چه چیزی باعث می‌شود چیدمان یک خانه مطابق با سبک دکوراسیون مدرن باشد؟ آیا فقط استفاده از وسایل لوکس، مدرن و جدید کافی است؟ برای اینکه به‌طورکامل با سبک دکوراسیون مدرن آشنا شوید باید پیش از هر اقدامی این سبک را بشناسید و با المان‌های مختلف آن آشنایی کافی پیدا کنید. در ادامه این مقاله از صفاهوم توضیح می‌دهیم که سبک دکوراسیون مدرن چیست و چگونه باید در قسمت‌های مختلف خانه باید اجرا شود. اگر به شناخت سبک‌های دکوراسیون روز دنیا علاقه دارید مطالعه این مقاله اطلاعات قابل توجهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

سبک دکوراسیون مدرن چیست؟ سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

قدمت سبک دکوراسیون مدرن به میانه قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. سبک دکوراسیون مدرن یک در عین سادگی یک زیبایی منحصربه‌فرد دارد که باعث به وجود آمدن دریچه جدید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شد. مدرن یا Modern به معنی جدید و تازه مد شده و یک کلمه لاتین است. از این کلمه برای هرچیزی که تازه مد می‌شود استفاده می‌کنند و حتی برای کالای حمام، کالای خواب و منسوجات خانه هم به کار برده می‌شود.

اگر با دقت به یک خانه با سبک دکوراسیون مدرن دقت کنید متوجه می‌شود که در عین سادگی بین همه قسمت‌های بیرونی و داخلی خانه یک هماهنگی قابل ملاحظه‌ای وحود دارد. در معماری سبک مدرن هیچ خط منحنی و جزئیات اضافه و غیر ضروری دیده نمی‌شود و همه خط‌ها صاف و مستقیم هستند. رنگ‌های خنثی به‌عنوان بهترین رنگ برای دکوراسیون مدرن شناخته می‌شوند و از دیوارهای داخلی و خارجی تا وسایل داخل خانه معمولا رنگی خنثی مانند طوسی و خاکستری دارند. رنگ‌های خنثی کمک می‌کنند تا سادگی و یک‌پارچگی فضا به‌طورکامل و دقیق حفظ شود.

سبک دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن، یک چیدمان مدرن از اتاق نشیمن تا پذیرایی

سبک دکوراسیون مدرن فقط مرتبط با معماری داخلی و خارجی خانه نمی‌شود. کالا و منسوجات خانه و وسایلی که در چیدمان منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن و امروزی دارند. انتخاب وسایل برای دکوراسیون خانه‌های مدرن باید کامل هدفمند باشند و به عبارتی استفاده از وسایل اضافی و غیر ضروری ممنوع است.

چیدمان اصولی مبلمان، میز ناهارخوری و استفاده نکردن از وسایل تزئینی متعدد که فایده‌ای ندارند مانند استفاده از گلدان‌های تجملاتی و اشیاء دکورسی پر زرق‌و‌برق و سفالی از مهم‌ترین ترفندهای دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن محسوب می‌شوند. دکوراسیون مدرن باعث می‌شود که فضای خانه دلنشین و گرم باشد و در عین منظم بودن و سادگی،‌ شیک و امروزی به نظر برسد. به‌یاد داشته باشید رنگ وسایل مانند مبلمان، صندلی‌ها،‌ فرش‌ها و پرده‌های خانه‌ها هم باید کاملا از رنگ‌های خنثی و هماهنگ با رنگ دیوارهای داخلی خانه انتخاب شوند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن، یک چیدمان بی‌نظیر از کابینت تا کف آشپزخانه

بعد از دکوراسیون داخلی اتاق‌های نشیمن و پذیرایی نوبت به چیدمان آشپزخانه را هم مطابق با اصول دکوراسیون مدرن می‌رسد. در دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن یک مساله واحد و یکسان وجود دارد و آن استفاده از وسایل براق، جدید، با رنگ‌های درخشان و لبه‌های تیز و برش خورده است. در کابینت‌های دکوراسیون آشپزخانه مدرن به هیچ عنوان شاهد لبه‌ها و ابزارهای شلوغ و نیستیم و همه چیز صاف، ساده و یکدست آماده شده است.

نورپردازی آشپزخانه‌های مدرن هم به‌صورت سقفی بای استفاده از هالوژن‌ها و ال ای دی‌های کوچک انجام می‌شود و گاهی اوقات حتی منابع نوری زیر کابینت‌ها و روی سقف مخفی شده‌اند. نورپردازی جزیره‌ای هم یکی دیگر از نمادهای دکوراسیون مدرن در آشپزخانه به شمار می‌رود. کف آشپزخانه‌های مدرن دیگر با انواع فرش و موکت پوشیده نشده است و بیشتر سرامیک و کف پوش‌های چوبی و سنگی دیده می‌شود. عده بسیاری برای راحتی بیشتر در آشپزخانه و طبق عادت‌های قدیمی قصد استفاده از فرش برای کف آشپزخانه را دارند. پیشنهاد ما در چنین شرایطی استفاده از فرش مدرن و پادری مناسب برای محیط آشپزخانه است تا ظاهر دکوراسیون هم حفظ شود.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و شیک، راهی برای احساس آرامش بیشتر

دکوراسیون اتاق خواب مدرن هم مانند بسیاری دیگر از بخش‌های خانه از سادگی و استفاده حداقل از وسایل پیروی می‌کند. در اتاق هم با استفاده از سبک دکوراسیون مدرن سعی داریم تا آرامش بیشتری را در محل استراحت و خواب داشته باشیم. رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که در چیدمان اتاق خواب مدرن کاربرد دارد و هنگام خرید سرویس روتختی باید به این موضوع دقت کنید. دیوارها و کمدهای اتاق خواب هم اغلب به رنگ سفید هستند و همه چیز در عین ساده بودن، لوکس و خیره کننده است.

سرویس خواب، مبلمان و فرش اتاق خواب هم باید از طرح‌های ساده و مینیمال انتخاب شود تا با رنگ سرویس روتختی و دیوارها هماهنگی داشته باشد. یک اتاق خواب مدرن فضای کافی برای قرار دادن وسایلی مانند لباس‌ها، کیف و کفش باید داشته باشد. البته فراموش نکنید که در اتاق خواب هم نباید از وسایل غیر ضروری  استفاده کنید. دکوراسیون اتاق خواب باید کاملا مرتب و منظم باشد به گونه‌ای که در اولین نگاه نظم محیط به سرعت جلب توجه کند.

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا، آرامش مطلق برای همه قسمت‌های خانه

افراد بسیاری تصور می‌کنند دکوراسیون سرویس بهداشتی کاری بیهوده و غیر ممکن است. اما این  روزها طراحان دکوراسیون داخلی سبک‌های مدرن و فوق‌العاده‌ای را برای سرویس بهداشتی منازل طراحی کرده‌اند که از نظر بصری ساده، مدرن و زیباست. استفاده از پالت‌های رنگی که در یک طیف رنگی قرار دارند، استفاده نکردن از وسایل و ابزار اضافی و یک نورپردازی اصولی و دقیق از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس بهداشتی مدرن و زیباست که باید به دقت رعایت شوند.

شاید دکوراسیون سبک مدرن بی شباهت به سبک دکوراسیون مینیمال نباشد اما تفاوت‌های چشمگیری دارند که فقط از دید طراحان داخلی پنهان نمی‌ماند. دکوراسیون مینیمال برای هر خانه‌ای با سبک‌های مدرن یا سنتی قابل استفاده است. نکته مهم اینجاست که هر سبک دکوراسیونی باید زیر نظر طراحان دکوراسیون داخلی طراحی شود تا یکدست و اصولی دیده شود.

طراحی دکوراسیون سبک مدرن

خانه مدرن یا «خونه مدرن»؛ مسئله این است!

یکی از ظرافت‌هایی که در دیزاین خانه مدرن نباید از یاد ببرید، راحتی خانه برای ساکنین است. یعنی دکوراسیون خانه مدرن شما باید در عین حال که در ظاهر یک خانه شیک و مدرن است، حس راحتی و به اصطلاح «خونه» بودن را هم به شما بدهد. گاهی پیش می‌آید که شما به قدری در قید و بند اصول و قواعد دکوراسیون مدرن منزل خود قرار می‌گیرید که فلسفه‌ی راحتی خانه را از یاد می‌برید. پس فراموش نکنید که دکور خانه مدرن شما هر چقدر هم که اصولی و منطبق بر سبک خانه مدرن باشد، در نهایت باید به شما حس راحتی، صمیمیت و سرپناه بودن یک خانه را بدهد. در خانه مدرن و شیک باید حس راحتی و روح زندگی جریان داشته باشد تا برای شما مفهوم «خونه» بودن را تداعی کند.

برای دیزاین خانه با سبک دکوراسیون مدرن از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید

در این مقاله درباره سبک دکوراسیون مدرن برای همه قسمت‌های خانه صحبت کردیم. آیا شما به چیدمان و دکوراسیون خانه‌های مدرن علاقه‌ای دارید؟ کدام‌یک از سبک‌های دکوراسیون را برای چیدمان خانه می‌پسندید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان صفاهوم به اشتراک بگذارید.

اگر هنوز نمی‌دانید کدام سبک دکوراسیون برای خانه شما مناسب است و باید چه اصولی را برای داشتن یک خانه شیک و مرتب رعایت کنید، همین حالا با شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید. طراحان داخلی مجموعه صفاهوم آماده ارائه مشاوره در زمینه انواع سبک‌ها و چیدمان خانه‌های ایرانی هستند.