فنگ شویی، هنر باستانی شرقی برای قرار دادن هر وسیله در جای اصلی و اصولی خود چه در منزل و چه در محل کار و اتاق خواب است. فنگ شویی در زبان چینی به معنای آب و باد است و هدف اصلی آن ایجاد یک چیدمان اصولی و منظم جهت برقراری انرژی و آرامش در خانه، محل کار و همه مکان‌های مدنظر شما است. اتاق خواب به دلیل آن که محلی برای استراحت و آرامش به شمار می‌رود یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه برای چیدمان بر اساس قوانین فنگ شویی است. در این مقاله 6 ایده جذاب برای فنگ شویی اتاق خواب را با شما خوانندگان مجله صفاهوم در میان می‌گذاریم.

1- استفاده از تخت خواب چوبی، ایده‌ای جذاب برای فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر

به طور کلی در خرید کالا و منسوجات خانه طبق اصل فنگ شویی به این نکته توجه کنید که همه کالاها از مواد طبیعی ساخته و تولید شده باشند تا انرژی فضا به دلیل وجود مواد و ابزار مصنوعی از بین نرود. استفاده از تخت‌هایی با پشته چوبی و پارچه‌ای به دلیل ایجاد جریان انرژی مناسب و مطابق با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب هستند. دقت داشته باشید که روکش‌های تخت باید محکم و در عین حال ظریف باشند تا مبادا جلوی جریان انرژی را در اتاق خواب بگیرند. در فنگ شویی اتاق خواب کودک نیز می‌توانید از تخت خواب چوبی با ملحفه نخی استفاده کنید.

تخت چوبی مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر

2- کدام جهت تخت خواب در فنگ شویی درست است؟ جهت سر موقع خواب در فنگ شویی

جهت سر موقع خواب در فنگ شویی نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. طبق اصول فنگ شویی تخت‌خواب به هیچ عنوان نباید رو به روی در ورودی اتاق خواب قرار گیرد. بهترین جهت تخت خواب در فنگ شویی به‌صورت مورب با درب اتاق است. دلیل این انتخاب در قانون فنگ شویی عدم جا‌به‌جایی انرژی از بیرون اتاق خواب به سمت تخت و ایجاد حس امنیت هنگام خواب برای شما است. جریان انرژی آرامش خواب‌تان را به هم می‌زند بنابراین بهتر است تخت‌خواب تا حدامکان از در ورودی اتاق فاصله داشته باشد.

در دوطرف تخت‌خواب حتما تعادل را در چیدمان برقرار کنید. این تعادل به حفظ روابط فردی شما نیز کمک بسیاری خواهید کرد. در خرید روتختی، پاتختی و اکسسوری‌های مربوط به تخت تاحد امکان به حفظ تعادل در طرح و تعداد آن‌ها دقت کنید.

3- خالی بودن زیر تخت و مرتب بودن فضا، نکات طلایی اصل فنگ شویی

خالی گذاشتن زیر تخت‌خواب باعث می‌شود انرژی فنگ شویی به طور متعادل در فضا در جریان باشد و هنگام خواب این انرژی در اطراف شما نیز کاملا در حال حرکت باشد. علاوه بر ایجاد تعادل در اصل فنگ شویی، مرتب بودن فضای اتاق خواب یکی از نکات اصلی در قانون فنگ شویی است.

 اگر از زیر تخت به عنوان جایگاه لباس، کیف، کفش و یا چمدان استفاده می‌کردید بهتر است آن‌ها را در یک کمد قرار داده و در کمد را حتما ببندید تا انرژی منفی در اتاق در جریان نباشد. رو تختی‌تان را همیشه تمیز و مرتب کرده و از شلوغی در اتاق بپرهیزید.

بهترین جهت سر موقع خواب در فنگ شویی کدام طرف است

4- تاثیر گل و گیاه در اصول فنگ شویی اتاق خواب، حد تعادل را رعایت کنید

هرچند استفاده از گل و گیاه در اصل فنگ شویی بسیار کاربردی است اما استفاده از آن‌ها در فضای اتاق خواب به دلیل انرژی بالایی که دارند در قانون فنگ شویی ممنوع است. انرژی بالای گیاهان در اتاق خواب باعث برهم زدن آرامش خواب و استراحت شما می‌شوند.

