی عاشقانه و لوکس به فضا می‌دهد. این پارچه از دوام بالایی برخوردار است و باید با دست شسته شود. زیرا برنامه‌های ماشین لباسشویی، به بافت آن آسیب زده و آن را از قواره می‌اندازند.

میز ناهار خوری کجا بزارم

کاور پلاستیکی میز ناهارخوری، محصولی برای مراقبت از میز و رومیزی

با اینکه رومیزی‌های پلاستیکی، از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند، اما به دلیل برخی مسائل فروش زیادی هم دارند. کاور پلاستیکی میز ناهارخوری، نیازی به شستشو چندباره در هفته ندارد و تمامی لکه‌های روی آن، با یک دستمال تمیز می‌شوند.

کاور‌های پلاستیکی از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و ضد آب هستند؛ اما باید به این نکته هم اشاره کرد که این رومیزی‌ها، در برابر حرارت و گرما مقاومت چندانی نداشته و آب شده از بین می‌روند. رومیزی‌های پلاستیکی، به نسبت رومیزی‌های پارچه‌ای از قیمت بهتری برخوردار بوده و مدل‌های متنوعی هم دارند. تمامی این دلایل موجب می‌شوند، کاور پلاستیکی به انتخاب اول خانواده‌هایی تبدیل شود که کودکانی خردسال در خانه دارند.

روی میز ناهار خوری چی بزارم

رانر، جدیدترین و مدرن‌ترین مدل رومیزی

چند سالی است که رانر، به انتخاب اول و آخر بسیاری از بانوان برای روی میز ناهار خوری تبدیل شده است. رانر نوعی رومیزی است که اغلب، برای خانه‌هایی با چیدمان مدرن، به کار می‌رود. اصلی‌ترین تفاوت رانر با رومیزی، به ابعاد و اندازه آن بر می‌گردد. رانر یک پارچه باریک، با ابعادی در حدود 170*50 سانت است و به طور تقریبی یک سوم از میز ناهارخوری را می‌پوشاند.

اگر برای انتخاب رانر مناسب میز ناهارخوری سردرگم شده‌اید، به جنس و متریال میز دقت کنید. به عنوان مثال باید برای میز ناهارخوری شیشه‌ای، رانر ساتن را انتخاب کنید تا ظاهری لوکس و درخشان به میز بدهید. برای میز ناهارخوری چوبی نیز، رانر رومیزی با پارچه‌ای براق را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا رنگ مات چوب، در کنار پارچه براق بیشتر به چشم بیاید.

پلاستیک روی میز ناهار خوری

روی میز ناهار خوری چی بزارم؛ از اکسسوری غافل نشوید!

بعد از اینکه توانستیم به کمک این مقاله پاسخ این سوال خود را که «روی میز ناهار خوری چی بندازم؟» بیابیم، باید به این فکر کنیم که حالا روی میز ناهار خوری چی بزاریم؟ خیالتان راحت باشد که در این مرحله اصول و قواعد خاصی حکمفرما نیست و بیشتر سلیقه و خلاقیت شما میدان‌دار است. تنها کافی است دو نکته را مدنظر داشته باشیم: اول اینکه اکسسوری مورد استفاده بهتر است با جنس و رنگ رومیزی همخوانی داشته باشد و دوم اینکه گرد یا چهارگوش بودن میز را در انتخاب چیدمان روی میز مدنظر داشته باشید. ضمنا فراموش نکنید که حفظ سادگی می‌تواند جلوه زیبایی به میز ناهارخوری شما بدهد، لازم نیست با چند وسیله تزئینی روی میز را شلوغ کنید، یک گلدان ساده هم کافی ست. پس برای پاسخ به سوال «رو میز ناهار خوری چی بزارم؟» بیش از مقاله و تصویر، خلاقیت و سلیقه خودتان است که شما را یاری می‌دهد!

خرید انواع رومیزی جدید و مد روز از فروشگاه اینترنتی صفاهوم

خرید رومیزی از برند‌ها و فروشگاه‌های معتبر، فضای آشپزخانه شما را به طور کامل تغییر خواهد داد. اگر فروشگاه معتبر و مناسبی، برای خرید رومیزی با کیفیت پیدا نکرده‌اید نگران نباشید. همین حالا سفارش رومیزی خود را در فروشگاه صفاهوم ثبت کنید. صفاهوم با بیش از ۸۰ سال سابقه در زمینه فروش کالای خواب، حمام و آشپزخانه، خیال شما را از بابت خرید راحت خواهد کرد. همچنین کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن 32223334-031 آماده پاسخگویی به سوال‌های شما در زمینه دکوراسیون منزل هستند.