همه افراد یک سوم از عمر خود را در خواب هستند و بالش مهم‌ترین جزو کالای خواب برای داشتن خوابی آسوده است. راحتی و نوع بالشی که برای افراد مختلف مناسب است به جنس الیاف پرکننده داخل بالش مربوط می‌شود. بدون شک الیاف داخل بالش در سلامتی پوست و موی شما تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد.

انتخاب مناسب الیاف داخل بالش، برای جلوگیری از خروپوف کردن، دردهای ناحیه گردن و کمر و مشکلات پوستی موثر خواهد بود. در این مقاله از مجله صفاهوم با معرفی انواع الیاف طبیعی و مصنوعی برای پر کردن محتویات بالش می‌پردازیم. خواندن این مقاله شما را در انتخاب بهترین الیاف بالش راهنمایی می‌کند.

استفاده از الیاف طبیعی در بالش برای داشتن خوابی راحت

الیاف طبیعی جزو ایده‌آل‌ترین الیاف‌ها برای پر کردن داخل بالش هستند. شاید ندانید ولی دلیل بسیاری از دردهای ناحیه گردن و مشکلات پوستی مربوط به استفاده از بالش نامناسب است. زیرا 8 ساعت در شبانه روز الیاف به کار رفته در بالش به طور مستقیم با سر و پوست شما در ارتباط است. بنابراین بهترین رهایی از این قبیل مشکلات، شناخت انواع الیاف داخل بالش و خرید مناسب‌ترین نوع آن‌ها خواهد بود. در ادامه انواع الیاف طبیعی برای بالش مانند پر، پنبه، لاتکس و بامبو را معرفی می‌کنیم.

بالش پر، بهترین بالش دنیا برای خوابی آسوده و راحت

الیاف پر در بهترین بالش دنیا، برای خوابی آسوده استفاده می‌شود

استفاده از الیاف پر برای بالش که از ماکیان مرغ و غاز تهیه می‌شود، جزو بهترین الیاف طبیعی برای داخل بالش محسوب می‌شود. نرمی و حرکت آسان پر در بالش، باعث می‌شود دردهای عضلانی گردن و سر به حداقل کاهش پیدا کند. الیاف پر در مقایسه دیگر الیاف‌های طبیعی که برای پر کردن بالش استفاده می‌شوند قیمت بالاتری دارند.

هنگام خرید سرویس خواب عروس به جنس الیاف آن دقت کنید. در سرویس جهیزیه معمولا از الیاف مرغوب در بالش و روتختی عروس استفاده می‌شود و الیاف پر مرغ معمولا انتخابی ایده‌آل در سرویس خواب جهیزیه عروس محسوب می‌شوند.

الیاف پر مرغ برای داخل بالش به عنوان بهترین الیاف طبیعی داخل بالش

الیاف پنبه برای داخل بالش، مناسب افرادی که پوست حساسی دارند

الیاف پنبه یکی دیگر از انواع الیاف طبیعی برای داخل بالش است. الیاف طبیعی و ضد حساسیت پنبه، مناسب افرادی است که از حساسیت پوستی و آلرژی رنج می‌برند. اگر به دنبال بالشی سفت با ارتفاع استاندارد هستید پیشنهاد می‌کنیم از الیاف پنبه برای داخل بالش استفاده کنید. از الیاف پنبه برای وسایل حمام نیز استفاده می‌شود و بهترین الیاف برای تولید کنندگان محصولات حمام در نظر گرفته می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از انواع حوله نوزادی، حوله سفری، حوله دستی و حوله تن پوش با جنس پنبه‌ای را حتما امتحان کنید.

الیاف پنبه با لطافت زیاد به عنوان بهترین بالش دنیا برای خواب

الیاف طبیعی لاتکس به‌عنوان بالش طبی معرفی می‌شود

الیاف نازک لاتکس از گیاهان طبیعی گرفته شده‌ است. با این‌که لاتکس جزو الیاف طبیعی محسوب می‌شود اما در نوع الیاف مصنوعی نیز تولید می‌شود. الیاف لاتکس به‌عنوان بهترین بالش طبی برای خواب معرفی می‌شود و شباهت بسیاری به بالش‌های مموری فوم دارد. جنس این الیاف نرم است و واکنش‌پذیری بالایی دارد.

الیاف  لاتکس به راحتی فرم خود را از دست نمی‌دهند و سریع به حالت اولیه خود برمی‌گردند. بنابراین برای افرادی که دیسک گردن و کمر دارند بهترین الیاف برای بالش محسوب می‌شوند. زیرا سر و گردن را در راستای سرشانه‌ها قرار می‌دهند و فشار بالایی به ستون فقرات وارد نمی‌کنند.

الیاف لاتکس و بامبو به عنوان بهترین بالش برای پوست‌های حساس

الیاف گیاهی بامبو پرفروش‌ترین بالش برای خواب راحت نوزاد و بزرگسال

الیاف طبیعی بامبو بهترین الیاف برای بالش خواب نوزادان است. جنس نرم و طبیعی این الیاف باعث می‌شود به پوست نوزادان کمترین آسیب برسد و به نوزاد در داشتن خوابی راحت کمک می‌کند.

الیاف ضدحساسیت و گیاهی بامبو، برای افرادی که از آلرژی‌های پوستی رنج می‌برند بسیار مناسب است. آیا می‌دانید از الیاف طبیعی بامبو برای تولید حوله دست و صورت هم استفاده می‌شود؟ این الیاف بهترین انتخاب، برای پوست‌های حساس محسوب می‌شود. بالش بامبو معمولا سفت و محکم است و سر و گردنتان را در راستای موازی با سرشانه قرار می‌دهد. انتخاب الیاف بامبو برای پر کردن داخل بالش، بهترین انتخاب برای افرادی‌ست که روی پشت و کمر خود می‌خوابند.

معرفی الیاف مصنوعی بالش؛ از الیاف میکروفایبر تا لاتکس

جنس مواد داخل بالش به اندازه روبالشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا حد زیادی کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه الیاف مصنوعی برای پر کردن داخل بالش، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این نوع الیاف معمولا در سرویس خواب جهیزیه‌ها و هتل‌ها استفاده می‌شوند. زیرا این الیاف در کالای خواب افراد بسیاری وجود دارند. الیاف مصنوعی میکروفایبر، میکروژل و لاتکس جز بهترین الیاف مصنوعی داخل بالش محسوب می‌شوند.

بالش الیاف میکروفایبر محبوب‌ترین الیاف مصنوعی برای داخل بالش

الیاف میکروفایبر از پلی‌استر و نایلون تشکیل شده است و بهترین الیاف برای داخل بالش محسوب می‌شود. بالش‌هایی که از الیاف میکروفایبر پر شده‌اند، نرم و کرکی هستند و عرق یا رطوبت را جذب نمی‌کند. بنابراین برای افرادی که دمای بدن بالایی دارند بسیار مناسب است. اگر به دنبال بالشی هستید که خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد، پیشنهاد می‌کنیم از الیاف میکروفایبر به عنوان الیاف برای داخل بالش استفاده کنید. این بالش طبی با اینکه از الیاف مصنوعی پر شده ولی حس بالش پر و الیاف را به شما می‌دهد.

الیاف میکروفایبر برای داخل بالش

الیاف مصنوعی میکروژل قابل استفاده در تولید بالش طبی

بالش میکروژل از الیاف مصنوعی میکروژل ساخته می‌شود که به نرمی الیاف ابریشم است. الیاف میکروژل قابلیت تنفس بالایی دارند و جریان هوا را در داخل بالش، به راحتی می‌‌چرخانند. الیاف میکروژل لطافت و نرمی زیادی دارند اما به راحتی در بالش حرکت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود وضعیت گردن شما در حالت خوبی قرار بگیرد.

الیاف میکروژل مانند الیاف پر، معمولا انتخاب ایده‌آلی برای کالای خواب جهیزیه عروس محسوب می‌شود. اگر شما هم در حال خرید جهیزیه هستید نگران عدم هماهنگی رنگ کالای خواب با اتاق خواب خود نباشید. مقاله روتختی رو با چی ست کنم؟ از مجله صفاهوم بخوانید و چیدمان تخت خواب‌ خود را ژورنالی کنید.

بهترین الیاف بالش برای گردن درد

خرید بالش ارزان با الیاف طبیعی و مصنوعی از صفاهوم

در این مقاله با انواع الیاف داخل بالش آشنا شدیم و ویژگی‌های هر کدام را به طور دقیق بررسی کردیم. تشخیص و انتخاب مناسب‌ترین الیاف داخل بالش برای بسیاری از افراد کار دشواری است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به دلیل اهمیت بالای کالای خواب کلیه خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی صفاوم با بیش از 80 سال تجربه، جزو معتبرترین فروشگاه‌های کالای خواب محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع روتختی، تشک، بالش و روبالشی را از صفاهوم خریداری کنید. کلیه سفارشات  به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و در کمترین زمان ممکن قادر به دریافت سفارش خود خواهید بود. آیا مقاله انواع الیاف داخل بالش برایتان مفید بود؟ اگر شما از الیاف دیگری در بالش خود استفاده کرده‌اید با ما و دیگر همراهان صفاهوم به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.