همچنین این موضوع که گیاهان در شب اکسیژن را جذب کرده و دی اکسید کربن آزاد می‌کنند، باعث ایجاد مشکل در تنفس شما هنگام خواب می‌شوند. بنابراین تا حد امکان در اتاق خواب خواب‌تان از گل و گیاه استفاده نکنید. یک لحاف اسپرت با طرح گل یا تابلو نقاشی با طرح گیاهان زیبا می‌تواند جای خالی گیاهان در اتاق شما را پر کرده و به اتاق‌تان جلوه دهد.

4- تاثیر گل و گیاه در اصول فنگ شویی اتاق خواب

5- مکان مناسب آینه و قاب عکس، فنگ شویی اتاق خواب برای جذب عشق

معمولا در اتاق خواب های زن و شوهر از آینه و عکس‌های خانوادگی استفاده زیادی می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که آینه به هیچ وجه نباید روبه‌روی تخت شما قرار گیرد. زیرا همه انرژی‌ها را به سمت شما منعکس می‌کند و خواب‌تان را کاملا مختل می‌کند. آینه در فنگ شویی نماد انرژی مضاعف است. بنابراین  تا حد امکان از استفاده از آینه‌های بزرگ که انرژی اتاق ‌خواب را چند برابر می‌کنند دوری کنید.

قاب‌های عکس بهتر است در جایی دور از تخت شما نصب شوند تا هنگام خواب تمرکز شما با دیدن آن‌ها بهم نریزد. طبق قوانین فنگ شویی بهتر است از چیدن قاب عکس‌های خانوادگی در اتاق خواب دوری کنید زیرا با نگاه کردن به آن‌ها مدام خاطرات برای شما مرور می‌شوند و انرژی خاطرات در اتاق خواب، نظم خواب‌تان را مختل می‌کنند.

5- مکان مناسب آینه و قاب عکس، فنگ شویی اتاق خواب برای جذب عشق

6- استفاده از ابزار دیجیتالی ممنوع، با فنگ شویی اتاق خواب آرامشتان را بیشتر کنید

استفاده از هرگونه ابزار دیجیتالی در اتاق خواب تلویزیون، لپ تاپ و تبلت طبق اصل فنگ شویی ممنوع است. ابزار دیجیتالی میدان مغناطیسی در اتاق خواب ایجاد می‌کنند که با اصل فنگ شویی کاملا در تضاد است. بنابراین باید میزان استفاده از آن‌ها را در اتاق خواب کاملا به صفر برسانید. هنگام خواب تا حد امکان گوشی همراهتان را نیز با فاصله از خود قرار دهید.

خرید مطمئن لوازم با کیفیت اتاق خواب، کمک به اصل فنگ شویی

همان‌طور که در این مقاله خواندید هدف نهایی اصل فنگ شویی ایجاد آرامش روان و آرامش جسمانی برای داشتن یک خواب آرام و ایجاد لحظات آرامش‌بخش برای شما است. آیا شما هم از قوانین فنگ شویی در اتاق‌خواب خود پیروی می‌کنید؟ به قوانین فنگ شویی و فواید آن اهمیت می‌دهید؟

 با خرید مطمئن لوازم مورد نیاز اتاق خواب‌تان با آرامش خیال به اهداف قوانین فنگ شویی خواهید رسید. فروشگاه اینترنتی صفاهوم ارائه‌دهنده با کیفیت‌ترین روتختی‌ها، انواع لحاف، تشک طبی فنری، سرویس آشپزخانه و کالاهای مورد نیاز خانه و جهیزیه به شما عزیزان است.

درصورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با متخصصین داخلی طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل خود هستید با شماره تلفن 32223334-031  تماس بگیرید. کارشناسان صفاهوم با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه تزیین جهیزیه و دکوراسیون داخلی آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند.